וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב יום הזיכרון לחללי צה"ל: חמישה דברים שצריך לדעת היום

10.5.2016 / 7:08

יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה ייפתח ב-20:00 עם צפירה בת דקה שאחריה יחל הטקס המרכזי בכותל המערבי. בנוסף, התלמידים ממשיכים לשבות ובחירות מקדימות יתקיימו בארה"ב

ערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה

עצרת הזיכרון הממלכתית לחללי מערכות ישראל ברחבת הכותל, ירושלים, מאי 2014. נועם מושקוביץ
עצרת הזיכרון הממלכתית ברחבת הכותל לפני שנתיים/נועם מושקוביץ

אתם צריכים לדעת שהערב נציין את יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה. יום הזיכרון יפתח בצפירת דומייה בת דקה בשעה 20:00 ואחריה יחל טקס הדלקת נר זיכרון ברחבת הכותל המערבי שבירושלים. בטקס יישאו דברים נשיא המדינה, ראובן ריבלין, והרמטכ"ל גדי איזנקוט. בשעה 21:00 יתקיים במשכן הכנסת ערב "שרים לזכרם" שבמסגרתו יוקראו קטעי שירה על ידי יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, שר הביטחון משה יעלון, סגן הרמטכ"ל, אלוף יאיר גולן, שר הרווחה, חיים כץ, והמפכ"ל רוני אלשיך. כמו כן, יוקרנו סרטים על הנופלים. במקביל, יתקיים בכיכר רבין שבתל אביב ערב "שרים בכיכר", שגם הוא אירוע מוזיקלי לזכר הנופלים.

"השביתה הנודדת" של תלמידי התיכון נכנסת ליומה השלישי

יעיעיע. יותם רונן
בכל יום חמישה יישובים אחרים מושבתים/יותם רונן

אתם צריכים לדעת שהיום תיכנס "השביתה הנודדת" של מועצת התלמידים והנוער הארצית ליומה השלישי. מדובר בשביתה שמתקיימת בכל יום בחמישה יישובים שונים ברחבי הארץ. זאת, במסגרת מחאתם שהחלה בשבוע שעבר נגד שביתת בוחני הנהיגה והוראת ארגון המורים שלא לקיים פעילויות מחוץ לבתי הספר. היישובים שבהם לא יתקיימו הבוקר לימודים הם דימונה, חיפה, טייבה, כפר יונה ורעננה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

בחירות מקדימות בווירג'יניה המערבית ובנברסקה

דונלד טראמפ לאחר הניצחון באינדיאנה. רויטרס, רויטרס
עדיין זקוק למספר הצירים הנדרש. טראמפ/רויטרס, רויטרס

אתם צריכים לדעת שהלילה יתקיימו בארצות הברית בחירות מקדימות לקראת המרוץ לנשיאות בווירג'ינה המערבית ובנברסקה. הבחירות יתקיימו עבור שתי המפלגות, הן הדמוקרטית והן הרפובליקנית. זאת, חרף העובדה כי המועמד לראשות המפלגה הרפובליקנית, דונלד טראמפ, נותר לבדו במרוץ כאשר כל מתחריו פרשו. עם זאת, עליו להשיג את מספר הצירים הנדרש כדי להימנע מוועידה פתוחה ביולי. במפלגה הדמוקרטית תנסה הילרי קלינטון לשמר את כוחה על פני יריבה, ברני סנדרס.

חזרה גנרלית לאירועי יום העצמאות

נשיא המדינה ראובן ריבלין בטקס חיילים מצטיינים בבית הנשיא בירושלים. לשכת העיתונות הממשלתית
האירוע יתקיים ביום חמישי. טקס מצטייני הנשיא בשנה שעברה/לשכת העיתונות הממשלתית

אתם צריכים לדעת שהיום תתקיים במשכן הנשיא שבירושלים חזרה גנרלית לקראת חגיגת יום העצמאות ולאירוע המרכזי. האירוע תחת הכותרת "כל ישראל מירושלים" יתקיים ביום חמישי לציון 68 שנות עצמאות למדינת ישראל. בחזרה הגנרלית ישתתפו 120 חיילים וקצינים מצטייני נשיא שיתרגלו את משמר הכבוד שייערך בגינת בית הנשיא.

39 שנים לאסון נ"ד

אנדרטה לזכר קורבנות אסון הנ"ד בבקעת הירדן. דרור עינב
אנדרטה בבקעת הירדן לזכר 54 ההרוגים/דרור עינב

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 39 שנים אירעה תאונה אווירית שבה התרסק מסוק יסעור של חיל האוויר במהלך תרגיל בבקעת הירדן ו-54 חיילים נהרגו ב-1977. 44 מהחיילים הם לוחמי צנחנים ועשרה נוספים הם אנשי צוות אוויר. ועדת חקירה שהוקמה לאחר התאונה קבעה כי המסוק המריא חרף תקלות טכניות שזוהו, שעל סיפון המסוק היו יותר נוסעים מהמותר, שהיו כשלים בניהול התרגיל וכי חלו חריגות מפקודות הצבא. עם זאת, הוועדה קבעה כי הסיבה להתרסקות היא בכל זאת טעות אנוש של הטייס, שנהרג גם הוא באסון. מפקד הטייסת הועמד לדין והעונש שניתן לו היה נזיפה בלבד. דוח החקירה פורסם רק לפני שנתיים. שם האסון, נ"ד, ניתן לו על שם מספר ההרוגים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully