וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש השתלט על בית חולים בסוריה והכריז על "מצב חירום" בבירתו

בתום מאבק ארוך בין צבא אסד לבין הארגון בדיר א-זור, כבשו כוחות הממשל את בית החולים מחדש. במאבק נהרגו עשרות בני אדם לשני הצדדים. במקביל, בארה"ב טוענים: דאעש הכריז מצב חירום בא-רקה, מחשש לפלישה זרה

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

(לאחר כיבוש תדמור מידי דאעש: חיילי צבא אסד עומדים על המשמר ומפרקים מוקשים, לפני חודש)

ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) כבש מידי צבא אסד שטחים באזור דיר א-זור שבסוריה – כך דיווחו היום (שבת) כלי תקשורת של הארגון. לפי ההודעה בסוכנות הידיעות "אעמאק", המזוהה עם דאעש, הם השתלטו על בית חולים, עמדת בידוק, תחנת כיבוי אש ואוניברסיטה. נוסף לכך, לטענת הארגון הם כבשו שטח שנמצא בקרבת שדות נפט בדרום דיר-אזור.

לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, התקבל דיווח על ידי דאעש כי הם עצרו צוות רפואי בבית החולים המקושר למשטר אסד, וכמה חיילים נלקחו בשבי. עוד נטען כי באזור מתקיימים עימותים קשים בין הצדדים נוכח ההשתלטות של דאעש על חלקים בעיר.

מאוחר יותר דווח כי כוחות הצבא הסורי הצליחו להשתלט מחדש על בית החולים. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, במאבק לשחרור בית החולים נהרגו 35 חיילי הצבא ו-24 לוחמי דאעש.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
קטטה המונית בבית קברות במוסקבה: שניים נהרגו, כ-50 נעצרו
לא מכחישים, כן מבקרים: תחרות קריקטורות שואה נפתחה באיראן
בנגלדש: יותר מ-50 בני אדם נהרגו ממכות ברק

מצעד ראווה של דאעש בסוריה. יוני 2014. רויטרס
"מציבים כוחות בתוך א-רקה ומחוצה לה". מצעד של דאעש בסוריה/רויטרס

במקביל, דובר הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית נגד ארגון "המדינה האסלאמית" טען אתמול כי הם עוקבים באדיקות אחרי דיווחים של הארגון וכן אחר המדיה החברתית וניכר כי בדאעש קיים חשש מפני השתלטות זרה על בירתם, א-רקה שבסוריה. "ראינו הצהרה של דאעש שמכריזה על מצב חירום בא-רקה", עדכן הדובר, סטיב וורן והוסיף: "אנחנו יודעים שהם חשים מאוימים".

לדבריו של וורן, הדיווחים של דאעש מעידים כי אלו פועלים להגנה על העיר שנחשבת בירתם בסוריה מפני התקפות קרקעיות ואוויריות אפשריות. "ישנם דיווחים על הצבת כוחות דאעש מחדש באזור", המשיך, "הם מציבים את הכוח הקרקעי מחוץ לעיר ובתוכה".

בעוד ארצות הברית לא התייחסה באופן רשמי למיקומו של מנהיג הארגון, אבו בכר אל-בגדאדי, גורמים רשמיים אחרים טענו כי הנחת העבודה היא שהוא נמצא בא-רקה. עם זאת, הם עדיין פועלים לאיתור כל פיסת מודיעין שתשפוך אור על מיקומו המדויק. "בגדאדי זהיר מאוד. אבל ארצות הברית תמשיך לפעול לאיתורו", אמר אחד המקורות.

(עדכון ראשון: 20:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully