וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערביי ישראל מציינים את יום הנכבה: חמישה דברים שצריך לדעת היום

14.5.2016 / 22:42

במסגרת יום הנכבה יתקיימו הפגנות ועצרות. גל שרב קיצוני יפקוד את הארץ ויורגשו עומסי חום כבדים. נציין 42 שנים לטבח במעלות שבו נהרגו 27 בני אדם ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

יום הנכבה

פלסטינים מפגינים במהלך אירועי יום הנכבה באזור רמאללה, מאי 2015. רויטרס
הפגנות יום הנכבה ברמאללה בשנה שעברה/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום יציינו ערביי ישראל את יום הנכבה. מדובר ביום לציון לעזיבתם או גירושם של כ-700 אלף מערביי ישראל במהלך מלחמת העצמאות ב-1948, מה שיצר את בעיית הפליטים הפלסטינים. הערבים והפלסטינים מציינים יום זה בעצרות, בתהלוכות ובהפגנות, שפעמים רבות מסלימות לכדי אלימות. כמו כן, בתאריך זה לפני 68 שנים הסתיים המנדט הבריטי בארץ ישראל. במהלך היום צפויות להתקיים באוניברסיטת תל אביב שתי הפגנות מקבילות - האחת של סטודנטים ערבים לציון יום הנכבה, והאחרת של סטודנטים יהודים נגד ציון יום הנכבה ובעד חגיגות יום העצמאות ה-68 של מדינת ישראל.

תחילתו של גל שרב

חופי תל אביב. פסח 26 באפריל 2016. ראובן קסטרו
גם היום כדאי לפקוד את הים. מזג אוויר שרבי בתל אביב/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום יתחיל גל שרב כבד שיימשך עד יום שלישי. היום תחול עלייה בטמפרטורות ויורגשו עומסי חום כבדים עד קיצוניים. מחר לא יחול שינוי של ממש בטמפרטורות ויוסיף לשרור שרב כבד ברוב אזורי הארץ. גם הוא ילווה בעומסי חום כבדים עד קיצוניים. ההקלה בעומסי החום תורגש רק ביום שלישי, אז תחול ירידה ניכרת בטמפרטורות, אך הן עדיין יהיו גבוהות מהממוצע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

במשרד לביטחון הפנים מבקשים לצמצם את תופעת השיימינג

השר לביטחון פנים גלעד ארדן בטקס חילופי מפקד מג"ב 11 פברואר 2016. ניב אהרונסון
יחשוף נתונים על התופעה. השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן/ניב אהרונסון

אתם צריכים לדעת שהיום תתקיים תערוכת הגמר של תלמידי בית הספר לפרסום "הבצפר" בנושא שיימינג בקרב ילדים ובני נוער ברשתות החברתיות. זאת, במטרה להעלות למודעות את התופעה ההולכת ומתרחבת. האירוע יתקיים במעמד השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, מפכ"ל המשטרה רב-ניצב רוני אלשיך ובכירים נוספים. התלמידים במסלול ה"ארט דיירקשן" קיבלו משימה מהמשרד לביטחון הפנים להציג תוצרים שיסייעו בהעלאת המודעות לגבי התופעה. בתערוכה יוצגו 42 עבודות, מהן תיבחר העבודה המנצחת. במהלך האירוע צפוי השר ארדן לשאת דברים ולחשוף נתונים על התופעה.

42 שנים לטבח במעלות

פיגוע במעלות במאי 1974.. סער יעקב, לשכת העיתונות הממשלתית
פינוי בני הערובה הפצועים מהפיגוע במעלות, 1974/לשכת העיתונות הממשלתית, סער יעקב

אתם צריכים לדעת שהיום נציין 42 שנים לפיגוע שבו נהרגו במעלות 27 בני אדם, מתוכם 22 תלמידים. מדובר באירוע שבו חדרה חוליית מחבלים, חברי ארגון "החזית הדמוקרטית לשחרור פלסטין", לישראל. הם התחילו את מסע הטבח ברצח של נוסעת בקריית אתא, המשיכו ברצח בני הזוג יוסף ופורטונה כהן ובנם בן הארבע במעלות ולבסוף פלשו לבית הספר "נתיב מאיר" בעיר. המחבלים לא ידעו ש-102 תלמידים ותלמידות מצפת שהו באותה עת בבית הספר במסגרת טיול. הם החזיקו 85 ילדים, אלו שלא נמלטו, שתי חובשות ושני מורים כבני ערובה. אז, נפתח משא ומתן שבמסגרתו הציגו המחבלים דרישות לשחרור מחבלים. בסופו של דבר, הצליחו לוחמי סיירת מטכ"ל להשתלט על המבנה ולחסל את המחבלים. חייל נהרג בפעולה. בטבח נפצעו 68 אזרחים וחיילים.

יום המשפחה הבינלאומי

מטיילים משפחה מטיילת עם מפה. ShutterStock
הוכרז לראשונה על ידי האו"ם בשנת 1993/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים בעולם את יום המשפחה. היום הוכרז לראשונה על ידי האו"ם בשנת 1993 ומאז נחוג מידי שנה במטרה להציג את החשיבות שמייחס הארגון לתא המשפחתי. ביום זה מוצגים נתונים שמטרתם לקדם תהליכים חברתיים, כלכליים ודמוגרפיים. כל מדינה מציינת את היום באופן שונה, ולרוב ביום המשפחה מתקיימות סדנאות, פעילויות וכנסים לחיבור וקירוב המשפחה. כמו כן התקשורת מתגייסת ומפרסמת ידיעות בנושאים רלוונטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully