וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עידן הצריכה ללא חשבון נגמר": 175 מדינות אימצו את הסכם האקלים

23.4.2016 / 19:43

כחמישה חודשים אחרי ההסכם שהושג בוועידת האקלים בפריז, התכנס מספר שיא של נציגים כדי לאמצו באופן רשמי, כולל השר להגנת הסביבה אבי גבאי. ג'ון קרי הביא את נכדתו לטקס: "מסתכלים קדימה"

175 מדינות הבטיחו אתמול (שישי) לאמץ את הסכם האקלים שהושג בפריז בסוף השנה שעברה – מספר המדינות הגדול ביותר אי-פעם שמאמץ הסכם גלובלי ביום אחד. בין המדינות שעשו את הצעד הראשון בתהליך היו ארצות הברית וסין, שתי המדינות המובילות בפליטת גזי חממה שלפי מומחים גורמים להתחממות גלובלית. בין המדינות הייתה ישראל, שאותה ייצג השר להגנת הסביבה אבי גבאי.

15 מדינות כבר הודיעו לאו"ם כי הן אשררו את ההסכם ואילו אחרות זקוקות עוד לאישורם של הפרלמנטים שלהן כדי לאמצו באופן רשמי. הסכם האקלים ייכנס לתוקף רק כשיאושר על ידי לפחות 55 מדינות שמהן נפלטים 55% מגזי החממה. 38% מהם מגיעים רק מארצות הברית וסין. שר החוץ האמריקני ג'ון קרי, שחתם על ההסכם כשנכדתו בת השנתיים איזבל ישבה עליו, אמר כי ארצות הברית "מסתכלת קדימה כדי להצטרף להסכם באופן רשמי עוד בשנה הזאת". הנשיא ברק אובמה יאשרר אותו באמצעות צו נשיאותי.

ההסכם מחייב את המדינות להגביל את העלייה בטמפרטורות ל"הרבה מתחת" לרף מוסכם - שתי מעליות צלזיוס יותר מאשר בתקופה הקדם-תעשייתית. ואולם, לפי האו"ם, גם אם ההסכם ייושם במלואו, צמצום פליטת גזי החממה לא מספיק כדי לעמוד ביעד הזה. "עידן הצריכה ללא חשבון נגמר", אמר מזכ"ל האו"ם באן קי מון בטקס שהתקיים במטה הארגון בניו יורק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השר אבי גבאי חותם על ההסכם, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך
שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי חותם על הסכם פריז למאבק בשינויי אקלים. רויטרס
קרי ונכדתו איזבלה בטקס באו"ם, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully