וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות אנשי מילואים הפגינו במחאה על 'קריסת ערכי צה"ל'

18.11.2000 / 21:14

ההפגנה נערכה מול משרד הביטחון במחאה על האירועים האחרונים בקבר יוסף והר עיבל; סגן אלוף במיל. יצחק זאוברמן: "איבדנו אמון במפקדים. זו הפגנה עצובה"

מאת אסף לוי

עשרות קציני צה"ל בשירות מילואים הפגינו הערב מול משרד הביטחון בתל אביב במחאה על מה שהם מכנים "קריסת ערכי צה"ל".

ההפגנה באה בעקבות מכתבים שנשלחו לרמטכ"ל, שאול מופז ולראש הממשלה, על ידי קציני צה"ל המשרתים במילואים, בהם הם מביעים את מורת רוחם על שרשרת הארועים האחרונים בקבר יוסף, בהר עיבל וארועים אחרים, בהם איבד, לדעתם, צה"ל את ערכיו. "איבדנו אמון במפקדים. זו הפגנה עצובה. אני מבוייש ונכלם על דברים אלו", אמר יצחק זאוברמן, סגן אלוף במיל' לקהל.

בין המפגינים היו בני משפחתו של שוטר מג"ב, מדחת יוסוף, שנפצע לפני כחודש בקבר יוסף ולא חולץ, עד שמת מפצעיו. מהדי יוסוף, אחיו של יוסוף ז"ל, הפנה טענות קשות כלפי צה"ל באומרו כי ועדת החקירה, שהוקמה לבדוק את נסיבות מותו של יוסוף ז"ל, בראשות האלוף במיל. יורם יאיר, "היתה טיוח אחד גדול. אנחנו לא נשקוט עד שימנו ועדת חקירה ממלכתית בראשות שופט, ולא בראשות אלוף במילואים שחוקר את החברים שלו", הוסיף.

סגן מפקד חטיבת הצנחנים לשעבר, ישראל הרשקוביץ', כינה את ארועי קבר יוסף "בגידת הגנרלים". למשפחת יוסוף אמר כי "הצבא בגד בכם פעמיים. בפעם הראשונה כשנכשל במבחן המוסרי העליון ולא חילץ את בנכם, ובפעם השנייה כשלא מצא את העוז להודות בכישלון ומינה ועדת חקירה מטייחת. הטיח שטוותה ועדת החקירה כל כך דק שאפילו עיוור יכול לראות אותו".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully