וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתם בקשר עם האקס? זה אומר משהו רע מאד על האופי שלכם

19.5.2016 / 8:19

חופשי (ושפוי) זה לגמרי לבד: חוקרים בארצות הברית בדקו מה גורם לנו לשמור על קשר עם האקסים שלנו. מסתבר שאנשים בעלי "צד אפל" בנפשם נוטים יותר להישאר חברים של בני זוג לשעבר, מתוך רצון לנצל אותם לטובתם האישית

קשר עם האקס - זה טוב או רע?/דייב שחר

בסרטון – סקר רחוב- האם זה טוב להישאר בקשר עם האקס

לכל אחד יש את הדרך שלו להתמודד אחרי פרידה. חלק מתנחמים בגלון גלידה, אחרים יוצאים לבלות עד אור הבוקר ויש כאלה שפשוט נשארים חברים טובים של בני הזוג לשעבר. אחרי הכול אהבנו אותם והיתה סיבה שהסתדרנו מלכתחילה, אז למה להפסיק?

אולם מסתבר ששמירה על קשר עם האקס אומרת משהו די אפל על האופי שלכם. מחקר גילה שאלו שנשארו חברים עם בני הזוג לשעבר לרוב היו בעלי "תכונות אופי אפלות" ו"נטיות מניפולטיביות" שקשורות לנרקיסיסזם והפרעות נפשיות.

מחקר מדעי שבוצע באוניברסיטת אוקלנד בקליפורניה בדק 861 מתנדבים באשר לקשר שלהם עם אהבות ישנות. הנשאלים היו צריכים לבחור בין חמש סיבות למה נשארו בקשר עם האקס ולאחר מכן נבחנו נטיות אפלות באישיותם. המבחן אישר שרוב האנשים שמרו על קשר ממניעים סנטימנטלים, אולם אלו בעלי תכונות האופי האפלות נטו יותר לשמור על קשר עם האקסים.

אילוסטרציה. ShutterStock
אנשים נרקיסיסטים נוטים לשמור על קשר עם האקס לטובתם האישית./ShutterStock

המחקר אף מצא שאנשים נרקיסיסטים או בעלי הפרעות נפשיות שומרים על קשר עם בני הזוג לשעבר לצרכיהם האישיים. כמו כן, לא מעט אנשים ובעיקר גברים בחרו לשמור על קשר בגלל "גישה קלה למין".

אז בפעם הבאה שאתם מסיימים מערכת יחסים במשפט "בוא נישאר ידידים", כדאי שתחשבו פעמיים ותשתמשו בקלישאה אחרת.

עוד באותו נושא

השוטרים הופתעו: זוג התבצר בבית שש שעות בגלל סקס

לכתבה המלאה

עוד בנושא:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully