וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שמונה חודשים: מאיר אטינגר ישוחרר ממעצר מנהלי

17.5.2016 / 16:24

נציג שב"כ הודיע בדיון בבית המשפט המחוזי כי אין בכוונתו לבקש להאריך את מעצרו של מי שהיה היעד המרכזי של החטיבה היהודית בשב"כ, אלא רק להטיל עליו הגבלות. לכן, הוחלט לשחררו את נכדו של הרב כהנא ממעצר באחד ביוני

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: יאיר דניאל

(העליון דחה בקשת אטינגר לצאת לברית בנו; אחיו לשופטים: "בולשביקים", בחודש שעבר)

בית המשפט המחוזי בלוד החליט היום (שלישי) לשחרר את מאיר אטינגר, שנחשב ליעד המרכזי של החטיבה היהודית בשב"כ, ממעצר מנהלי. בדיון שנערך בבית המשפט בהמשך מעצרו, הודיע נציג שב"כ כי אין בכוונתו לבקש להאריך את מעצרו אלא רק להטיל עליו הגבלות. לכן, הוחלט לשחררו ממעצר באחד ביוני.

אטינגר נעצר לפני יותר משמונה חודשים בצו מעצר מנהלי שנחתם על ידי שר הביטחון משה יעלון. תחילה הוצא נגד אטינגר צו מעצר לתקופה של שישה חודשים, ולפני כחודשיים וחצי הורה שר הביטחון על הארכת הצו לארבעה חודשים נוספים. בחודשים האחרונים הוא שוהה בתנאי הפרדה ובידוד מחמירים ונאסר עליו לשוחח בטלפון, למעט עם חלק מבני משפחתו הקרובים.

לפני כחודש דחה בית המשפט העליון את עתירתו של אטינגר, שביקש לצאת לברית המילה של בנו הבכור. בקשתו של אטינגר, שהוגשה לאחר הולדת בנו, סורבה בידי בית המשפט המחוזי בבאר שבע, והרכב בן שלושה שופטים קבע כי נשקפת ממנו מסוכנות. שלושת השופטים הסכימו להצעת שירות בתי הסוהר (שב"ס) לפיה תיערך ברית המילה בתחומי הכלא בהשתתפות 15 איש שיעברו בדיקות ויאושרו עם כניסתם למתקן. עם זאת, ברית המילה נערכה לבסוף בירושלים ללא אטינגר, ומשפחתו הזמינה את הציבור להשתתף באירוע ולמחות על האיסור שהוטל על האב.

מאיר אטינגר, בית משפט השלום נצרת, 6 באוגוסט 2015. ערן גילווארג
אטינגר/ערן גילווארג

מעו"ד יובל זמר, המייצג את אטינגר מטעם ארגון "חוננו", נמסר: "לאחר עשרה חודשים של מעצר מיותר החל מהרגע הראשון, הגיעו שירות הביטחון והפרקליטות למסקנה המתבקשת מאליה שמאיר אטינגר לא מסוכן, שלא נשקפת ממנו שום סכנה, ולא תתבקש הארכה נוספת. כמובן שאני שמח על ההחלטה הזו, אבל מצר על כך שהגיעו אליה לאחר עשרה חודשים שבהם אדם ישב בכלא רק בשל דעותיו. זהו יום שמח, אך יחד עם זאת עצוב, לדמוקרטיה הישראלית". זמר הוסיף כי יאבק בהגבלות שידרשו נגד מרשו.

(עדכון ראשון: 15:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully