וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום הפועלים הבינלאומי: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

ברחבי העולם יציינו את ה-1 במאי, הנשיא ראובן ריבלין ייפגש עם נציגי חברות גדולות מיפן, יוקראו כתבי אישום בפרשת השוחד בנמל אשדוד ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

יום הפועלים הבינלאומי

צעדת ה 1 במאי באבן גבירול, תל אביב. מאי 2014. שי רוזן, מערכת וואלה! NEWS
צעדת ה-1 במאי לפני שנתיים, רחוב אבן גבירול בתל אביב/מערכת וואלה! NEWS, שי רוזן

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים ברחבי העולם את יום הפועלים הבינלאומי, שהוא סמל לסולידריות עם ארגוני העובדים וביטוי למאבק למען תנאי עבודה טובים יותר. יום זה הוא אחד מסמליו של הסוציאליזם. מקורו של יום הפועלים הוא בהפגנות שנערכו בארצות הברית ובקנדה בסוף המאה ה-19, אז דרשו העובדים להגביל את יום העבודה לשמונה שעות. כיום מציינים את החג בצעדות הזדהות. ההסתדרות בישראל צפויה לציין היום את יום הפועלים בתהלוכה בתל אביב שבה עתידים להשתתף כ-5,000 בני אדם.

משלחת חברות יפניות בישראל

נשיא המדינה ראובן ריבלין. ראובן קסטרו
ייפגש עם נציגי חברות יפניות. ריבלין/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום יערוך נשיא המדינה ראובן ריבלין מפגש עם משלחת של ארגון Keizai Doyukai, ארגון הנשיאים והמנכ"לים של החברות היפנות הגדולות. המשלחת שמבקרת בישראל מונה 16 נציגים של חברות גדולות ביפן, ובראשה עומד ד"ר קוביאשי, יו"ר הארגון ויו"ר חברת "מיצובישי כימיקל". מטרת המשלחת היא ללמוד כיצד התפתחה החדשנות בישראל ומה הוביל להצלחתה. מדובר בנסיעה ראשונה של הארגון מחוץ ליפן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

הקראת כתבי אישום למעורבים בפרשת השוחד בנמל אשדוד

אלון חסן שב לנמל אשדוד: "שמח מאוד לחזור". שי מכלוף
היום יוקרא כתב האישום נגדו. אלון חסן/שי מכלוף

אתם צריכים לדעת שהיום יוקראו בבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתבי האישום שהוגשו נגד שלושה מהמעורבים בפרשת השוחד בנמל אשדוד. בחודש שעבר הוגשו כתבי האישום נגד יו"ר ועד העובדים לשעבר בנמל, אלון חסן, ונגד חמישה מעורבים נוספים. כתבי האישום מייחסים להם עבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים, סחיטה באיומים, הלבנת הון ועוד. כתבי האישום שיוקראו מחר ידונו בחסן, במנכ"ל הנמל לשעבר שוקי סגיס ובמקורב של חסן, דוד חסן. שלושת המעורבים הנוספים, אורי ויניב בלטר וחברת "דנה לוגיסטיקה", הגיעו להסדר טיעון עם הפרקליטות.

הבכורה של הסרט "האזרח קיין" – אחת מיצירות המופת בקולנוע

אורסון וולס. GettyImages
ביים, הפיק וכתב את "האזרח קיין". אורסון ולס/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 75 שנים הוקרן לראשונה סרט הקולנוע "האזרח קין" ,שלימים נחשב ליצירת מופת ולסרט הטוב בכל הזמנים. מדובר בסרט דרמה שהפיק, ביים וכתב אורסון ולס בשנת 1941. הסרט מגולל את סיפורם של שני עיתונאים שחוקרים את דמותו של איל עיתונות אחר, צ'ארלס פוסטר קיין, תוך שהם מחפשים את משמעות המילה "רוזבאד" שאותה אמר לפני מותו. מומחי קולנוע העידו כי מדובר באחד הסרטים החשובים שהשפיע על העשייה הקולנועית. הסרט זכה בפרס אוסקר לתסריט המקורי הטוב ביותר ונבחר חמש פעמים לסרט הטוב בכל הזמנים במשאלים של מבקרי קולנוע.

יום הצחוק הבינלאומי

גבר צוחק. ShutterStock
"התרופה הטובה ביותר"/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים ברחבי העולם את יום הצחוק הבינלאומי. מאז שנת 1998, בכל יום ראשון הראשון בחודש מאי מציינים את יום הצחוק במופעי ליצנים ותחפושות, בהצגות תיאטרון, בכנסים, במפגשי צחוק יזום ועוד. היום צוין לראשונה בהודו ביוזמתו של ד"ר מאדאן קאטאריה שפרסם מאמר לפיו הצחוק הוא התרופה הטובה ביותר. הוא ייסד תנועה של "יוגה צחוק", שיטת יוגה המיועדת להפיג מתח על ידי צחוק, שפועלת להעלאת המודעות לצחוק כתרופה בקרב בני אדם, בדומה לליצנות רפואית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully