וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סעו מפה: כשחמינאי שמע שהאיראנים רוצים לקנות מכוניות אמריקאיות

6.5.2016 / 11:20

אחרי הסכם הגרעין בטהראן עושים קצת שרירים, והמנהיג העליון הורה לאיראנים להעדיף מכוניות שאינן "גדולות ובזבזניות". וגם: בעזה מודאגים מעלייה חריגה בכמות מקרי הגירושין, וז'אן-קלוד ואן דאם רואה בנביא מוחמד גורו בריאות. צפו בוואלה! בשכונה

ירחכה: ניר חן

העוני והייאוש בעזה גרמו לאחרונה לגל התאבדויות, אולם יש למצב הקשה השפעות נוספות על החברה הפלסטינית ברצועה. בשנים האחרונות נרשמה עלייה חדה בשיעור הגירושין ברצועה: ב-2015 התגרשו 3,288 זוגות לעומת 2889 ב-2014. הסיבות מגוונות ונעות בין בחירה לא מושכלת של בן זוג, היעדר מקום מגורים הולם ובעיות בין בני זוג, כמו למשל גברים שלוקחים מהנשים העובדות את המשכורות. לאחרונה נערך פיילוט בהשתתפות 70 חתנים וכלות, שנועד ללמד אותם זכויות וחובות של בני זוג, ובמסגרת המאמץ לשנות את המגמה נרשמו רעיונות מפתיעים, כמו זה של מרצה למדעי החברה התומך בהצעה לתת לבני זוג רישיון לניהול משפחה, להכשיר אותם בנושא זכויות וחובות ולהפחית את התערבות המשפחה.

אגב, גם בסעודיה מנסים להקל במעט על בני זוג נשואים, כשביום שני התקבלה החלטה לפיה מעתה אישה סעודית תזכה לקבל העתק של הסכם הנישואין, שאמור לסייע לה בעת מחלוקת עם הבעל או בפנייה לערכאות משפטיות.


שכנתה של סעודיה, עיראק, סוערת בימים האחרונים. אלפי מפגינים הסתערו בשבת על הפרלמנט של עיראק בבגדאד במחאה על השחיתות, לטענתם, בהרכב הממשלה הנוכחית. מאות מתוכם נכנסו ל"אזור הירוק" המוגן וחלקם פלשו לבניין בסיום הצבעה שהתקיימה במקום. המפגינים הם תומכיו של איש הדת המוסלמי-שיעי מוקתדא א-סאדר שאמר שצריך למנוע שפיכות דמים ומלחמת אחים, ורק העם יחליט אם הוא רוצה להפיל את המושחתים והעסקנים או להשאיר את הממשלה המושחתת.

באיראן, הודיע חמינאי השבוע כי הוא מבטל אישור שניתן לייבוא מכוניות שברולט מג'נרל מוטורס האמריקאית למדינה, וקרא לממשלה ולתושבים לתמוך בתוצרת מקומית. חמינאי מתח גם ביקורת על הצעירים העשירים שנוהגים במכוניות מנקרות עיניים, וטען שזו תוצאה של משבר זהות וחינוך רע. בעקבות קריאתו בוטלה הזמנת 200 מכוניות בשווי 7 מיליון דולר.

שחקן הקולנוע ואמן אמנויות הלחימה ז'אן-קלוד ואן דאם התראיין לתכנית "כן, אני מפורסם", או בשמה הערבי "איווה אנא משהור", המשודרת בערוץ MBC. כוכב הקולנוע נתן בין היתר טיפים לתזונה נכונה: הוא קרא לאכול אוכל מזרח תיכוני, ואמר שצריך לקחת דוגמה מהנביא מוחמד, שהיה לדבריו חכם מאוד וידע מה טוב לגוף ולעתיד. הקריאה הזו כמובן עוררה גלים ברשתות החברתיות. זו לא הפעם הראשונה בה ואן דאם מסעיר את הרשת בעקבות דבריו על המזרח התיכון. בסוף אפריל הוא הסעיר את הרשת ואת הגולשים הפרו פלסטינים כשביקר בישראל, הצטלם ליד מגדל דוד וכתב "שלום מירושלים ישראל". הגולשים תקפו אותו שירושלים היא לא בישראל, שינה את הסטטוס ל"שלום מישראל" וגם אז כתבו לו שהיה צריך לכתוב "סלאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully