וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע בירושלים הוא רק הקדימון

ח"כ יואב קיש וח"כ בצלאל סמוטריץ'

20.4.2016 / 14:58

במקום להעמיק את אחיזתנו בשטח ביהודה ושומרון, מנהלים קצינים בצה"ל מו"מ עם הפלסטינים במטרה לוותר על הפעילות במרכזי הערים. אם אכן נותיר לאבו מאזן את הבמה, פיצוץ האוטובוס וחשיפת המנהרה יהיו רק ההתחלה

מבצע חומת מגן, מרץ 2012. GettyImages
אסור להפקיר את השליטה במרכזי הערים לאבו מאזן. נוכחות צבאית בגדה במבצע "חומת מגן"/GettyImages

הפיגוע באוטובוס בירושלים החזיר רבים במדינת ישראל אל האירועים הקשים של ימי האינתיפאדה בתחילת שנות האלפיים, ששיאם בימים הללו ממש לפני 14 שנה בפיגוע התאבדות מחריד במלון פארק בנתניה בליל הסדר. 30 איש נרצחו ויותר מ-160 איש נפצעו, במה שהיווה שיא של תקופה עקובה מדם ובמהלכה נרצחו יותר מאלף אזרחי ישראל וכ-6,000 נפצעו.

גל הטרור חסר התקדים בהיקפו היה תולדה ברורה של מציאות ביטחונית שבה ישראל איבדה כל אחיזה בשטח עקב יציאת כוחות צה"ל משטחי A במסגרת הסכמי אוסלו. מציאות שבה איבדו כוחות הביטחון את המודיעין הבסיסי, שאפשר להם להיאבק ולעצור את עשרות המרצחים מארגוני הטרור, שיצאו כמעט מדי שבוע, ולעתים אף מדי יום במטרה לרצוח ולפגוע באזרחים תמימים.

המציאות הזאת שונתה ב-180 מעלות לאחר אותו פיגוע במלון פארק, במבצע "חומת מגן", שהחזיר את השליטה בשטח ובמרכזי הערים הפלסטיניות לידי צה"ל ומאפשר להם עד הימים הללו ממש, לפעול ביטחונית ומודיעינית במטרה לסכל פיגועים המוניים ורצחניים כפי שהיו בימי האינתיפאדה השנייה.

הפרסומים שלפיהם קצינים בצה"ל מנהלים מו"מ עם הפלסטינים במטרה להפסיק לפעול במרכזי הערים, מדאיגים ביותר.

מלון פארק בנתניה, יום אחרי הפיגוע.. איל ורשבסקי , הארץ, מערכת וואלה! NEWS
30 הרוגים ויותר מ-160 פצועים. הריסות מלון פארק בנתניה ב-2002/מערכת וואלה! NEWS, איל ורשבסקי , הארץ

אחרי גל טרור בן חצי שנה, ההצעה למנוע מכוחות הביטחון שלנו לסכל בעצמם את הפיגועים, ובמקום זה לסמוך מחדש על אבו מאזן ואנשיו, אלה שרק השבוע חגגו את "יום האסיר הפלסטיני", מתאימה רק למי ששכח את אותם מראות קשים מלפני 14 שנה. מי שהופך מחבלים ל"סלבס" אינו פרטנר ואסור להפוך אותו לקבלן-משנה לביטחון ישראל.

הפיגוע הקשה בירושלים והמנהרה שנחשפה בגבול עזה הם רק הקדימון למה שיתרחש אם צה"ל ייסוג שוב משטחי A. הימים שבהם הפקרנו את ביטחון אזרחי ישראל בידי הרשות הפלסטינית הסתיימו מזמן. העובדה כי השב"כ מתנגד נחרצות למהלך הנוכחי מעידה על החשש הכבד הזה.

במקום להקטין את אחיזתנו בשטח, יש להילחם בטרור בעצמנו, ללא פשרות וללא קבלני-משנה. זאת ועוד, התוצאה הברורה של חצי שנה של טרור בעידוד הרשות הפלסטינית, חייבת להיות אפס הישגים לאויב, ולא להפך. הנוסחה של "אם הם יפעלו יותר – אנחנו נפעל פחות" מייצגת אמון וקרדיט באותם "כוחות ביטחון פלסטיניים", שכבר מזמן ברור לכל בר-דעת שאסור לסמוך עליהם.

לאחרונה שמענו מראש הממשלה, שצה"ל יעמוד לביטחון אזרחיו בכל מקום אליו יידרש. אנו בטוחים כי הדרג המדיני ידחה על הסף את הרעיון האווילי הזה, שעלול להעמיד בסכנת חיים מידית את חייהם של אזרחי ישראל. האחריות על ביטחון ישראל מוטלת אך ורק על כוחות הביטחון שלנו. כל ניסיון להעביר את הסמכות לגורמים אחרים כבר הוכח לצערנו ככישלון צורב.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
seperator

הכותבים הם יו"ר שדולת ארץ ישראל, חבר הכנסת יואב קיש, וח"כ בצלאל סמוטריץ'.

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully