וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצהרת תובע נגד החשודים בטרור יהודי

21.4.2016 / 13:27

לדיון בבית משפט השלום בפתח תקווה צפויים להגיע חמישה מהחשודים שעדיין עצורים ושניים ששוחררו אתמול. השבעה חשודים בביצוע שורת פיגועים נגד פלסטינים בגדה המערבית

עריכה: ניר חן

החשודים בהתארגנות טרור יהודי יגיעו היום (חמישי) לדיון בבית משפט השלום בפתח תקווה, שם תוגש נגדם הצהרת תובע. לדיון צפויים להגיע חמישה מהחשודים שעדיין עצורים וכן שני צעירים נוספים שבית המשפט המחוזי הורה אתמול על שחרורם.

אתמול הותר לפרסום כי שב"כ חשף תשתית טרור יהודי שביצעה פיגועים נגד פלסטינים בגדה המערבית. חברי התשתית חשודים בהשלכת בקבוקי תבערה ורימוני גז לעבר בתים של פלסטינים בעת ששהו בהם אנשים, בתקיפת פלסטינים, בהצתת כלי רכב, בהשחתת רכוש ובעבירות נוספות. בעקבות פעילות מודיעין של שב"כ, בשיתוף היחידה לפשיעה לאומנית במחוז ש"י של המשטרה, נעצרו שישה חשודים, ובהם חייל ושני קטינים. ארבעה מהם קרובי משפחה: שלושה אחים ובעלה של אחותם. הם הודו ושחזרו את מעשיהם.

וידאו לדסק - רימוני גז הושלכו לבית ליד רמאללה: "נקמה ד"ש עצורי ציון". רויטרס
הכתובת שריססו החשודים בביתילו/רויטרס

חמישה מהעצורים הם תושבי ההתנחלות נחליאל בבנימין, בהם שני נערים בני 17 ו-16, וחייל כבן 19. החשודים האחרים הם פנחס שנדורפי, בן 22, נשוי תושב קריית ארבע, ואיתמר בן אהרון ומיכאל קפלן, בני 20 מנחליאל. עוד בטרם חקירתם, הוצאו נגד כמה מהם צווי הגבלה מנהליים "במטרה לנטרל את מסוכנתם", לטענת שב"כ. האירוע החמור ביותר שבו חשודים חברי התא הוא יידוי רימוני גז צה"ליים באישון לילה לתוך בית מאויש בכפר ביתילו ב-22 בדצמבר 2015. החשודים טענו כי עשו את המעשה כנקמה על המעצרים בפרשת הפיגוע בדומא.

אבי המשפחה, שהתעורר מהרעש והרגיש קושי בנשימה וצריבה בעיניים, הוציא את אשתו ואת בנו התינוק מהבית. ערנותו ותגובתו המהירה מנעה פגיעה חמורה בתינוק. על קירות הבית הצמוד רוססה הכתובת "נקמה ד"ש עצורי ציון".

עו"ד חי הבר, המייצג את החשודים יחד עם עו"ד עדי קידר ועו"ד אהרון רוזה מארגון חוננו, מסר הבוקר כי "כפי שהותר לפרסום אנו נמצאים בתחילתה של 'פרשה חדשה' שאותה מכנים רשויות החקירה 'התארגנות טרור יהודי' על אף שלדברים אין כל אחיזה במציאות. עם כל הכבוד למעשים המיוחסים לחשודים אסור לנו כציבור לשכוח לרגע את התנהלות השב"כ והמשטרה שאשר הפכו את דרך קיפוח זכויותיו החוקיות בסיסיות של כל חשוד באשר הוא חשוד לדרך ההתנהלות הרגילה שלהם", אמר בהתייחסו למניעת מפגש בין החשודים לעורכי דינם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully