וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנו של נהג האוטובוס שרוצה להפוך לראש העיר המוסלמי הראשון של לונדון

1.5.2016 / 13:10

סדיק חאן, מועמד מפלגת הלייבור, זוכה ליתרון בסקרים על פני יריבו זאק גולדסמית', בעל השורשים היהודיים לקראת הבחירות ביום חמישי. הוא מואשם על ידי יריבו בתמיכה בקיצונים, אך הוא מבטיח: "אלחם בתופעה"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

אחד הוא בנו של נהג אוטובוס שגדל בדיור ציבורי והשני הוא בנו של מיליארדר שגדל באחוזה. שניהם סיפורי הצלחה שונים שגדלו בלונדון ואחד מהם יהיה ראש העיר הבא של בירת בריטניה. ההבדלים בין סדיק חאן ממפלגת הלייבור לבין זאק גולדסמית' מהמפלגה השמרנית בולטים במיוחד בעיר ברקע יוקר המחיה בלונדון שגרם להיעלמות מעמד הביניים וההבדלים ההולכים ומקצינים בין העשירים לעניים.

ואולם, על הבחירות שיתקיימו ביום חמישי מאפילות האשמות שחאן המוסלמי מקורב לקיצוניים – והטענות הנגדיות כלפי גולדסמית', שמואשם כי הוא מנסה לפחד ולפלג את אחת הערים ההטרוגניות ביותר בעולם. גולדסמית' השתמש במילים כמו "קיצוני" ו"מסוכן" כדי לתאר את יריבו ובאחד מנאומיו טען כי חאן נותן "שוב ושוב במה, חמצן ואפילו גיבוי לאלו שמחפשים לפגוע במשטרה ובבירה שלנו".

ראש הממשלה דייוויד קמרון גיבה את גולדסמית' ואמר כי חאן הופיע לצדו של סולימאן ראני, אימאם שבו רואה קמרון גורם קיצוני. מנגד, מועמד הלייבור השיב אש בחזרה והבטיח להיות "הבריטי המוסלמי שנלחם בקיצונים" והטיח ביריבו כי הוא מנהל נגדו "קמפיין מלוכלך".

לקריאה נוספת בנושא
חבר הלייבור שאמר ש"היטלר היה ציוני" לא מתחרט: "נתניהו אמר אותו דבר"
לאחר השעיית חברי הפרלמנט: תיחקר האנטשימיות במפלגת הלייבור

סאדיק חאן, מועמד מפלגת הלייבור לראשות עיריית לונדון, בריטניה, ספטמבר 2015. AP
מוביל בסקרים. חאן, בשנה שעברה/AP

חאן טוען כי לפני שהוא נכנס לחיים הפוליטיים, הוא היה עורך דין לזכויות אדם ולעתים נכח במקומות לצדם של אנשים שלדעותיהם הוא מתנגד. צוות הקמפיין שלו הצביע על כך שהוא זה שסייע בהרחקת ראני מתפקידו כאימאם במסגד בעיר בשל דעותיו הקיצוניות. העימות בין השניים הותיר טעם מר במטרופולין הרב-תרבותי, שמיליון מתוך 8.6 מיליון התושבים שלו הם מוסלמים. גולדסמית' הואשם בהגברת המתיחות בלונדון, שם הצליחו הרשויות לסכל כמה מתקפות טרור מאז הפיגועים ביולי 2005, אז נהרגו 52 בני אדם.

על אף הטענות נגדו, חאן בן ה-45 מוביל בסקרים והוא עשוי להפוך למוסלמי הראשון שעומד בראשות העיר. המנצח יהיה ראש העיר השלישי בלבד בהיסטוריה המודרנית של לונדון, אחרי שהמשרה נוסדה בשנת 2000. השניים הקודמים בתפקיד היו קן ליווינגסטון, חבר הלייבור שהושעה בסוף השבוע מהמפלגה בעקבות אמירתו כי אדולף היטלר היה ציוני, ובוריס ג'ונסון, חבר המפלגה השמרנית וראש העיר הנוכחי.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
זאק גולדסמית', מועמד המפלגה השמרנית לראשות עיריית לונדון, בריטניה, 28 באפריל 2016. AP
סולק מהלימודים לאחר שהחזיק במריחואנה. גולדסמית', בשבוע שעבר/AP

גם גולדסמית וגם חאן נולדו וגדלו בלונדון. חאן גדל לצד שבעה אחים ואחיות בדירה בת שלושה חדרים ובן להורים מפקיסטן. הוא למד משפטים בטרם נבחר לפרלמנט ב-2005. לדבריו, לונדון היא "העיר הנהדרת ביותר בעולם. היא הושיטה לי יד לעזרה כשהייתי זקוק לה כדי לממש את הפוטנציאל שלי".

גולדסמית' בן ה-41 מצהיר כי משפחתו "מגוונת כמו העיר הנהדרת הזאת". בני משפחתו היהודים נמלטו מהפשיזם באירופה ואביו, איש העסקים ג'יימס גולדסמית', היה חבר בפרלמנט האירופי מטעם צרפת וכן הקים מפלגה בבריטניה שהתנגדה לחברותה באיחוד האירופי. יש לו גם אחיינים מוסלמים – אחותו ג'מימה היא גרושתו של הפוליטיקאי הפקיסטני אימראן חאן. הוא למד בתיכון היוקרתי איטון עד שגורש בשל החזקת מריחואנה. הוא ערך מגזין שעסק באיכות הסביבה עד שנבחר לפרלמנט ב-2010.

הנושא הבוער ביותר - מחירי הדיור

עבור מצביעים רבים, מתקפותיו של גולדסמית' נגד חאן מסיטות את הקמפיין מהנושא החשוב ביותר – מחירי הדיור. העיר הגדולה ביותר באירופה הופכת בהדרגה ליקרה מדי עבור תושביה. המחיר הממוצע לבית בלונדון הוא 530 אלף ליש"ט (770 אלף דולר), פי עשרה יותר מההכנסה הממוצעת למשק בית. אחרי שנים רבות שבמהלכן הצטמצמה, אוכלוסיית לונדון גדלה במהירות בין היתר בשל ההגירה של תושבים מ-28 חברות האיחוד האירופי, שלהם יש זכות לעבוד ולחיות בממלכה.

סוגיית ההגירה תופסת חלק נכבד מהצבעה נוספת קרובה שתתרחש בקרוב – משאל העם על המשך חברותה של בריטניה באיחוד האירופי, שיתקיים ב-23 ביוני- ולתמיכה בעזיבת הגוש צפויה להיות השפעה גדולה על לונדון. גולדסמית' תומך בעזיבה ואילו חאן מעוניין להישאר באיחוד, אך לנושא אין משקל רב בבחירות לראשות העיר.
למרות ההבדלים בין השניים, המועמדים מסכימים על הצורך להתמודד עם מחרי הדיור ועם אתגרים גדולים נוספים שעומדים בפני העיר: פשיעה וטרור, עומסי תנועה וזיהום אוויר. הם הבטיחו לבנות 50 אלף בתים חדשים מדי שני, כפול מהקצב הנוכחי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully