וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד נדיר: לוחם כורדי מפיל מסוק קרב טורקי בטיל נ"מ רוסי

כלי תקשורת המזוהים עם ה-PKK פרסמו סרטון ובו נראה אחד מלוחמי המחתרת משגר טיל כתף לעבר כלי הטיס, שהתרסק בסופו של דבר יחד עם שני טייסיו. מדובר בהסלמה נוספת בלחימה בין הצדדים

עריכה: יאיר דניאל

לוחם במחתרת הכורדית בטורקיה (PKK) תועד כשהוא משגר טיל כתף לעבר מסוק של צבא טורקיה וגורם להפלתו. אם אכן הצליחו המורדים הנלחמים בשלטונות באנקרה להשיג נ"מ, תהיה זאת הסלמה נוספת בלחימה בין הצדדים שהתחדשה לפני כמעט שנה.

כלי תקשורת המזוהים עם ה-PKK פרסמו אתמול (שבת) סרטון שבו נראה הלוחם מפיל מסוק קרב מדגם "קוברה" עם טיל נ"מ, ככל הנראה מדגם 9K38 איגלה מתוצרת רוסיה באזור הררי בדרום-מזרח המדינה. לפי הדיווח, התקרית אירעה ביום שישי האחרון. מומחי נשק טוענים כי זאת הפעם הראשונה שהם ראו את המורדים הכורדים משתמשים בהצלחה בטילי כתף במהלך ארבעת העשורים שבהם הם מנהלים את הלחימה למען עצמאותם.

הלוחם, הלבוש במדי צבא, נראה כשהוא כורע ברך על גבעה כשהטיל מונח על כתפו. לאחר שהוא התביית על המטרה – המסוק – הוא פתח באש. הטיל המונחה חום פגע בזנבו של כלי הטיס, גרם לו להסתחרר ובסופו של דבר להתרסק. באנקרה טענו כי המסוק, שנשלח לאזור לאחר ששישה חיילים נהרגו בקרבות עם המחתרת, התרסק בעקבות כשל טכני. שני הטייסים נהרגו.

לא ברור כיצד השיגו המורדים, הפועלים גם בצפון עיראק, את כלי הנשק ששימש את האפגנים במלחמתם בסובייטים. ואולם, סדאם חוסיין ומועמר קדאפי, שליטי עיראק ולוב לשעבר, רכשו את מערכות הנ"מ הניידות הללו בשנות ה-80 וייתכן שהן התגלגלו לידי ה-PKK כתוצאה מהכאוס הביטחוני השורר במזרח התיכון בשנים האחרונות.

תיעוד: מורדים כורדים מפילים מסוק טורקי באמצעות טיל כתף. מערכת וואלה! NEWS
לא ברור כיצד המורדים השיגו את הנשק/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully