וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התגרות מסוכנת: מרזל, גופשטיין ובן ארי שרפו דגל פלסטין ליד הקריה

15.4.2016 / 0:35

פעילי הימין הקיצוני הוותיקים הבעירו את הדגל בשער רבין של הבסיס שבתל אביב, יממה לאחר ששני לוחמים נענשו בעקבות תקרית דומה בשומרון. מרזל: "חיילי צה"ל היו צריכים להתחנך לשרוף את הדגל הזה ואת המחזיקים בו"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: מתן חדד

פעילי הימין הקיצוני מיכאל בן ארי, יו"ר ארגון להב"ה בנצי גופשטיין וברוך מרזל שרפו אתמול (חמישי) דגל פלסטין בשער רבין של הקריה בתל אביב. השלושה, פעילי תנועת "עוצמה יהודית", טענו כי עשו זאת במחאה על העונשים שנגזרו שלשום על שני חיילי חטיבת כפיר שהחרימו ושרפו דגל פלסטיני ליד שכם.

"את הדגל הזה, של הטרור, צריך לשרוף, כי הוא ספוג בהרבה דם של יהודים", אמר מרזל לוואלה! NEWS. "הוא דגל שחיילי צה"ל היו צריכים להתחנך לשרוף, וגם את אלו שמחזיקים אותו. חיילי צה"ל צריכים להשמיד עד כלותם את כל מי שמנסה לפגוע בהם ולא לשחק משחקים".

גופשטיין הוסיף כי המסר מאחורי המעשה הוא ש"חיילי צה"ל ששרפו את הדגל של הרשעים הללו, היו צריכים לקבל פרס ולא לשבת בכלא. לא הם ולא החייל הצדיק מחברון", אמר בהתייחס לחייל שנחשד בירי למוות במחבל פצוע. "שחררו אותם ותנו לצה"ל לכסח".

בנצי גופשטיין שורף דגל פלסטין, בסיס הקריה תל אביב. אפריל 2016. שבתי בנדט, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, מערכת וואלה! NEWS
שריפת הדגל בסמוך לבסיס/מערכת וואלה! NEWS, שבתי בנדט, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei
בנצי גופשטיין שורף דגל פלסטין, בסיס הקריה תל אביב. אפריל 2016. ניב אהרונסון
"שחררו אותם ותנו לצה"ל לכסח". השלושה ליד הדגל השרוף/ניב אהרונסון

לטענת בן ארי, כשהיה חייל במילואים "ההוראה הייתה לשרוף את הדגלים הללו". "היינו הולכים ברחובות ועם מוטות מורידים מהעמודים את הדגלים ושורפים אותם, אבל מישהו התבלבל והדגל הזה הפך לסמל", אמר. "אין דו קיום איתם כי הדגל הזה, בשמו רוצחים יהודים, גם בתל אביב. החייל הזה, מה שהוא שעשה בא לומר זה שמה שהדגל הזה מסמל לא יקום ולא יהיה. דגל ישראל צריך להיות מונף בגאון וחייל כזה לא צריך לשבת אלא לקבל צל"ש על מה שהוא עשה".

עצרת לציון יום האדמה, כפר אום אל חיראן בנגב. מרץ 2016. AP
פלסטינים אוחזים בדגל/AP

שלשום פורסם כי בעקבות תחקיר שנערך בצבא, אחד החיילים, מפקד כיתה, הודח מתפקיד פיקודי ונשפט ל-20 ימי מחבוש, והשני רותק לבסיס למשך 28 יום. השניים שרפו דגל פלסטיני שאותו החרימו מקבוצת צעירים סמוך לכפר עוורתא שליד שכם.

לא נפתחה חקירת מצ"ח בנושא. שני החיילים הועמדו לדין משמעתי ביחידותיהם. מדובר צה"ל נמסר שלשום בתגובה: "האירוע מוכר על ידי המפקדים ותוחקר. מתחקיר ראשוני עולה כי "מדובר באירוע חריג, שבו הכוח פעל בניגוד למצופה ממנו ובניגוד להנחיות המפקדים, שיטופל משמעתית".

(עדכון ראשון: 18:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully