וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתת התלמידים נמשכת: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

השביתה תתקיים בחמישה יישובים: אופקים, דיר אל-אסד, יקנעם, ראש העין ורמת הגן. יערך טקס חילופי ראשי השב"כ ונדב ארגמן ייכנס לתפקידו. נציין 44 שנים לחטיפת מטוס סבנה ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

שביתת התלמידים נמשכת

כיתה ריקה בגמנסיה הרצליה. שרון בוקוב
"השביתה הנודדת" צפויה להימשך/שרון בוקוב

אתם צריכים לדעת שהיום תשבית מועצת התלמידים והנוער את הלימודים בחמישה יישובים. זאת, בהמשך למחאתם שהחלה בשבוע שעבר על שביתת בוחני הנהיגה והוראת ארגון המורים שלא לקיים פעילות חוץ בית ספריות. היישובים שבהם לא יתקיימו הבוקר לימודים הם אופקים, דיר אל-אסד, יקנעם, ראש העין ורמת הגן. בכוונת המועצה להמשיך ב"שביתה נודדת" במהלך השבוע, שבמסגרתה בכל יום יושבתו הלימודים ביישובים אחרים.

חילופי ראשי שב"כ

ראש השב"כ המיועד נדב ארגמן מחוץ לביתו בראש העין,  12 בפברואר 2016. ניב אהרונסון
פיקד על חיסולו של אחמד ג'עברי ב"עמוד ענן". ראש השב"כ הנכנס, נדב ארגמן/ניב אהרונסון

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים טקס חילופי ראשי השב"כ. ראש שירות הביטחון הכללי היוצא, יורם כהן, יסיים את תפקידו ויפנה את הכיסא למחליפו, נדב ארגמן. מאז 2011 שימש ארגמן סגן ראש השב"כ. הוא החל את דרכו בשב"כ לאחר שחרורו מצה"ל ושימש ראש אגף המבצעים בארגון ונציג השב"כ בארצות הברית. כמו כן, ארגמן פיקד על חיסולו של בכיר חמאס אחמד ג'עברי ברצועת עזה בתחילת מבצע "עמוד ענן" ב-2012.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

יום חינוך ודמוקרטיה בכנסת

משכן הכנסת. פברואר 2016. נועם מושקוביץ
שמונה נשיאי אוניברסיטאות במפגש עם תלמידים מצטיינים. משכן הכנסת/נועם מושקוביץ

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיים יום חינוך ודמוקרטיה בכנסת ישראל שבמסגרתו יארח יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, שמונה נשיאים של אוניברסיטאות בארץ. במהלך יום, הנשיאים ישתתפו בסדנאות שבהן ישוחחו עם תלמידי תיכון מצטיינים. בטרם המפגש, 350 התלמידים שיגיעו לכנסת יצפו בהצגת התיאטרון "הנחשול" של תיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער. ההצגה מגוללת סיפור אמיתי על מורה להיסטוריה בארצות הברית שמלמד את תלמידיו על גרמניה הנאצית. האוניברסיטאות שישתתפו ביום העיון בכנסת הם: הטכניון, אוניברסיטת בן גוריון, אוניברסיטת תל אביב, האוניברסיטה העברית בירושלים, אוניברסיטת חיפה, אוניברסיטת בר אילן, אוניברסיטת אריאל והאוניברסיטה הפתוחה.

בנו של מרטין לותר קינג בביקור בישראל

מרטין לותר קינג השלישי. Nailson Barnard, GettyImages
יעניק אותות הערכה לפעילי זכויות אדם בישראל. מרטין לותר קינג השלישי/GettyImages, Nailson Barnard

אתם צריכים לדעת שהיום יגיע מרטין לותר קינג השלישי, בנו הבכור של ד"ר מרטין לותר קינג, לביקור בישראל. במסגרת הביקור, ייפגש לותר קינג עם נשיא המדינה ראובן ריבלין. נוסף על כך, יעניק קינג אות הערכה על פעילות למען זכויות אדם לזמר עידן רייכל, לחברת הכנסת לשעבר פנינה תמנו שטה ולעיתונאית ענת סרגוסטי עבור פעילותם למען קידום קהילת העולים מאתיופיה בישראל. מרטין לותר קינג השלישי הוא עורך דין המתמחה בזכויות אדם ומשמש מאז אפריל 2006 יו"ר ונשיא "מרכז קינג" האמריקני.

44 שנים לחטיפת מטוס סבנה

מבצע סבנה, מאי 2012. דובר צה"ל
החוטפים דרשו שחרור מחבלים ואיימו לפוצץ את המטוס. שחרור מטוס סבנה/דובר צה"ל

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 44 שנים מטוס הנוסעים של חברת התעופה הבלגית סבנה שיצא מבריסל בדרכו ללוד נחטף על ידי מחבלים מארגון "ספטמבר השחור". ארבעה מחבלים, שני גברים ושתי נשים, עלו לטיסה עם דרכונים מזויפים. זמן קצר לאחר ההמראה הם שלפו כלי נשק, פרצו לתא הטייס והודיעו על חטיפת המטוס. הם נחתו בשדה התעופה בלוד ולמקום הוזנק כוח מסיירת מטכ"ל. החוטפים דרשו שחרור מחבלים פלסטינים ואיימו לפוצץ את המטוס ונוסעיו. תחילה ניהל שר הביטחון דאז, משה דיין, משא ומתן עם המחבלים, אולם בחלוף הזמן התברר כי זוהי תחבולה כדי ללמוד את כלי הנשק שברשות המחבלים. יממה לאחר חטיפת המטוס לוחמי סיירת מטכ"ל בפיקודם של אהוד ברק ודני יתום השתלטו על המטוס, נטרלו את המחבלים ושחררו את הנוסעים. בפעולה השתתף גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שנפצע באורח קל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully