וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיפור בדקה | לא השאירו טיפ למלצרית לבנה: "החזירו לנו את הארץ"

3.5.2016 / 14:24

שני צעירים שחורים שישבו בבית קפה בדרום אפריקה השאירו למלצרית פתק ובו נכתב: "ניתן לך טיפ כשתחזירו לנו את הארץ". לאחר מכן התרברבו בפייסבוק: "היא פרצה בדמעות לבנות טיפוסיות". סיפור בדקה - הסיפורים הכי מעניינים

מערכת וואלה

גזענות יכולה לפעול בכל מיני כיוונים. רק תשאלו את אשלי שולץ, מלצרית לבנה בת 24 מדרום אפריקה. שולץ שעובדת בבית קפה מקומי, שירתה שני צעירים שחורים שהגיעו למקום. אלא שבתום הארוחה, במקום טיפ, השאירו לה השניים פתק ובו נכתב: "ניתן לך טיפ כשתחזירו לנו את הארץ".

אחד מהם, נטוקוזו קוואבה, סטודנט באוניברסיטת אוקספורד בבריטניה, אפילו התרברב לאחר המעשה בפייסבוק וכתב שהמלצרית פרצה לאחר מכן ב"דמעות לבנות טיפוסיות". מלצר נוסף שהיה במקום ניגש אל השניים וטען כי מדובר בגזענות, אולם לדברי קוואבה הוא רק הרגיז אותם עוד יותר. צריך לציין שקוואבה הוא מנהיג של תנועה הקוראת להסרת פסלו של ססיל רודס, אימפריאליסט בריטי, מקמפוס האוניברסיטה היוקרתית, מה שלא מפריע לו לקבל מלגה מקרן מלגות של אותה משפחה.

אבל יש אור בקצה המנהרה: לאחר שהסיפור התפרסם יזמו גולשים קמפיין מימון המונים עבור המלצרית, ואספו עבורה טיפ בסך של 2,000 פאונד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully