וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרבחו ותסעדו ללא הגבלה: חגיגות המימונה יוכלו להימשך אחרי 23:00

27.4.2016 / 10:30

תיקון ל"חוק הרעש" המאפשר להקים רעש בימי שמחה ספציפיים הורחב ויכלול השנה גם את המימונה שנחגגת בסוף פסח וכן את ל"ג בעומר. הצעת החוק עברה בקריאה טרומית בנובמבר האחרון ולאחר מכן החיל השר להגנת הסביבה את השינוי בתקנות

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: גדי וינסטוק

(נתניהו חוגג את חג המימונה באור עקיבא, בשנה שעברה)

חגיגות המימונה שייערכו בסוף חג הפסח, במוצאי שבת הקרובה, יוכלו להימשך מעבר לשעה 23:00 – כך קובע תיקון ל"חוק הרעש" המאפשר להקים רעש בימי שמחה ספציפיים בשנה. המשמעות היא שניתן יהיה לשיר ולהפעיל כלי נגינה באמצעות רמקול בסביבת מגורים גם לאחר שעה זו.

את התיקון לחוק יזם ח"כ מיקי זוהר (הליכוד). לדבריו, בשנה האחרונה פנו אזרחים רבים ללשכתו וביקשו את עזרתו בהחרגת המימונה מ"חוק הרעש". החוק מאפשר להקים רעש בליל פורים, ליל יום העצמאות וליל יום ירושלים. התיקון החדש יחריג גם את ליל ל"ג בעומר מהחוק.

עוד בוואלה! NEWS:
"מניח צינורות גז חמום מוח": כך פעל החשוד ברצח סדרתי ברחבי הארץ
השרב נשבר: היום יהיה נאה, בסוף השבוע שוב מתחמם
ארכיאולוג בכיר: פרעה לא היה מצרי - היהודים מאשימים אותנו לשווא

נתניהו התארח באור עקיבא: "נחזק את האחדות בעם". צילום מסך
נתניהו ורעייתו במימונה באור עקיבא, בשנה שעברה/צילום מסך

הצעת החוק עברה בקריאה טרומית בנובמבר האחרון בתמיכת 51 ח"כים ממפלגות שונות ולאחר מכן החיל את השינוי בתקנות השר להגנת הסביבה אבי גבאי. בדברי ההסבר לחוק כתב ח"כ זוהר כי חג המימונה שנחגג תחילה בקרב יוצאי צפון אפריקה בישראל ובעיקר יהדות מרוקו הפך לחג שבו לוקחים חלק כל העדות והזרמים בישראל. לדבריו, אין סיבה שהחוק המאפשר לקיים חגיגות מאוחרות בימי שמחה ובמועדים לא יחול גם על המימונה ול"ג בעומר.

ח"כ זוהר אמר היום כי "המימונה הוא חג לאומי של כל עם ישראל ומן הראוי לחגוג אותו כיד המלך וללא מגבלות. אני שמח על שיתוף הפעולה עם השר להגנת הסביבה אבי גבאי שהכיר בחשיבות התיקון לחוק. המימונה, חג האמונה, הוא חג של אחווה ורעות ומיזוג גלויות ואני מאחל לכל החוגגים 'תרבחו ותסעדו' - הפעם ללא מגבלות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully