וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזכות הנעל: נעצרו חשודים בניסיון חיסול של עבריין ביבנה

17.5.2016 / 17:53

בעקבות מידע שהגיע למשטרה, היא פתחה במבצע מיוחד שכלל מעקב של סמויים, הכנת רשימת יעדים פוטנציאליים, שיבוש תדרי טלפון ואף השוואה בין נעל בתמונות אבטחה לנעלו של אחד החשודים. ארבעה אנשים נעצרו

סיפור החקירה שתתגבש היום (שלישי) להצהרת תובע נגד חשודים בניסיון חיסול, עשוי לשמש בעתיד תסריט לסרט משטרה מוצלח, כמו גם שיעור חשוב לחוקרי המשטרה. בתיק, ניסיון הרצח של העבריין נועם כחלון ביבנה בחודש שעבר, שזכה לכינוי "המכה ה-11" של ימ"ר תל אביב, הציגו החוקרים נחישות וחשיבה יצירתית, שמזכירה את סיפור סינדרלה.

תחילתו של הסיפור הוא כמה ימים לפני החג. לימ"ר הגיע "ידיעת זהב" בגין כוונה לביצוע חיסול באמצעות מטען חבלה ביבנה. המשטרה קיבלה לידיה את שמותיהם של שני החשודים, שמואל עקנין ודין קסנטיני, כמי שבכוונתם להוציא את החיסול לפועל. בלשים סמויים נצמדו אל השניים, כאשר למשטרה עדיין אין מושג על אודות יעד החיסול והיכן הוא גר ביבנה.

המשטרה פנתה לעיריית יבנה ועברה על רשימת משלמי המסים ורשימת התלמידים בניסיון לאתר שם של עבריין או מישהו מוכר למשטרה, שעלול להימצא בסכסוך עם השניים. בתוך זמן קצר הצליחה המשטרה לצמצם את הרשימה לשלושה שמות פוטנציאליים שעונים על הקריטריונים, אחד מהם הוא כחלון. בבדיקת כלי הרכב של כחלון נמצא מטען חבלה ענק שהוצמד לו. הפעלתו הייתה משמידה את הרכב וגורמת לנזק רב באזור.

במקביל, בלשי הסמויה תיעדו את השניים מגיעים בשעת בוקר לקברו של רבן גמליאל, ליד שכונת יבנה הירוקה. במשטרה הבינו כי השניים מתכוונים להפעיל את המטען בעזרת שלט. כדי למנוע את הפיצוץ, הפעילה המשטרה שבשי תדרים באזור ובמקביל עצרה את השניים.

הנעל הייחודית שהובילה למעצר

בכך נגמר הסיפור ההוליוודי: במשטרה ניסו להבין מי הניח את מטען החבלה. תצלומי האבטחה היו ברמה נמוכה ולא אפשרו לזהות את פני החשודים. השוטרים הבחינו כי לאחד מהם יש נעל ייחודית. כך, ממש כמו בסיפור סינדרלה, איתרו השוטרים תמונה של חשוד, רוברט בורנאדה, כשהוא נועל את אותה נעל מיוחדת. מאחר שהמשטרה לא יכולה להסתפק בתצלומים דומים, זומנו למשטרה מומחים לשפת גוף שזיהו כי צורת ההליכה של החשודים בהנחת המטען הם אכן בורנאה וחברו ויקטור לוריא.

כדי לבסס את החשדות עשו במשטרה תרגיל נוסף: הציבו מצלמה בכניסה לאולם המעצרים ותיעדו מי מגיע לדיון של שני העצורים הראשונים. שני העצורים הנוספים נקלטו בעדשת המצלמה המשטרתית, מה שסייע להוכיח קשר בין השניים –מתכנני הפעלת המטען ומי שאמורים היו להפעילו, ואלו שהניחו אותו בפועל.

במשטרה הסבירו כי המטען הורכב מחומר נפץ צה"לי והעוצמה שלו הייתה גדולה במיוחד. במהלך ניסיונות המשטרה לנטרל את המטען ביקשו השוטרים מתושבי שכונת יבנה הירוקה להסתגר בבתים. אתמול הגישה פרקליטות מחוז תל אביב הצהרת תובע נגד החשודים ומעצרם הוארך עד יום חמישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully