וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יומה השני של שביתת התלמידים: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

גל סלונימסקי

4.5.2016 / 7:00

תלמידי התיכונים משביתים את הלימודים במחאה על משבר בוחני הנהיגה וביטול פעילויות החוץ. בערב תתקיים במוזיאון "יד ושם" שבירושלים עצרת הפתיחה של אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה ועוד שלושה דברים שאתם צריכים לדעת היום

יומה השני של שביתת התלמידים

תלמידים מוחים על ביטול הטיולים, בי"ס דרור מועצה אזורית לב השרון. 11 באפריל 2016. סער להיס, מערכת וואלה! NEWS
הפגנות תלמידים בחודש שעבר בבית ספר דרור במועצה האזורית לב השרון/מערכת וואלה! NEWS, סער להיס

אתם צריכים לדעת שהיום תימשך שביתת תלמידי התיכונים ברחבי הארץ ותיכנס ליומה השני. התלמידים שובתים בהוראת מועצת התלמידים והנוער הארצית ובמחאה על שביתת בוחני הנהיגה וביטולן של פעילויות החוץ. אתמול נעדרו מהלימודים כ-350 אלף תלמידים במהלך היום הראשון של השביתה. במועצת התלמידים והנוער הארצית הדגישו כי בחינות הבגרות המתוכננות להתקיים יערכו כסדרן, ללא שיבושים. כמו כן, טקסי יום השואה המתוכננים יתקיימו גם הם כמתוכנן.

עצרת הפתיחה של יום הזיכרון לשואה ולגבורה ב"יד ושם"

הטקס הממלכתי לציון 70 שנה לניצחון על גרמניה הנאצית, לטרון, מאי 2015. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם בטקס 70 שנה לניצחון על גרמניה הנאצית ביד ושם, 2015/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים את ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה. בשעה 20:00 בערב תתקיים במוזיאון "יד ושם" שבירושלים עצרת הפתיחה הממלכתית של אירועי יום הזיכרון. השנה הנושא המרכזי של העצרת הוא המאבק לשמירה על רוח האדם בתקופת השואה, תחת הכותרת: "הכל אסור לנו והכל אנו עושים". בעצרת יישאו דברים ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נשיא המדינה, ראובן ריבלין ונציגת הניצולים, זהבה רוט. במהלך הטקס, יו"ר מועצת "יד ושם", הרב ישראל מאיר לאו, ידליק את אבוקת הזיכרון, הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו יקריא פסוקי תהילים, הרב הראשי הראשון לציון הרב יצחק יוסף יאמר קדיש, והחזן ישראל פרנס יישא תפילת "אל מלא רחמים". כמו כן, כבכל שנה, ידליקו שישה ניצולי שואה משואות לזכר שישה מיליון היהודים שנרצחו בשואה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

מצב האנטישמיות בעולם

מצבות שהושחתו בבית הקברות היהודי במרקלי, הונגריה, ינואר 2011. AP
בית קברות יהודי בהונגריה שהושחת, 2015/AP

אתם צריכים לדעת שהיום תתקיים מסיבת עיתונאים באוניברסיטת תל אביב שבה יפורסם דוח האנטישמיות בעולם לשנת 2015. את מסיבת העיתונאים מקיימים מרכז קנטור לחקר יהדות אירופה בימינו ומאגר המידע על שם משה קנטור לחקר האנטישמיות והגזענות, בשיתוף עם הקונגרס היהודי האירופי. במהלך האירוע יישא דברים באמצעות וידיאו ד"ר משה קנטור, נשיא הקונגרס היהודי האירופי. את ניתוח המצב תציג פרופ' דינה פורת, ראש מרכז קנטור, ואת הנתונים יציג ד"ר חיים פיירברג, ממרכז קנטור.

יום הולדת 77 לסופר עמוס עוז

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עוז/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום חוגג הסופר עמוס עוז יום הולדת 77. עבור רבים, עוז נחשב אחד מבכירי הסופרים בישראל. הגותו עוסקת בעיקר בזהות ישראלית וציונות וכן במחשבה מדינית מנקודת מבטו הסוציאל-דמוקרטית. ספריו תורגמו ל-42 שפות שונות, יותר מכל סופר ישראלי אחר. כמו כן, הוא זכה בפרסים רבים, בהם פרס ישראל ב-1998, הפרס הגרמני היוקרתי היינריך היינה ב-2008 וקיבל דוקטור לשם כבוד מאוניברסיטת בן גוריון וממכון ויצמן. בין ספריו, "מיכאל שלי", "סיפור על אהבה וחושך", "קופסה שחורה", "הבשורה על פי יהודה" ועוד רבים.

יום הנוער בסין

הפגנת הארבעה במאי בסין, 2009. AP
הפגנה במסגרת יום הנוער בסין, 2009/AP

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים בסין את "יום הנוער" לזכר הפגנות סטודנטים שנערכו בבייג'ינג ב-4 במאי 1919 נגד הסכם ורסאי שהעביר את מחוז שאנדונג בסין, שהיה תחת שליטה גרמנית, לשליטה יפנית. בעקבות ההפגנות קמה תנועת "הארבעה במאי", תנועת מחאה שפעלה במדינה וביקרה את מדיניות הממשלה. התנועה דגלה בנתק מהסממנים הייחודים של תרבות סין ופתיחות לאימוץ סממנים מערביים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully