וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: תביעה של 700 אלף שקל נגד הרב הראשי יוסף

19.4.2016 / 7:23

בית דפוס שהוציא את ספרו "ילקוט יוסף" טוען כי הרב לא שילם על עלויות הייצור שהתווספו בעקבות שינוי לוח הזמנים ושינוי מספר העמודים. עורכי דינו: "התביעה נועדה להציגו באור שלילי"

הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף. יעקב כהן, מערכת וואלה! NEWS
"התנהגות חסרת תום לב". הרב יצחק יוסף/מערכת וואלה! NEWS, יעקב כהן

תביעה על סך של כ-700 אלף שקלים הוגשה בתחילת החודש לבית משפט השלום בירושלים נגד הרב הראשי לישראל יצחק יוסף, ולפיה הרב לא שילם חלק מהכספים שהיה חייב לבית הדפוס שהוציא לאור את ספריו הידועים "ילקוט יוסף". כתב התביעה, שהגיע לידי וואלה! NEWS, טוען כי הרב לא שילם על הגידול בעלות הייצור, שנגרם בשל אי עמידתו בהתחייבויות לוח הזמנים ומספר העמודים, ומאשים אותו ב"התנהגות חסרת תום לב" ו"בניצול לרעה של מעמדו הציבורי בעולם הדתי בישראל".

בית הדפוס "דפוס אורנים", שאחראי על ההוצאה לאור של ספריו של הרב יוסף, תובע ממנו 796,741 שקלים. על פי כתב התביעה, שהוגש על ידי עו"ד צבי ולך, הרב הזמין באמצעות שליח הדפסה של 4,000 סטים של החיבור ההלכתי המפורסם, כשכל סט כולל 27 ספרים. בתביעה נטען כי הרב התחייב להעביר לדפוס את תוכן כל הספרים של הסט לצורך הדפסתם וכריכתם בתוך חודש, אך בניגוד להתחייבותו הוא העביר את החומרים הנחוצים בשלבים, במשך יותר מחצי שנה.

עוד נטען בכתב התביעה כי על אף העברת התוכן בשלבים, עשה בית הדפוס כדברי הרב והזמין את כל כמות הנייר שנדרשת להדפסת הסטים. לטענתם, מדובר בכ-120 טון נייר שעלותו הכוללת היא 810 אלף שקלים. כמו כן נטען כי הרב הוסיף 95 עמודים לכל אחד מספרי הסט - דבר שהגדיל את העלויות ב-200 אלף שקלים. מנהל בית הדפוס שלום שריקי טוען כי עלויות הנייר וכריכות הספרים הנוספות גררו נזק של 65 אלף שקלים, כמו גם 47 אלף שקלים שנדרשו כדי לאחסן כמות גדולה יותר של נייר וספרים.

הרב הראשי נגד הציונות הדתית: "אי אפשר לחנך ילדים בחינוך מעורב". ספק 500
"הוסיף 95 עמודים לכל אחד מהספרים". הרב יוסף/ספק 500

מדובר בתביעה שהוגשה כבר בעבר, אך נמחקה לטענת התובעים מאחר וסברו כי יצליחו להגיע לפשרה בהתאם להבטחות שניתנו להם. בתביעה נטען כי הצדדים אכן הגיעו להסכם פשרה, באמצעות נציג מטעם הרב, אך כשזה כשל פנו התובעים לבית הדין הרבני בפתח תקווה, שקבע כי מן הראוי שהם יפוצו.

"התובעים ציפו כי אישיות בכירה בעולם היהודי תכבד את פסיקת בית הדין הרבני", נכתב בתביעה. לטענת התובעים, בשל העובדה שפסיקת בית הדין הרבני לא כובדה הם פתחו נגד הרב בהליכים משפטיים והגישו בעבר תביעה כספית בסך 522,786 שקלים. מאוחר יותר הם מחקו את התביעה לאחר שלטענתם במסגרת הדיון הראשון בתביעה הבטיחו נציגיו של הרב יוסף שיפעלו לכך שהוא ישלם לתובעים את התמורה.

"חרף חלוף די זמן מכריתת הסכם הפשרה השני, וחרף פניות שהופנו לנתבע, הוא לא דאג לשלם לתובעים את שמגיע להם – כפי שהתחייבו שלוחו שייעשה", נכתב בתביעה. "התובע מבקש להזמין את הרב יוסף לדין, לחייבו לשלם את סכום התביעה ולהשית על הרב את הוצאות התובעים הכרוכות לרבות שכר טרחה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"התביעה הוגשה לאור מעמדו הרם של הרב"

"אין דבר בנטען בכתב התביעה, פרט לאמירות סרק חסרות תכלית מהן נעדר כל סממן של אמת"

בציבור החרדי לא נהוג לפנות ל"ערכאות", כינוי הגנאי ששמור אצל חרדים לבתי משפט חילוניים. על אף שהתובעים אינם חרדים, הם מציינים כי התביעה לא נפתחה "כלאחר יד", ולא לפני שניסו להביא לתיקונן של ההפרות בדרכי שלום, מבלי להזדקק לניהול הליכים משפטיים. "כך שלאחר שהנתבע כבר הפר בצורה בוטה את התחייבויותיו כלפי התובעים, הם עדיין סברו כי ניתן יהיה להגיע לפתרון המחלוקת מחוץ לכותלי בית המשפט", נכתב בתביעה.

עו"ד ולך, המייצג את בעל הדפוס, הוסיף בשיחה לוואלה NEWS כי "אין מחלוקת שהעבודה שהוזמנה על ידי הנתבע נעשתה בחריצות ובמהימנות. ידועה האמרה שדרך ארץ קדמה לתורה, ולכן מישהו צריך לשלם את התמורה על כך".

תגובת עורכי דינו של הרב יוסף, עו"ד משה יצחק אוסדיטשר ויפתח תייר: "בשנת 2009 הוגשה תביעה זהה על ידי אותם תובעים בגין אותן עילות נגד הרב יוסף, תוך שאותה תביעה משנת 2009 נמחקה לאחר דיון אחד. ניכר כי התביעה הנוכחית הוגשה אך ורק לאור זהותו ומעמדו הרם של הנתבע, על מנת להציגו באור שלילי. בעת מחיקת התביעה בשנת 2009 לא היה כל הסכם פשרה כפי הנטען עתה, ולפיכך אמירת התובע על קיומו של הסכם פשרה משנת 2009 אותו לא קיים הרב הינה שקר".

עוד נמסר כי "מעבר לכך, כלל טענות ההגנה של הרב, לרבות בקשה מתאימה לסילוק ההליך על הסף, יובאו בפני בית המשפט בימים הקרובים, אשר סביר להניח ימצא לנכון לקבל את טענות הרב יוסף כבעל דין האוחז בטענות משפטיות ועובדתיות מהן עולה שאין דבר בנטען בכתב התביעה, פרט לאמירות סרק חסרות תכלית מהן נעדר כל סממן של אמת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully