וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתון צרפתי: ליצמן אירח את שרת הבריאות - וסירב ללחוץ את ידה

העיתון הצרפתי L'express דיווח כי שר הבריאות נועד עם מריסול טוראן, שהגיעה לביקור בישראל בסוף החודש שעבר, אך לא לחץ את ידה לפי כללי הטקס הדיפלומטיים. לשכת ליצמן: "נוהג מקובל"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יעקב ליצמן ומריסול טוראן בלכשתו בירושלים בחודש שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

שר הבריאות יעקב ליצמן סירב ללחוץ את ידה של עמיתתו מצרפת, במהלך ביקורה בישראל - כך דיווח היום (רביעי) העיתון הצרפתי L'express. מריסול טוראן, נפגשה עם ליצמן ב-31 במרץ ודנה עמו בדרכים להתמודדות עם נפגעים רבים במקרה של פיגוע טרור גדול. ואולם, יו"ר מפלגת יהדות התורה לא לחץ את ידה, בניגוד לכללי הפרוטוקל הדיפלומטי הצרפתי.

שבוע לאחר מכן, ליצמן גרם למבוכה נוספת. שר הבריאות הגיע לביקור בפריז והשתתף בכנס באסיפה הלאומית. בסוף האירוע, מבלי שעדכן על כך שום גורם, הוא החליט להיות נוכח במסיבת עיתונאים שבמהלכה הציגו עיתונאים שאלות לממשלה. לפי הדיווח, ליצמן לווה על ידי חבר הפרלמנט היהודי מאיר חביב וכשהגיע לאולם שבקומה השנייה במבנה, הוא נדרש להוריד את כובעו, כפי הנהוג.

מלשכתו של ליצמן נמסר: "השר אירח את שרת הבריאות של צרפת בלשכתו, לצורך קידום מיזמים משותפים בין המדינות ולפיתוח פרויקטים בתחום הרפואה. הפגישה נערכה באטוירה טובה, מתוך כבוד והערכה, ללא כל בעיה או תקלה. עניין לחיצת היד כלל לא עלה בשיחה ולא אחריה. מדובר בנוהג מקובל ומוכר, שלפיו כל נציגי הממשל בארץ ובעולם מקבלים בהבנה את אורח החיים של השר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully