וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

30 שנים לאסון צ'רנוביל: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

גל סלונימסקי

26.4.2016 / 7:30

30 שנים עברו מאז דלפו חומרים רדיואקטיביים מהכור הגרעיני באוקראינה וההשפעות עדיין מורגשות. מזג האוויר ייעשה שרבי. במהלך הלילה יתקיימו פריימריז בחמש מדינות בארה"ב ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

30 שנים לאסון צ'רנוביל

צ'רנוביל. AP
האסון האקולוגי הגדול של המאה ה-20. צ'רנוביל/AP

אתם צריכים לדעת שהיום נציין 30 שנה לאסון צ'רנוביל שבו דלפו חומרים רדיואקטיביים מהכור הגרעיני שבצפון-מערב אוקראינה והובילו לאסון האקולוגי הגדול של המאה ה-20. מדובר בתאונה שהתרחשה כתוצאה מעלייה חריגה בטמפרטורות ליבת הכור, שהובילה להתפרצות כיפת המגן ולדליפת החומר. באסון נהרגו באופן מיידי 15 בני אדם, אולם עם השנים מתו יותר מ-80 וההערכות הן כי היקף התמותה כתוצאה מהאסון יגיע לכ-4,000 בני אדם. ההשפעות של הקרינה באזור מורגשות עד היום.

התחזית ליום השלישי של חול המועד: התחממות ניכרת

חול המועד פסח בחוף צ'ארלס קלור, יפו. אפריל 2016. ראובן קסטרו
יהיה שרבי ברוב אזורי הארץ. מתרחצים בחוף יפו, אתמול/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום, היום השלישי של חול המועד, תחול עלייה ניכרת בטמפרטורות וייעשה שרבי ברוב אזורי הארץ. כמו כן, ייתכן אובך. מחר מזג האוויר יהיה מעונן חלקית עד נאה והטמפרטורות ירדו. נוסף לכך, תורגש עליה בלחות.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

פריימריז בחמש מדינות בארצות הברית

דונלד טראמפ מצביע בפריימריז בניו יורק. רויטרס
ינסה להמשיך בגל הניצחונות. טראמפ אחרי הפריימריז בניו יורק/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהלילה יתקיימו בחירות מקדימות בחמש מדינות בארצות הברית – בפנסילבניה, במרילנד, ברוד איילנד, בקונטיקט ובדלאוור. אחרי הבחירות המקדימות בניו יורק, תנסה הילרי קלינטון בצד הדמוקרטי לשמר את הניצחון שגרפה על פני ברני סנדרס, ובצד הרפובליקני ינסה דונלד טראמפ להמשיך בגל ההצלחות שלו על פני טד קרוז וג'ון קייסיק.

היום הבינלאומי לקניין רוחני

קניין רוחני. ShutterStock
מטרת היום היא העלאה למודעות/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום יציינו בעולם את היום הבינלאומי לקניין רוחני. מדובר ביום שקבע האו"ם ב-2001 ומאז מציינים אותו מדי שנה. מטרת היום היא העלאה למודעות של כיבוד הקניין הרוחני של הזולת ועידוד התקדמות טכנולוגית. במהלך היום ארגונים שונים מקיימים פעולות הסברה.

יום הולדת 44 לכדורגלן אבי נימני

אבי נימני בטקס הוקרה לפני תחילת המשחק. ברני ארדוב, ברני ארדוב
מחזיק במקום השלישי בטבלת מלכי השערים של ליגת העל. אבי נימני ב-2013/ברני ארדוב, ברני ארדוב

אתם צריכים לדעת שהיום חוגג כדורגלן העבר אבי נימני יום הולדת 44. נימני שימש במשך שנים ארוכות הקפטן של קבוצת מכבי תל אביב ונבחרת ישראל. הוא שיחק בעמדת הקשר ההתקפי עם המספר 8 על גב חולצתו. לאחר מכן, עבר נימני לאמן את מכבי תל אביב. נמני מחזיק במקום השלישי בטבלת מלכי השערים של ליגת העל בכל הזמנים ובמקום הראשון בטבלת מלך השערים של מכבי תל אביב. כיום משמש נמני כסוכן שחקנים וכפרשן כדורגל בטלוויזיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully