וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ופוטין ייפגשו ברוסיה: 5 דברים שאתם צריכים לדעת היום

גל סלונימסקי

21.4.2016 / 7:34

ראש הממשלה ייצא לביקור במוסקבה, שם יפגוש את נשיא רוסיה. הערב יש לערוך את מצוות בדיקת חמץ, יממה לפני חג הפסח. המלכה אליזבת חוגגת יום הולדת 90 ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

אתם צריכים לדעת שהיום יצא ראש הממשלה בנימין נתניהו לביקור במוסקבה, בירת רוסיה, כדי להיפגש עם הנשיא ולדימיר פוטין. השניים צפויים לדון בהמשך התיאום בין המדינות למניעת אי-הבנות בין צה"ל לכוחות הרוסיים בסוריה וכן בסוגיית מכירת כלי נשק על ידי רוסיה לאיראן, ומניעת זליגת אמצעי לחימה לחיזבאללה. לראש הממשלה יתלוו השר זאב אלקין, מפקד חיל האוויר, ממלא מקום ראש המטה לביטחון לאומי, המזכיר הצבאי וראש הלשכה.

אחרי השרב – הקלה בעומס החום

חוף הים, תל אביב, 14 בפברואר 2016. ראובן קסטרו
מזג האוויר בחג יהיה נאה/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום תחול ירידה בטמפרטורות שתשבור את השרב שפקד אתמול את האזור. מזג האוויר יהיה מעונן חלקית עם עננות בגובה רב, אך עדיין יהיה חם מהרגיל עד שרבי. מחר, ערב חג הפסח, מזג האוויר יהיה נאה ותחול ירידה נוספת בטמפרטורות. בסוף השבוע לא יחול שינוי של ממש והתחממות תורגש רק ביום ראשון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

בדיקת חמץ

משפחת אמסלם מפתח תקווה עושה את מצוות ביעור חמץ , מרץ 2015. ראובן קסטרו
הבדיקה מתקיימת בשעות הערב ולאור נר. מצוות בדיקת חמץ/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום בערב יש לערוך את מצוות חג הפסח של בדיקת חמץ. לפי המצווה, יש לחפש ברחבי הבית שאריות חמץ כדי להבעיר אותו מחר, בבוקר החג. לפי ההלכה מדובר בתהליך של שלושה שלבים: בדיקה, ביטול וביעור. הערב יתקיים טקס הבדיקה שלאחריו מבטלים את החמץ, כלומר מכריזים עליו שהוא מבוטל ומחר, כאמור, שורפים אותו. הבדיקה צריכה להיעשות בשעות הערב ולאור נר, תוך שהיא מלווה בברכה.

יום הולדת 90 למלכה אליזבת

המלכה אליזבת ה-2 בקבלת פנים לנסיך קטר בארמון ווינדזור, אוקטובר 2010. GettyImages
מזל טוב! אליזבת/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום חוגגת אליזבת השנייה, מלכת הממלכה המאוחדת של בריטניה וצפון אירלנד, יום הולדת 90. אליזבת אלכסנדרה מרי וינדזור מונתה למלכה בשנת 1952, והחל מספטמבר 2015 היא המלכה שתקופת כהונתה היא הארוכה בהיסטוריה של המלוכה הבריטית. אליזבת משמשת מלכה של 15 מדינות נוספות מלבד הממלכה המאוחדת, היא גם ראשת חבר העמים הבריטי, המפקדת העליונה של הצבא וראשת הכנסייה האנגליקנית. בפועל, עיקר תפקידה הוא סמלי.

72 שנים לזכותן של נשים בצרפת להצביע

בחירות בפקיסטן, נשים מצביעות בקלפי בעיר רוואלפיני, 11 במאי 2013. רויטרס
נשים מצביעות בקלפי בפקיסטן, 2013/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 72 שנים העניקה צרפת זכות בחירה לנשים. בימי קדם לנשים לא הייתה זכות להצביע והתפיסה הרווחת בחברה הייתה שעיקר תפקידן הוא לדאוג למשק הבית ולגידול הילדים ולכן אינן צריכות להיות מעורבות פוליטית. ההתעוררות הראשונה בנושא הייתה במאה ה-19 ולאחר מכן הוענקה בהדרגה זכות ההצבעה לנשים. המדינה הראשונה שאישרה לנשים להצביע היא ניו זילנד ב-1893. בבריטניה וגרמניה אישרו לנשים להצביע ב-1918 ושנתיים לאחר מכן גם בארצות הברית ובישראל. המדינה האחרונה היא ערב הסעודית שהעניקה זכות זו לנשים רק ב-2011.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully