וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בן 19 התפרע באוטובוס, נעצר - וריסס שוטרות במטף כיבוי"

9.5.2016 / 15:32

לפי כתב האישום, הצעיר עלה יחד עם חבורת נערים לאוטובוס מתל אביב לירושלים, שהחלו לריב, לאיים ולעשן בו. הנהג הזעיק משטרה, ובתחנה הגיע הנאשם למטף בידיים אזוקות – וריסס. הצעיר מכחיש ומתעקש: "השוטרים תקפו אותי"

ניידת משטרה. ראובן קסטרו
הצעיר הובא לתחנת המעצר ותקף את השוטרות כשהוא אזוק/ראובן קסטרו

צעיר בן 19 נעצר לאחר שהתפרע באוטובוס מתל אביב לירושלים ותקף שוטרות באמצעות מטף בתחנת המשטרה – כך עולה מכתב האישום שהוגש על ידי פרקליטות מחוז ירושלים נגד הצעיר, יוסף מלכה, לבית משפט השלום בבירה. להגנתו, טען הצעיר כי בעת מעצרו הותקף על ידי עשרות שוטרים.

נהג קו 405 של חברת אגד תיאר בפני המשטרה כי בתחילת הנסיעה עלו לאוטובוס חבורת נערים רועשים, אך ככל שהנסיעה המשיכה, המצב באוטובוס שלו החריף עד שנאלץ להזמין משטרה. "עלתה לאוטובוס קבוצה של 15 נערים בסביבות גיל 16. חלקם שילמו על הנסיעה וחלקם ניסו לתחמן אותי", סיפר בחקירתו. "אחרי קצת מהומות וויכוחים גבינו (הנהג וסדרן שהיה ברכב, א"ס) מאותם נערים את הכסף ויצאתי לדרך כיוון ירושלים".

בשלב זה, סיפר כיצד המצב החמיר ככל שהנסיעה נמשכה. "עוד בתחילת הנסיעה קבוצת הנערים התחילו בצרחות ובקללות 'הנהג שלנו בן זונה, מוות לערבים'. כשעליתי לכביש 1 התחילו להדליק סיגריות באוטובוס וצרחו וכל הזמן המשיכו לקלל", סיפר. "התעלמתי ואמרתי שאתן להם לשחרר קיטור ואולי יירגעו. הם התחילו להתווכח עם נוסעים אחרי שישבו גם בקרבתם בחלק האחורי ולאחר שהגענו לאזור לטרון התחילו מכות".

"השוטרים התייחסו אליי כאילו אני מחבל"

הנהג דיווח על המהומה למשטרה, והעיד כי לאחר מכן שמע באוטובוס מישהו אומר: "תוציא סכין. אני הולך לדקור אותו". כמו כן, במשטרה התקבלה תלונה מאחת הנוסעות שסיפרה כי אחד הנוסעים איים עליה בסכין ואף איפר עליה מסיגריה שעישן באוטובוס. לפי עדויות השוטרות, כשהאוטובוס הגיע לתחנה המרכזית בירושלים, מלכה נמלט ולאחר מרדף רגלי קצר נעצר.

הוא הובא לחקירה בתחנה לב הבירה במרכז ירושלים כשהוא אזוק, ושם, לפי כתב האישום, תקף אותן כשהמתין לחקירה באמצעות ריסוס במטף כיבוי שהיה במקום. אף אחת מהשוטרות לא נזקקה לטיפול רפואי בעקבות האירוע. "החשוד שיחק עם המטף כאשר ידיו אזוקות והמטף מונח על הרצפה. אמרנו לו שיפסיק לשחק עם המטף", סיפרה השוטרת שיר אלגרבלי בחקירתה. "לאה וליאל (שתי שוטרות נוספות – א.ס.) התקרבו אליו כדי להרחיק את המטף ממנו, ואז החשוד שאל מה זה ופתאום פתח את המטף והתיז עליהן עם צינור שחור לכיוון הפנים".

השוטרת ליאל לוי ציינה במפורש כי ידיו של מלכה נאזקו מאחורי גבו, וכי למרות זאת הוא הצליח להגיע למטף ולרסס לעבר השוטרות. ואולם, מלכה מכחיש כי תקרית המטף התרחשה, וטוען כי הותקף במכות באלימות על ידי עשרות שוטרים. הוא אף פונה לבית חולים ושם נמצא כי הוא סובל מפציעות שטחיות בלבד. בנוסף, לאורך חקירתו במשטרה, שמר מלכה על זכות השתיקה מלבד משפט שאמר בתחילתה: "השוטרים התייחסו אלי כאילו אני מחבל. כמעט 30 שוטרים תקפו אותי במכות והשאירו לי חבלות ושפשופים".

עו"ד שאול עזרא, סנגורו של מלכה, אמר: "מרשי מכחיש את המיוחס לו בכתב האישום. הטענה המרכזית היא שמרשי הוכה על ידי שוטרים רבים במהלך האירוע. טענת השוטרות לפיה מרשי התיז עליהן מבלון הכיבוי הינה מופרכת בלשון המעטה, והדברים יוכחו בבית המשפט. תלונה בנושא הועברה למחלקה לחקירות שוטרים בגין תקיפתו הנאשם על ידי שוטרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully