וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת ההרוגים מקלנדיה: "שתלו עליה סכין, מסתירים את האמת"

2.5.2016 / 21:16

בשיחה עם וואלה! NEWS דחה סאלח, אבי האח והאחות שנחשדו כמחבלים, את הטענה כי התכוונו לבצע פיגוע. "היא התבלבלה בנתיבים ובגלל זה ירו בה". הוא קרא לפרסם את צילום האבטחה

עריכה: ניר חן

משפחתם של האח והאחות שנורו למוות בשבוע שעבר על ידי מאבטחים במעבר קלנדיה לאחר שנחשדו כמחבלים, דרשה היום (שני) מהרשויות בישראל לפרסם את צילומי האבטחה שתיעדו את ניסיון הפיגוע. סאלח, אביהם של מראם סאלח אבו אסמעיל, צעירה הרה ואם לשתיים בת 23, ואיברהים סאלח אבו אסמעיל, אחיה בן ה-16, מהכפר קטנא שמצפון לירושלים, דחה בשיחה עם וואלה! NEWS את טענת הכוחות במקום כי היו ברשות ילדיו סכינים. "עדי ראייה ראו איך מניחים עליה סכין כדי להצדיק את זה שירו בה".

הוא הוסיף: "נגיד שהיא הייתה עם סכין, או אחיה היה. אם יש לכם את הצילומים שלהם באים לדקור מישהו, בבקשה, בואו תפרסמו אותם, למה אתם מנסים להסתיר את האמת? לא היא ולא אחיה היו עם סכינים", חזר שוב. "היא בסך הכול הייתה צריכה להגיע למעבר כדי לקבל שם אישור כניסה לירושלים. זה הכול. היא התבלבלה בנתיבים, ובגלל זה ירו בה".

אתמול קבעה המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) כי שני האחים נורו בידי מאבטחים אזרחים ולא בידי שוטרים כפי שדווח לראשונה. לפיכך, הודיעה מח"ש כי "היא אינה הגוף המוסמך לטפל בעניין. המשך החקירה והבדיקה, על פי ההודעה, ייערך על ידי משטרת מחוז ירושלים". במשטרה הדגישו כי המאבטחים ירו שלושה כדורים לעבר השניים, וזאת רק לאחר שהשוטרים ירו ירי אזהרה באוויר.

עוד באותו נושא:
מח"ש: מאבטחים ירו למוות בפלסטינים בקלנדיה - ולא שוטרים
ניסיון פיגוע דקירה במעבר קלנדיה: שני מחבלים נורו למוות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גופות האח והאחות מוטלים על הכביש סמוך למעבר קלנדיה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סאלח סיפר כי בתו סבלה מפצע בידה שנגרם לה במהלך שטיפת כלים כמה שבועות לפני התקרית ובגללו ביקשה להגיע לירושלים לקבלת טיפול רפואי. "היא חתכה את ידה ונוצר שם זיהום", אמר. ב-17 באפריל, עשרה ימים לפני ניסיון הפיגוע, היא ביקרה בבית החולים ברמאללה. "שם אמרו לה שהיא צריכה להגיע לבית החולים אל-מקאסד שבירושלים". לדבריו, בבוקר יום רביעי בשבוע שעבר, ליווה אותה אחיה איברהים משום שהיא מעולם לא נסעה לירושלים לבדה וגם לא עברה במחסום קלנדיה.

"הם נסעו במונית לרמאללה ומשם במונית לקלנדיה כדי להוציא אישור כניסה לירושלים", המשיך האב. "היא ירדה מהמונית ובטעות נכנסה לנתיב המכוניות במקום לנתיב הולכי הרגל. הם (הכוחות, א"ב) צעקו לעברה משהו שהיא לא הבינה. אחיה הלך כמה מטרים אחריה. אחרי שהיא חצתה כ-15 מטרים, הם פשוט ירו בה. אחיה מיהר אליה וניסה לגרור אותה משם ואז ירו גם בו".

סאלח סיפר שנחקר שלשום בשב"כ ואתמול במשטרה. "ניסו לברר אם היא השתייכה לארגון או אמרה אמירות פוליטיות", העיד. עם זאת, לטענתו מעולם לא הייתה לה או למשפחתה בעיה עם ישראל. "גם היום אני אומר לך, אנחנו לא רוצים בלגן ולא מלחמות, אבל שיפרסמו את הצילומים. אם היה לה או לאחיה סכין והם ניסו לעשות פיגוע שיראו את זה, בבקשה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סכינים שנמצאו ברשות האחים בזירת ניסיון הפיגוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

קריאת המשפחה מצטרפת לקריאות מצד חברי כנסת באופוזיציה שדרשו לחשוף את הסרטונים. יו"ר מרצ ח"כ זהבה גלאון הפצירה שלשום בשר לביטחון הפנים גלעד ארדן "להורות בדחיפות למשטרה לחשוף את הסרטון המתעד את הירי במחסום קלנדיה". לדבריה, "מדיניות הערפל של ממשלת ישראל מעלה חשש כבד ליד קלה על ההדק". גלאון הוסיפה כי "העמימות המוטלת על הרג האחים במחסום קלנדיה מטילה דופי וחשש כבד כי מדובר בעבירה פושעת על חוקי המדינה. אל לנו לתת למדיניות הירי ללא הבחנה להפוך לשגרה, מדובר במקרה שנדרש בגינו שיח ציבורי ער ושקוף לצד הליך ובירור משפטי מעמיק''.

גם ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת) התייחס לנושא ביום חמישי האחרון וקרא לשר הביטחון משה יעלון ולשר לביטחון הפנים גלעד ארדן לפתוח בחקירה בנושא ולפרסם את הסרטונים מהאירוע. "על פי דיווח עדי ראייה, השניים לא הבינו את הקריאות אליהם בעברית לעצור, ונורו בשעה שלא נשקפה כל סכנה מהם לשוטרים במקום", אמר חנין. "צוותי רפואה פלסטיניים לא הורשו להתקרב לזירה ולהגיש סיוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully