וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלו חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

17.5.2016 / 7:33

גל החום מסתיים ותורגש הקלה בעומסי החום. בארצות הברית מתקיימות בחירות מקדימות לנשיאות באורגון ובקנטאקי. 39 שנים חלפו מאז "המהפך" שהעלה את מפלגת הליכוד לשלטון ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

סופו של גל השרב

חמסין בתל אביב. ראובן קסטרו
מתקרר, אך עדיין חם מהרגיל לעונה/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום יגיע גל השרב שפקד אותנו בימים האחרונים לסיומו. הטמפרטורות ירדו במידה ניכרת והלחות תעלה. תורגש הקלה בעומסי החום הכבדים שהורגשו בימים האחרונים. מזג האוויר יהיה נאה עד מעונן חלקית. עם זאת, הטמפרטורות עדיין יהיו גבוהות מהרגיל לעונה, בעיקר בהרים ובפנים הארץ. מחר תחול ירידה נוספת בטמפרטורות והן יהיו מעט נמוכות מהרגיל.

בחירות מקדימות באורגון וקנטאקי

המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטון. 3 במאי 2016. AP
תנסה לשמר את כוחה. קלינטון/AP

אתם צריכים לדעת שהלילה יתקיימו בארצות הברית בחירות מקדימות לקראת המרוץ לנשיאות באורגון ובקנטאקי. הבחירות באורגון יתקיימו עבור שתי המפלגות, הן הדמוקרטית והן הרפובליקנית בעוד בקנטאקי תהיה זו רק המפלגה הדמוקרטית שמקיימת בחירות מקדימות. בצד הרפובליקני נותר דונלד טראמפ נותר לבדו במרוץ, כאשר כל מתחריו פרשו. אך יחד עם זאת, עליו להשיג את מספר הצירים הנדרש כדי להימנע מוועידה פתוחה ביולי. בצד הדמוקרטי תנסה הילרי קלינטון לשמר את כוחה על פני יריבה, ברני סנדרס.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

האם איתמר שמעוני חוזר לעבודתו באשקלון?

שיחה עם מוקד התפילות למען איתמר שמעוני. דוד קורן
חשוד בעבירות שחיתות ומין. שמעוני/דוד קורן

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים בבית המשפט המחוזי שבתל אביב דיון בעניין חזרתו של איתמר שמעוני, ראש עיריית אשקלון לשעבר החשוד בעבירות שחיתות ומין, לתפקידו. תחילה אושר כי שמעוני ישוב לתפקידו ואולם צעד זה נמנע נוכח ערר שהגישה המדינה. המדינה דרשה להאריך את הרחקתו מהעירייה בחודשיים, עד 19 ביולי. עד להחלטת בית המשפט, הסכים סניגורו של שמעוני, עו"ד אשר אוחיון, כי מרשו לא ישוב לעירייה.

"גבירותי ורבותי – מהפך"

מנחם בגין. AP
הליכוד גרפה 43 מנדטים. בגין/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 39 התקיימו "בחירות המהפך" שבהן לראשונה הצליחה מפלגת הליכוד לקבל את השלטון ולסיים את השליטה של מפלגות השמאל, ובראשון מפא"י. המשמעות של בחירות אלו לכנסת ה-19 היא שינוי בתפיסת עולמם של אזרחי ישראל והעמקת השסעים בחברה. כך, עלתה מפלגת הליכוד בראשותו של מנחם בגין לשלטון לראשונה, לאחר שגרפה 43 מנדטים. בתום יום הבחירות התקיים מדגם טלוויזיוני, אז הודיע המגיש המיתולוגי חיים יבין: "גבירותי ורבותי – מהפך!".

היום הבינלאומי נגד להט"בפוביה

מצעד הגאווה בתל אביב. נמרוד סונדרס
מצוין מאז 1990. מצעד הגאווה בתל אביב/נמרוד סונדרס

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים ברחבי העולם את היום הבינלאומי נגד להט"בפוביה. תאריך זה נבחר לסמל את היום, שום שביום זה בשנת 1990 הוסרה ההומוסקסואליות מרשימת הפרעות הנפש של ארגון הבריאות העולמי. מאז 2005 מציינים את יום זה ברחבי העולם ובכמה מדינות הוא אף מוגדר יום רשמי. מטרת היום היא העלאה למודעות והפיכת קהילת הלהט"ב לנורמה. לפני חמש שנים במסגרת יום זה הושקה השדולה הגאה בכנסת ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully