וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רודפים אותי כי אני חרדי": "הקמב"ץ של המגזר" נשלח למאסר

2.5.2016 / 17:29

יואל קרויס, דמות צבעונית משכונת מאה שערים, ייכלא ל-7 חודשים. הוא נעזר בעובדה שמעולם לא הנפיק תעודת זהות כדי להפעיל משחטה ללא רישיון: "דוגמה לקושי באכיפת תשלומים בקהילות סגורות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אב ל-16 המזוהה עם זרם חרדי אנטי-ציוני. קרויס/מערכת וואלה!, צילום מסך

בית משפט השלום בירושלים גזר היום (שני) שבעה חודשי מאסר וקנס בסך 50 אלף שקלים על יואל (יואליש) קרויס, אחת הדמויות הצבעוניות בשכונת מאה שערים בבירה, שכונה בעבר "קמב"ץ העדה החרדית". בית המשפט קבע כי קרויס ומראד טרוה הפעילו ללא רישיון משחטה בשכונת מאה שערים ומבלי שדיווחו על עיסוקם לרשויות המס.

המשחטה, שפועלת בשכונה מאה שערים יותר ממאה שנים, הייתה במרוצת הזמן בבעלותם של גורמים שונים. לאחר תקופה שבה הייתה סגורה, ולבקשת גורמים בקהילה, החל קרויס להפעילה. הוא נימק את סיבותיו להפעלת המשחטה ברקע אידיאולוגי-דתי מחמיר של שחיטה כשרה בישראל ומרקע מעשי כעסקן ופעיל בקהילתו. העבירות שבהן הורשע קרויס ושותפו בוצעו במשך תקופה של שלוש עד ארבע שנים. במהלך השנים האלה הרוויחו כשני מיליון שקלים, אך התעלמו מהוראות חוקי המס ומהחובה להגיש דוחות.

קרויס, אב ל-16 ילדים, חי בדירת שני חדרים בשכונה, ונחשב לאחת הדמויות הבולטות בה. אחת העבירות המיוחסות לו היא אי קבלת תעודת זהות. קרויס, שמזוהה עם הזרם הקיצוני שמתנגד לקיומה של מדינת ישראל ולציונות, תומך באידיאולוגיה הדוגלת באי קבלת שירותים ותקציבים מהמדינה אך טען להגנתו כי אי החזקת תעודה מזהה נבעה בשל העובדה שנולד פג והיה חשש לחייו ולכן לא נרשם במרשם האוכלוסין. לטענתו, ניסה במשך השנים לקבל תעודה, אך נתקל בקשים בירוקרטיים וויתר. קרויס חתם על התחייבות בסך עשרת אלפים שקל, לפיה ישיג תעודת זהות בתוך שישה חודשים.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
הוארך מעצר החשוד ברצח סדרתי: "לא עשיתי כלום, מתגעגע למשפחתי"
הסערה בלייבור: שני חברי מפלגה שהתבטאו נגד ישראל הושעו בתוך שעות
"אין תשובות": דאגה בקיבוץ שבו 3 תינוקות לקו בתסמונת נדירה

קרויס: זו רדיפת הדת

קרויס אמר היום לוואלה! NEWS כי מדובר ברדיפת הדת. "רודפים אותי כי אני אדם חרדי. אין סיבה אחרת". עו"ד יונתן קיוול, המייצג את קרויס, ביקש לעכב את הביצוע אך השופטת שרון לארי-בבלי דחתה את הבקשה ופסקה כי "ככל שיוגש ערעור, יעוכב גזר הדין עד להחלטה אחרת".

עו"ד דפנה אברמוביץ מפרקליטות מחוז ירושלים אמרה בתגובה לעונשו: "יואליש קרויס פעל בתחכום רב, כאשר לא רק העלים את קיומם של העסק ושותפו וכן את הכנסותיו מרשויות המס, אלא גם לא החזיק תעודת זהות ובכך העלים למעשה את קיומו ומנע מרשויות המס לבדוק את פעילותו. עניינם של קרויס וטרוה מהווה דוגמה מובהקת לקושי באכיפת תשלומי המסים לרשויות המס בכלל ובפרט בקהילות סגורות כמו מאה שערים ומזרח העיר ירושלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully