וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלו חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

גל סלונימסקי

17.4.2016 / 7:37

מזג האוויר יתחמם בהדרגה עד לסוף השבוע, בבג"ץ ידונו בעתירה של מפלגת יש עתיד והתאחדות הסטודנטים נגד התיקון לחוק הגיוס. סוריה חוגגת יום עצמאות 70 ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת

התחזית לשבוע: התחממות הדרגתית

חוף הים בתל אביב. 29 בפברואר 2016. ראובן קסטרו
חוף הים בתל אביב/ראובן קסטרו

השבוע צפויה מגמת התחממות, שתחל היום (ראשון) ותגיע לשיאה לקראת סוף השבוע. מזג אוויר היום יהיה נאה וללא שינוי ניכר בטמפרטורות שהורגשו בסוף השבוע האחרון, והן יהיו גבוהות מהרגיל לעונה. הלילה יהיה בהיר. לאורך מישור החוף הדרומי וצפון-מערב הנגב צפוי ערפל.

גם מחר לא צפוי שינוי של ממש בטמפרטורות – במהלך היום יהיה חם ונעים, ובלילה צפוי ערפל קל. יום שלישי ייעשה חם יותר עם עליה בטמפרטורות. ברוב אזורי הארץ צפוי להיות שרב. מזג האוויר החם יחריף ביום רביעי – אז יטפסו הטמפרטורות והן יוסיפו להיות גבוהות מהרגיל. שרב יורגש בכל רחבי הארץ.

דיון בעתירת יש עתיד נגד ביטול חוק השוויון בנטל

בא"ח צנחנים, מרץ 2015. דובר צה"ל
התיקון לחוק עבר ברוב של 49 תומכים לעומת 36 מתנגדים. פעילות של חיילי צנחנים/דובר צה"ל

אתם צריכים לדעת שהיום ידונו בבג"ץ בעתירה שהגישה מפלגת יש עתיד בנובמבר האחרון נגד התיקון לחוק הגיוס, שמבטל את חוק השוויון בנטל שקידמה המפלגה. את העתירה הגישה המפלגה בשיתוף התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות. העתירה הוגשה לאחר שמליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית ברוב של 49 תומכים מול 36 מתנגדים את התיקון לחוק שלפיו תוארך בשש שנים תקופת ההסתגלות, שבמהלכה לא יוטלו סנקציות פליליות. כך, חרדים שלא מתגייסים לצה"ל על פי חוק, לא יספגו סנקציות עד לשנת 2023, במקום עד 2017.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

19 שנים למותו של חיים הרצוג

שגריר ישראל באו"ם חיים הרצוג, ניו יורק, ספטמבר 1977. AP
הלך לעולמו בגיל 79. הרצוג באחד מנאומיו באו"ם/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 19 שנים הלך לעולמו נשיא המדינה השישי, חיים הרצוג. בין תפקידיו הרבים של הרצוג ניתן למנות גם את היותו שגריר ישראל באו"ם, אלוף בצה"ל וחבר כנסת. הרצוג נולד באירלנד ועלה לארץ בגיל 17. הוא סיים תואר במשפטים והוסמך כעורך דין. נוסף לתפקידיו הפוליטים, כתב הרצוג גם כמה ספרים. הוא הלך לעולמו בגיל 79 והותיר אחריו אישה וארבעה ילדים, בהם גם יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג.

יום העצמאות לסוריה

אזרחים סורים נושאים את רכושם שחולץ מבתיהם ההרוסים בעיר תדמור, מאחוריהם חיילים סורים. רויטרס
במלחמה נהרגו לפחות 460 אלף בני אדם. הריסות תדמור בסוריה/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום יציינו בסוריה את יום העצמאות ה-70. סוריה קיבלה את עצמאותה מצרפת, לאחר שהאחרונה נפלה ב-1940 לידי גרמניה. בשנת 1946 עקב לחץ מתמשך, מחאות והפגנות של תנועות לאומיות סוריות, הכוחות הצרפתיים יצאו מסוריה והכירו בעצמאותה. בסוריה חיים היום יותר מ-17 מיליון בני אדם, אך בחמש השנים האחרונות, עקב מלחמת האזרחים הקשה, ידעה המדינה בעיקר הגירה שלילית. כמות המהגרים הגיעה עד לכארבעה מיליון שיצאו משטחה של סוריה. לפי נתונים שונים, במלחמה נהרגו לפחות 460 אלף בני אדם.

יום ההמופיליה הבינלאומי

אילוסטרציה. ShutterStock
מחלה שבה ישנו תפקוד לקוי של מערכת קרישת הדם בגוף/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום יציינו בעולם את יום מחלת ההמופיליה הבינלאומי. מדובר במחלה תורשתית שבאה לידי ביטוי בתפקוד לקוי של מערכת קרישת הדם בגוף. עקב כך, כל פגיעה קלה עלולה להוביל לדימום מאסיבי, איבוד דם ואף מוות. ארגון ללא מטרת רווח שהוקם בקנדה ב-1963 לשיפור חייהם של חולי המופיליה קבע את יום זה כיום הבינלאומי לעורר מודעות למחלה. לפי נתוני הארגון, 75% מהחולים כלל אינם מודעים להיותם חולים ועל כן לא מקבלי טיפול. מטרת היום נוסף להעלאה למודעות היא גיוס כספים ואיסוף מתנדבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully