וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הידידה פיתתה, החבר דקר למוות: פוענח רצח נער בן 17 מעפולה

10.5.2016 / 11:44

נער בן 17 מואשם ששידל לכאורה את ידידתו להיפגש עם יובל אוסדון, שעמו היה מסוכסך. משהגיע אוסדון למקום הוא דקר אותו למוות. הידידה נאשמה בקשירת קשר לביצוע פשע, בתקיפה ובשיבוש מהלכים

צילום: שלומי גבאי, ערן גילווארג; עריכה: יאיר דניאל

לבית המשפט המחוזי בנצרת הוגש היום (שלישי) כתב אישום נגד נער בן 17 מעפולה בגין הרצח של חברו יובל אוסדון, גם כן בן 17, לפני כחודש, לאחר שביקש מידידתו לפתות אותו להגיע לביתה, ושם ארב לו ורצח אותו לכאורה בדקירות. כמו כן, הוא נאשם בקשירת קשר לביצוע פשע, בחטיפה ובשיבוש מהלכי משפט. הידידה, צעירה בת 18 מקצרין, נאשמת בקשירת קשר לביצוע פשע, בחטיפה, בתקיפה הגורמת חבלה של ממש ובשיבוש מהלכי משפט. עם הגשת כתב האישום הוסר צו איסור הפרסום שהוטל על הפרשה.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד מייסא זועבי מפרקליטות מחוז הצפון, עולה כי הנאשם ואוסדון היו חברים מגיל צעיר. בשנה האחרונה התפתח ביניהם סכסוך לאחר שהנאשם הסתבך בפלילים, ונפתחו נגדו תיקי סמים ואלימות, ואוסדון ביקש לנתק עמו את הקשר. בשל הסכסוך החליט הנער לפגוע באוסדון. לשם כך, על פי כתב האישום, הוא פנה לצעירה שהכיר ושידל אותה ליצור קשר עם אוסדון ולומר לו שהיא מעוניינת להיפגש עמו. עוד עולה מכתב האישום כי הוא ציין בפניה שבכוונתו לפגוע בו.

הצעירה פנתה לאוסדון בפייסבוק לבקשת הנאשם ימים אחדים לפני הרצח. היא התכתבה עמו באמצעות הרשת החברתית וכן שוחחה עמו בטלפון, ואמרה לו שהיא מעוניינת להיפגש עמו ביחידות בדירתה. הנער נעתר לפניותיה והשיב לה כי ייצור עמה קשר בהמשך הלילה. לאורך כל ההתכתבות ביניהם עדכנה הצעירה את הנאשם בדברים. תחילה לא השיב אוסדון להודעות ששלחה לו הצעירה במהלך הלילה, והנאשם לחץ עליה שתמשיך ליצור עמו קשר והדריך אותה באילו מילים לפנות אליו: "תגידי לו, בואנה יא זבל, אני מכינה לנו את הבית לשבת ואתה מסנן", כתב לה הנער, כינה את אוסדון בשמות גנאי, ודרש מידידתו להמשיך ולעדכן אותו בהתכתבות.

יובל אוסדון, בן 18, שנדקר למוות בעפולה, אפריל 2016. פייסבוק, צילום מסך
הנרצח, יובל אוסדון/צילום מסך, פייסבוק

בלילה שבת ב-16 באפריל השיב אוסדון לצעירה, והשניים תיאמו כי הוא יגיע לדירתה במהלך הלילה, והצעירה עדכנה בכך את הנאשם, בסמוך לשעה 2:00 נפגשו שני הנאשמים בסמוך לבניין מגוריה של הצעירה. היא הובילה את הנער לדירה, ושם המתינו להגעת אוסדון. על פי כתב האישום, השניים סיכמו כי כשיגיע המנוח לבניין ירד הנאשם לכניסה לבניין ויפגע בו. כעבור שעה הגיע אוסדון לבניין. הוא התקשר לעצריה וזו ירדה אל הרחוב, חיבקה אותו והובילה אותו מטרים ספורים אל גרם המדרגות שבבניין.

מכתב האישום עולה כי הנער ארב לאוסדון במדרגות, כשחלק מפניו מכוסות באמצעות "חם צוואר", ומשהבחין בשניים נכנסים אל חדר המדרגות הוא הסיט את צעירה הצדה וצעק לה שתעזוב את המקום. בשלב זה, כך נטען, הוא דקר את אוסדון בחזהו, הותיר אותו להתבוסס בדמו בגרם המדרגות ונמלט בריצה מהמקום. בכוחותיו האחרונים הצליח אוסדון להגיע אל הרחוב, ושם הבחינו בו אזרחים והזעיקו את כוחות ההצלה. הוא פונה לבית החולים העמק בעיר, אך שם הוא מת מפצעיו במהלך הניתוח.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת הרצח בעפולה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחשש שההתכתבות בין שני הנאשמים יפלילו אותו הורה הנער לצעירה למחוק אותן. עם זאת, במהלך החקירה, שהתנהלה במחלק הרצח ביחידה המרכזית של מחוז הצפון, בפיקודו של רב-פקד אייל הררי, הצליחו החוקרים לשחזר את ההודעות שנמחקו. במשטרה מסרו כי במהלך חקירתו התנהג הנאשם כעבריין לכל דבר – לא שיתף פעולה ושיקר. הנאשמת, מנגד, שיתפה פעולה עם החוקרים, שחזרה את המעשה ומסרה פרטים על אודותיו.

לטענתה, היא לא ידעה כי הנאשם מתכוון לרצוח את אוסדון, אך הבינה כי התכוון לפגוע בו. "הצעירה מצרה על האירוע הטרגי אומרת וכי לא הייתה לה כל דרך לצפות כי מי מהעורבים באירוע יקפח את חייו", מסר עו"ד סעיד חדד, המייצג אותה מטעם הסניגוריה הציבורית. "לכל אורך החקירה הצעירה מסרה גרסה שגובתה בראיות, ולפיה לא הייתה לה כל כוונה שהמנוח ייפגע. לאור גרסתה והראיות החליטה הפרקליטות להעמיד אותה לדין על עבירות שאינן בליבת האירוע".

הנאשמת ברצח יובל אוסדון בעפולה – בית המשפט המחוזי נצרת. ערן גילווארג
הנאשמת בבית המשפט, היום/ערן גילווארג
  • עוד באותו נושא:
  • עפולה
  • רצח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully