וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

גל סלונימסקי

24.4.2016 / 7:30

מאות ישחקו כדורסל לזכר אור אסרף שנהרג ברעידת האדמה בנפאל בשנה שעברה, יום השנה לרצח העם הארמני, 11 שנה למותו של עזר וייצמן ועוד שני דברים שצריך לדעת היום

ערב החג הדרוזי הנביא שועייב

קבר יתרו, נבי שועיב, 23 ביוני 2015. ערן גילווארג
המקום שבו על פי האמונה הדרוזית קבור מי שנשמת יתרו התגלגלה אליו. מתחם הנביא שועייב/ערן גילווארג

אתם צריכים לדעת שהערב יחגגו הדרוזים את תחילתו של היום הראשון מבין ארבעה של חג הנביא שועייב. החג נחגג לכבוד הנביא, שלפי האמונה והמסורת הדרוזית, נשמתו של יתרו חותן משה שהוא אבי הדת הדרוזית התגלגלה אליו. במקור לא היה לדרוזים תאריך קבוע עבור חג זה, אולם כשהחליטה ישראל להכיר בחגים הדרוזים הוחלט על תאריך רשמי לחג. במהלך החג מהווה מתחם נבי שועייב, שנמצא בגליל ובו על פי האמונה קבור הנביא, מוקד עלייה לרגל עבור הדרוזים.

התחזית לחול המועד: התחממות

יום קיצי בחוף הים, תל אביב. פברואר 2016. ראובן קסטרו
הטמפרטורות ממשיכות לעלות. שמש קופחת בטיילת בתל אביב/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום, היום הראשון של החול המועד, מזג האוויר צפוי להיות חם מהרגיל. תחול עליה נוספת בטמפרטורות והן ייעשו גבוהות מהממוצע. מחר הטמפרטורות יוסיפו לעלות וייתכן שייעשה שרבי ברוב אזורי הארץ. לקראת שעות הצהריים, יגיע לאזור אוויר קריר ולח, הרוחות יתחזקו וייתכן אובך בעיקר בדרום הארץ.

עוד בוואלה!

לשלם זול על חבילת הסלולר! עכשיו גם אתם יכולים

לכתבה המלאה

יום הזיכרון לרצח העם הארמני

קיר זיכרון בבירת ארמניה, ירוואן, לזכר הרוגי שואת הארמנים. AP
קיר זיכרון לזכר הרוגי שואת הארמנים בבירת ארמניה, ירוואן/AP

אתם צריכים לדעת שהיום יציינו בארמניה את יום השנה לרצח העם שביצעו הטורקים בארמנים בזמן מלחמת העולם הראשונה. תחילת האירועים שנקראים גם "שואת הארמנים", היא באפריל 1915, אז החלו הכוחות באימפריה העות'מאנית לפעול נגד הארמנים שבשטחה. עיקר רצח העם התאפיין במעשי טבח, צעדות מוות, אונס, בידוד במחנות וגירוש. ההערכות הן כי במהלך רצח העם שנמשך עד 1918 נספו יותר ממיליון ארמנים. עד היום טורקיה ומדינות רבות בעולם, בהן גם ארצות הברית, לא מכירות ברצח העם הארמני.

11 שנים למותו של עזר ויצמן

עזר ויצמן. לשכת העיתונות הממשלתית
מהצבא הבריטי, דרך האצ"ל והליכוד, למפלגת העבודה ולבסוף לבית הנשיא. עזר ויצמן/לשכת העיתונות הממשלתית

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 11 שנים הלך לעולמו הנשיא השביעי של מדינת ישראל, עזר ויצמן. את דרכו התחיל ויצמן בצבא הבריטי, שם שימש טייס בחיל האוויר. לאחר מלחמת העולם השנייה הצטרף לאצ"ל ומשם עבר לחיל האוויר הישראלי בצה"ל. בתום השירות הצבאי הצטרף ויצמן לממשלה ושימש חבר כנסת ושר הביטחון מטעם המפלגת הליכוד. עם השנים הוא עבר בכמה מפלגות – בהן מפלגת מערך והעבודה. בשנת 1993 התמנה לנשיא. שבע שנים לאחר כניסתו לתפקיד הוא התפטר לאחר שהועלו האשמות נגדו, שלעולם לא הבשילו לכדי כתב אישום, על לקיחת סכומי כסף גדולים מאיש עסקים ללא דיווח. בשנת 2005 הלך לעולמו אחרי שנים של מצב בריאותי לא תקין.

טורניר כדורסל לזכרו של אור אסרף

אור אסרף, נהרג ברעידת האדמה בנפאל. באדיבות המשפחה
אסרף בנפאל/באדיבות המשפחה

אתם צריכים לדעת שהיום ייערך טורניר כדורסל לזכרו של אור אסרף, הצעיר הישראלי שנהרג ברעידת האדמה בנפאל לפני כשנה. הטורניר יתקיים בעיר מגוריו של אסרף, להבים, וישתתפו בו מאות בני אדם המחולקים לארבע שכבות גיל, החל מגיל 13. הטורניר הוא חלק ממפעל הנצחה של משפחתו וחבריו של אסרף תחת השם "מנצחים עם אור". אסרף בן ה-22 היה מנותק הקשר הישראלי האחרון לאחר רעידת האדמה. לאחר שמונה ימים של חיפושים הוא אותר על ידי צוות החילוץ שכלל גם את אביו, פטריק, וחבריו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully