וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש מועצת גוש עציון דרש הכרה ממלכתית בטקס יום הזיכרון במועצה

6.5.2016 / 16:05

ראש המועצה פנה במכתב לשרת התרבות רגב, האחראית על קיום טקסי יום הזיכרון. אייל גלמן, שאחיו נהרג בפיגוע בצומת הגוש בפברואר השנה: "ראוי יהיה לקיים במקום זה את הטקס הממלכתי שבו מתייחד עם ישראל עם נופליו"

צילום: יותם רונן, עריכה: טל רזניק

(אייל גלמן ואשתו חיה מספרים על נפילת האח, רב-סרן אליאב גלמן ז"ל. פברואר 2016)

ראש מועצת גוש עציון, דוידי פרל, פנה השבוע לשרת התרבות והספורט, מירי רגב, בדרישה להכיר בטקס יום הזיכרון לחללי צה"ל המתקיים בקיבוץ כפר עציון שבתחומי המועצה כטקס ממלכתי. מתוקף תפקידה, עומדת השרה רגב בראשות ועדת השרים לענייני סמלים וטקסים - האחראית על אירועים וימי זיכרון הקבועים בחוק.

פרל מציין במכתבו כי המועד שנקבע ליום הזיכרון, ד' באייר, הוא גם יום נפילת גוש עציון בקרבות תש"ח. בהמשך הוא כותב "כמדי שנה נתכנס בני גוש עציון ביום הזיכרון לחללי צה"ל בבית העלמין בגוש עציון, ונכבד את זכרם של הלוחמים, שנפלו בקרבות הגבורה. כמדי שנה נחוש תחושת החמצה על כך שהטקס עדין לא הוכר כטקס ממלכתי והנופלים אינם זוכים לכבוד לו הם ראויים".

עוד בוואלה! NEWS:
מקורות פלסטיניים לוואלה! NEWS: ישראל הסיגה כוחותיה מהרצועה
גנץ: "חבל שקיבלתי את דוח המבקר על 'צוק איתן' אחרי התקשורת"
ערב יום הזיכרון: 23,447 נופלים, 68 התווספו בשנה האחרונה

דוידי פרל, ראש מועצת גוש עציון. נועם מושקוביץ
"תחושת החמצה על כך שהנופלים לא זוכים לכבוד לו הם ראויים" דוידי פרל/נועם מושקוביץ
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יום הזיכרון מצוין באותו היום בו נפל גוש עציון, ד' באייר. המכתב ששלח פרל לשרת התרבות/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי גורמים במועצה, העובדה שלא מתקיים טקס ממלכתי ובבית העלמין במקום לא מאפשרים להקים חלקה צבאית מוכרת, מפריעה גם למשפחות החללים. כפי שמסביר אייל גלמן, שאחיו, רב-סרן אליאב גלמן, נהרג בפיגוע בצומת גוש עציון מירי תועה של חיילים במקום, "בחלקה הצבאית בהר הרצל קבורים מגני גוש עציון בתש"ח. על מצבתם רשום 'נפל בקרב בהגנת גוש עציון'. היום קיים קבר טרי של לוחם ומגן ועליו נכתב 'רס"ן אליאב גלמן נפל בקרב בהגנת גוש עציון'. מילה אחת שונה, והיא דרגתו של החלל, דרגה שמבטאת את קיומו של צבא, צבא של עם ומדינה".

גלמן מציין כי מגני גוש עציון בקרבות מלחמת העצמאות לא זכו להיקבר במקום בו נפלו - אך בניגוד להם, אחיו כן נקבר סמוך למקום נפילתו. לדבריו "ראוי יהיה לקיים במקום זה את הטקס הממלכתי בו מתייחד עם ישראל עם נופליו, מגניו, ביום הזיכרון".

אייל גלמן, אחיו של אליאב גלמן, בריאיון לאולפן וואלה על הולדת בן לאחיו. מערכת וואלה!
לדברי אחיו, ראוי לקיים טקס ממלכתי במקום בו קבורים מגיני גוש עציון. רס"ן אליאב גלמן/מערכת וואלה!

ממשרד התרבות נמסר: "שרת התרבות והספורט מוקירה את המשפחות השכולות ותומכת בפעולות הנצחה לזכרם של הנופלים. הכרה בבית עלמין כצבאי היא בסמכותו של האגף להנצחה ולמשפחות שכולות במשרד הביטחון ויש לפעול מולם כדי שיכירו בבית העלמין בגוש עציון כצבאי".

ממשרד הביטחון נמסר: "אגף משפחות והנצחה במשרד הביטחון מקיים 52 טקסים ממלכתיים בבתי עלמין צבאיים ובחלקות צבאיות, שמספר החללים הטמונים בהם הינו 30 ומעלה. זאת, על פי המלצת המועצה הציבורית להנצחת החייל. כמו כן, הכשיר המשרד בחודש האחרון את החלקה בגוש עציון ומכיר בה כחלקה צבאית, שבתחומה יובאו לקבורה רק חללי מערכות ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully