וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזג האוויר מתקרר: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

גל סלונימסקי

27.4.2016 / 6:53

הטמפרטורות צפויות לרדת ובבוקר ייתכנו גשמים קלים. בעולם יחגגו את "יום המורס", בעוד מאה ימים בדיוק תיפתח האולימפיאדה בברזיל, ועוד שני דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

תחזית ליום הרביעי של חול המועד

חול המועד פסח בחוף צ'ארלס קלור, יפו. אפריל 2016. ראובן קסטרו
מזג האוויר יתקרר. חוף הים בתל אביב, שלשום/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום, היום הרביעי של חול המועד ואחרי כמה ימים חמים במיוחד, תחול סוף סוף התקררות ומזג האוויר יהיה נאה. במהלך הבוקר אף ייתכנו גשמים קלים. הטמפרטורות יהיו רגילות לעונה והלחות תעלה. כמו כן, תורגש הקלה בעומס החום. מחר, ערב חג שני, צפויה אף ירידה נוספת בטמפרטורות.

מאה ימים לאולימפיאדה

לונדון 2012, טקס הפתיחה. רויטרס
עוד מאה ימים. טקס הפתיחה של אולימפיאדת לונדון, 2012/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום נתחיל לספור מאה ימים עד לפתיחת אולימפיאדת ריו דה ז'ניירו בברזיל. האולימפיאדה תחל ב-5 באוגוסט והיא תהיה הראשונה בהיסטוריה על אדמת דרום אמריקה. באירוע ישתתפו 206 מדינות, שאותם ייצגו קרוב ל-11 אלף ספורטאים מרחבי העולם, שיתחרו ב-306 ענפי ספורט שונים. שנתיים אחרי המונדיאל שהתקיים בברזיל, נערכת המדינה לאירוע הספורט הגדול בעולם וכל זה בצל פרשות השחיתות שמעיבות על האווירה והלך הרוח במדינה. גם ישראל תשתתף באולימפיאדה ותוציא משלחת שמונה 31 ספורטאים. כמו כן, אלפי ישראלים צפויים לטוס לאירוע בקיץ הקרוב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

20 שנה לסיומו של מבצע "ענבי זעם"

חיילים במבצע ענבי זעם 1996. AP
חיילים במבצע ענבי זעם, 1996/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 20 שנה הסתיים מבצע "ענבי זעם" של צה"ל בדרום לבנון. בישראל קיבלו את ההחלטה לצאת למבצע עקב ירי חוזר ונשנה מצד חיזבאללה לעבר יישובי הצפון וכן התגברות פיגועי ההתאבדות ברחבי הארץ. המבצע נמשך 16 ימים ובמסגרתו תקף חיל האוויר יעדים של חיזבאללה. חיל הים הטיל סגר ימי על לבנון וכוח תותחנים סייע בירי ארטילרי. מועצת הביטחון של האו"ם גינתה את פעולות ישראל והמבצע הסתיים בהסכם הבנות בין ישראל, סוריה ולבנון.

תת-המקלע עוזי מוצג לראשונה לפני 60 שנים

אימון במהלך קורס מדריכות חי"ר בביה"ס למכ"ים וחי"ר. 10.01.2000. צלמי דובר צה"ל, משרד הביטחון
כלי הנשק נחשף לראשונה ב-1955/משרד הביטחון, צלמי דובר צה"ל

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 60 שנים, בשנת 1955, נחשף לראשונה תת-המקלע "עוזי" במצעד צה"ל ביום העצמאות. מדובר בתת-מקלע קטן ופופולרי תוצרת התעשייה הצבאית הישראלית אשר ייצרה עשר מיליון יחידות של כלי הנשק, שיוצאו למדינות רבות. את העוזי תכנן עוזי גל, שעל שמו נקרא כלי הנשק, והוא מתבסס על דגם תת המקלע M23/25 הצ'כי. העוזי נבחר להיות תת-המקלע הצה"לי לאחר שהרמטכ"ל יעקב דורי מינה ועדה לבחינת הנושא. העוזי נבחר בשל היותו קל וזול לייצור, נוח לפרוק ולהרכבה וזול מבחינת עלויות אחזקה. החל משנת 1973 הוא הוצא בהדרגה מהשימוש בצה"ל.

יום המורס העולמי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יום המורס העולמי/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 224 שנים נולד סמואל פינלי בריז מורס, ממציא קוד המורס. לפיכך, הוחלט לקבוע את יום זה כ"יום קוד המורס העולמי". במהלך שנות ה-30 של המאה ה-19 הוא פיתח את קוד המורס, מערכת של קווים ונקודות לייצוג אותיות שניתנות לשידור על ידי הטלגרף, שאותו הוא המציא. ב-1838 הוא הציג לראשונה בפומבי את הטלגרף בפני קהילת המודיעין ובפני נשיא ארצות הברית דאז, מרטין ואן ביורן, ואף קיבל סכום של 30 אלף דולר כדי להקים את הקו הטלגרפי הראשון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully