וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבנית המחזירה בתשובה שוחררה מבי"ח: "הייתי בין חיים למוות"

4.5.2016 / 0:40

רונית ברש שאושפזה בסוף השבוע כשהיא במצב קשה וסובלת מתסחיף ריאתי, שוחררה מברזילי. ברש הסבירה כי ריבוי קרישי הדם בגופה נובע מטיסות רבות לאומן. "אף אחד לא נתן לי תקווה"

עריכה: מתן חדד

הרבנית רונית ברש שוחררה אתמול (שלישי) מבית החולים ברזילי באשקלון לאחר שאושפזה בסוף השבוע כשהיא במצב קשה וסובלת מתסחיף ריאתי. ברש נחשבת לאחת הדמויות הבולטות בעולם החזרה בתשובה וידועה בעיקר כמי שעורכת ברחבי הארץ והעולם טקסים של הפרשת חלה ובמקביל מוציאה טיסות מאורגנות לקבר רבי נחמן מברסלב באומן שבאוקראינה. אלפים ממעריציה התפללו לרפואתה.

"הגעתי למצב של חוסר אוויר, כמעט בלי חמצן", סיפרה ברש לוואלה! NEWS, "הגעתי למיון ביום שישי בערב ומי שראה אותי על מצב של כמעט 0%, היה איש הביטחון של בית החולים. סימנתי לו עם היד שיציל אותי כי 'אני נחנקת, מסיימת ברצפה'. הוא לא איבד עשתונות וקרא לכל הצוות הרפואי".

לפני כשבועיים עברה ברש ניתוח להוצאת ציסטה מהשחלה. כתוצאה מהניתוח נוצר קריש דם בריאה שלה ויצר תסחיף. בערב שבת היא פונתה במצב קשה לבית החולים כשהיא סובלת מקשיי נשימה. ברש אושפזה ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים. "הייתי בין חיים למוות. אף אחד לא נתן לי תקווה ביומיים הראשונים. הרופאה אמרה לבעלי שלא בטוח שיצליחו להציל את חיי כי קריש הדם חסם את העורק הימני של הריאה". במהלך הבדיקות נמצאו קרישי דם נוספים בתוך הריאות של ברש. "בגלל הטיסות לאומן", היא אמרה, "הסבירות שמי שטס הרבה, יקבל קרישי דם – היא גבוהה".

עוד בוואלה! NEWS:
מאסר עולם ועוד 20 שנה לרוצח מוחמד אבו חדיר
גל הירש נחקר בחשד לעבירות שוחד בעסקיו בגיאורגיה
המנהרה שצה"ל חשף: הוקמה לפני צוק איתן, ותוחזקה אחריו

רונית ברש. ספק 500
רונית ברש בצאתה מבית החולים ברזילי, ביום שלישי/ספק 500

במשך יממה שלמה שכבה ברש בהרדמה מלאה, ובינתיים ברשת זכתה לתמיכה מאלפי מעריציה. "כשפתחתי את העיניים, הרופאה אמרה לי 'את לא תצאי מבית החולים בחודש הקרוב'. אמרתי לה 'יקירתי, ביום שלישי בשעה 12 בצהריים אני אשתחרר'. היא התעקשה איתי וענתה ש'ביום שלישי בעוד חודש'". לטענת ברש, "מה שעזר אלו רק התפילות. העלו פוסט להתפלל עליי וזה פשוט קיבל טירוף בפייסבוק. אני חושבת שרק בזכות התפילות אני על הרגליים. הייתה לי קבוצה שנוסעת היום בלילה לאומן, בעלי עם חמישה ילדים בבית, הרצאות, בתוך כל הטירוף לא ציפיתי לכזה שבוע. עצרו אותי בשיא".

לאחרונה תהתה ברש על אורח חייה העמוס. "לפני פסח עם הקריסה של הניקיונות והפרשות חלה, ולהיות אימא ורבנית, הסתכלתי למעלה ושאלתי את עצמי 'זה שווה? אולי כדאי לעצור?'. קיבלתי את התשובה. הקדוש ברוך הוא הראה לי את האהבה העצומה שיש אליי בחוץ. יצאתי מבית החולים וחיכו לי מאות אנשים. גם כשהייתי בטיפול נמרץ, הגיעו אנשים. האחות אמרה לי 'לא ראינו דבר כזה'. גם אני לא חשבתי שזה בממדים כאלה. זה רק נותן לי תמריץ לחזור בכוחות מחודשים".

בשל מצבה הרפואי נאלצה ברש לקטוע את סדר יומה ולהיעדר מהרצאות ומנסיעות שתכננה בימים הקרובים. "ברגע שהגוף יסכים אני כבר שם חזרה. מאמינה שבשבוע הבא אחזור לפעילות מלאה והכול יהיה בסדר".

(עדכון ראשון: 21:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully