וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דעה: משהו מסריח בממלכת בריטניה

ד"ר אפרים הררה

8.5.2016 / 12:03

אין שום בעיה עם העובדה שראש עיריית לונדון החדש הוא מוסלמי, אבל כשמגלים שהיו לו קשרים עם חברים בארגון אסלאם קיצוני, ומצרפים את זה להתבטאויות האנטישמיות האחרונות של חבריו למפלגת הלייבור – משתקפת תמונה לא נעימה. האם בקרוב לונדון תהפוך סופית ללונדוניסטאן?

מועמד הלייבור בבריטניה וראש עיריית לונדון סדיק חאן. רויטרס
ראש העיר המוסלמי הראשון בעולם המערבי. סאדיק חאן/רויטרס

סאדיק חאן, חבר מפלגת הלייבור, וראש עיריית לונדון החדש, הוא ראש העיר המוסלמי הראשון של בירה מערבית. הוא טוען בעקשנות שהוא מוסלמי מתון, ושהוא מתנגד לכל צורה של אסלאם קיצוני. ואולם, ב-2007, הודה ח'אן שהיו לו קשרים עם ארבעה חברים בארגון החזב אל-תחריר, ארגון ג'האדיסטי, הפעיל מאוד במרכז אסיה, והשואף להשליט את האסלאם על העולם. גיסו לשעבר, מכבוד ג'בייד, דגל בעמדות אסלאמיות קיצוניות, והשתייך לארגון שקרא להשליט את השריעה, החוק האסלאמי, על בריטניה. שמו של הגיס מופיע על פתווה (פסק הלכתי) הקוראת למלחמה נגד בריטניה וארה"ב. ג'בייד גם אמר בעבר שהמלחמה בין האסלאם ו-"הכופרים" תימשך. חאן בעצמו טען בעבר שרשות התחבורה בלונדון היא בשליטה יתירה של לבנים, ושעליה לשקף יותר את גוון האוכלוסיות בלונדון (שבה כ-600,000 מוסלמים, יותר מ-10% מהאוכלוסייה). יש לקוות שחאן אכן "עשה תשובה", ושיילחם באסלאם הרדיקאלי הפורח בלונדון, שכבר זכתה בשל כך בכינוי "לונדוניסטאן".

גם אם אכן יתברר שחאן מתון בכנות, אין ספק שמשהו רע קורה במפלגתו, מפלגת הלייבור: השעייתם של עשרות חברי הלייבור הבריטי בחודשיים האחרונים, בשל התבטאויות אנטישמיות ואנטי-ישראליות, הוא רק קצה הקרחון של תופעה כוללת בממלכה הוותיקה. אם שנת 2014, בצל מבצע "צוק איתן", שברה בבריטניה את שיאי המעשים האנטישמיים, ההפתעה הגדולה באה בשנת 2015: בניגוד לציפייה שבשוך הקרבות, ייבלמו מעשי האנטישמיות, פשעי השנאה נגד יהודים עלו ב-25%, וחמור מכך מעשי האנטישמיות האלימים עלו ב-50%. מחברי המחקר מזהים את מקורם בשני גורמים עיקריים: אידיאולוגיה אסלאמית וימין קיצוני.

חבר הפרלמנט הבריטי מטעם מפלגת הלייבור קן ליווינגסטון מדבר עם עיתונאים לאחר השעייתו בשל אמירות אנטישמיות. 28 באפריל 2016. GettyImages
הושעה בעקבות האמירות האנטישמיות. קן ליווינגסטון/GettyImages

הכתובת הייתה על הקיר: סקר שפורסם לאחרונה הראה ששליש מהמוסלמים בבריטניה סבורים שליהודים יש יותר מדי השפעה בממשלה, יותר מדי כוח בממלכה, ושהשפעתם במדיה, במוסדות הפיננסיים ובעולם העסקים, אינה ראויה. יתר על כן, רבע מהמוסלמים הבריטיים רואים ביהודים את האחראים לרוב העימותים והמלחמות בעולם. מספר דומה סבור שהאנשים שונאים את היהודים בשל התנהגותם. עמדות אלה באות עם רדיקליזציה של הציבור המוסלמי בבריטניה: מחקר שנערך ב-2006 הראה ש-40% מהם רוצים שהשריעה, החוק המוסלמי, יוחל באזורים שבהם הם רוב, ורבע הביעו סימפטיה לרגשות ולמניעים של מבצעי הפיגוע הרצחני שנה לפני כן בלונדון, פיגוע שהביא למותם של 56 איש ולפציעתם של 700. אימאמים מתונים מאוימים: לפני כשלושה חודשים, השיח' ד"ר אנצארי אל-אזהרי, ראש מסגד חשוב בלונדון, נאלץ לפרוש מתפקידו, משאיימו עליו פיזית, לאחר שהצטרף לקבוצת מחשב על הלחימה בקיצוניות.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

מפלרטטים עם מוסלמים קיצוניים

אין זו תופעה חדשה שמנהיגי מפלגת הלייבור מפלרטטים עם האסלאם הקיצוני. ראש עיריית לונדון לשעבר, קן ליוינגסטון, הוא ידיד נאמן של השיח' קרדאווי, המנהיג הרוחני של האחים המוסלמים בעולם כולו, זה שהתיר את פיגועי ההתאבדות נגד ישראליים, והתיר לנשים מוסלמיות להסיר את הרעלה כדי לבצע אותם, מבלי להיחשד. ליונגסטון, בקו אחד עם הדוקטורט המפורסם של ראש הרשות הפלסטינית, טען לאחרונה שהיטלר תמך בהקמת מדינת היהודים, וסירב לחזור בו מדבריו. ראש מפלגת הלייבור עצמו, ג'רמי קורבין, מה לו כי לין, מסרב לגנות את החמאס ואת החיזבאללה, שני ארגונים ששמו להם למטרה את חיסול מדינת ישראל והשואפים לממש את החזון העתיק של מסורת האסלאם: חיסול כל היהודים באחרית הימים. בין המושעים מן המפלגה, יש לו מעט מוסלמים, אחד דרש שמדינת ישראל תועבר כולה לארצות הברית, אחר השווה בין מעשי הציונים למעשיהם של הנאצים.

לאלה יש להוסיף את האנטישמיות ואנטי-ישראליות של חלק מהכנסיות בבריטניה. ב-2009, משכה הכנסייה של אנגליה את השקעותיה בחברת קטרפילר, בטענה שדחפורים שייצרה משמשים להרס בתי פלסטינים. יש כנסיות בריטיות, ביניהן הכנסייה המתודית, התומכות ב-BDS נגד מוצרים המיוצרים בשטחים, כשרבים ממנהיגיהם היו שמחים שה-BDS יורחב לכל מה שמיוצר בישראל.

בבריטניה, השילוב של אסלאם רדיקאלי, שמאל וימין נוצרי אנטי-ישראליים, הגובלים באנטישמיות, אינו מבשר טובות, לא לעתידה של יהדות בריטניה, ולא לעתיד היחסים של ישראל עם הממלכה. אם זוכרים שהאוכלוסייה המוסלמית בממלכה מונה שלושה מיליון איש, והכפילה את עצמה בעשור האחרון, מצפה לנו עתיד קודר.

ד"ר אפרים הררה הוא בוגר הסורבון וחוקר איסלאם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully