וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"להיות או לא להיות": בבריטניה ציינו 400 שנה למות שייקספיר

24.4.2016 / 0:10

הממלכה חגגה את המאורע בשורת מופעים צבעוניים, כולל תהלוכת תחפושות בעיירת הולדתו של המחזאי המפורסם. נשיא ארה"ב זכה למופע פרטי של "המלט" וראש הממשלה קמרון הצהיר: "הוא שינה את העולם"

אנשים עוטים מסכות עם פרצופו של וויליאם שייקספיר בעיירת הולדתו בבריטניה, לציון 400 שנה למותו, 23 באפריל 2016. רויטרס
אנשים עוטים מסכות של שייקספיר בעיירת הולדתו/רויטרס

בבריטניה ציינו אתמול (שבת) 400 שנה למותו של המחזאי וויליאם שייקספיר בשורת מחוות ברחבי הממלכה. בסטרפורד שעל האייבון, שם נולד גדול המחזאים האנגלים ב-1564 ומת ב-1616, התאספו אלפי אנשים ברחובות עיירת העץ שבמחוז וורקשייר, 160 קילומטרים מצפון-מערב ללונדון, ועטו מסיכות של שייקספיר כשצפו בתהלוכת דמויות מהקומדיות והטרגדיות שכתב.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה, שמבקר בממלכה, הגיע לתיאטרון הגלוב בלונדון, שם הוצגה סצנה מהמחזה "המחלט", שבמהלכו שאל הנסיך הדני את המשפט שהפך למטבע לשון עולמי: "להיות או לא להיות". אובמה זכה לקדימון של ההצגה שנמשך עשר דקות על נהר התמזה ונהנה מכל רגע: "זה היה נהדר. לא רציתי שזה ייגמר". עם קירותיו הלבנים והמעוקלים, תיאטרון הגלוב נפתח ב-1997 והוא משמש העתק של התיאטרון שבו הופיע שייקספיר, שעמד כמה מאות מטרים משם עד שנשרף עד היסוד ב-1613.

הצגה לזכרו של וויליאם שייקספיר בעיירת הולדתו בבריטניה, לציון 400 שנה למותו, 23 באפריל 2016. רויטרס
הצגה של אחד ממחזותיו של שייקספיר בעיירת הולדתו, אתמול/רויטרס

לצד הצגת המחזה "המלט", הוצבו לאורך נהר התמזה שבלונדון מסכים שהקרינו סרטים קצרים על כל אחד מ-37 המחזות שכתב שייקספיר. ראש הממשלה דייוויד קמרון אמר כי גאוניותו שינה ועיצבה את העולם. "דבריו על האומה הזאת, 'האבן היקרה שנמצאת בים הסוף', נותרו נכונים כמו ביום שבהם הוא כתב אותם", ציטט ראש הממשלה קטע מהמחזה ריצ'ארד השני.

איאן ווטרהאוס, שהגיע לסטרפורד כדי להשתתף בתהלוכה, הסכים עם דבריו. "המדע והטכנולוגיה צועדים קדימה. הטבע צועד קדימה ומשתנה. אנחנו לא. יש בנו כעס, אהבה ופחד – כל מה שקשור לשייקספיר וכל מה שהיה נכון באותה תקופה רלוונטי לכל אדם שחי כאן כיום", אמר.

(עדכון ראשון: 23:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully