וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תופעה: סטודנטים משכירים דירות לתקופות קצרות

16.10.2002 / 11:55

היצע הדירות להשכרה לתקופות קצרות בגוש דן הכפיל עצמו , בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד


תופעת השכרת הדירות לשוכרי משנה לתקופה קצרה, תופסת תאוצה השנה, לאחר ששוכרים ומשכירים רבים גילו את היתרונות שבפתרון זה, המהווה אמצעי נוסף לחיסכון, בימים אלו של מיתון חריף במשק.
מחברת מ.ד.ס –מרכז דיור סטודנטיאלי, אשר בבעלות אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת ת"א, נמסר כי היצע הדירות להשכרה לתקופות קצרות בגוש דן הכפיל עצמו, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. כמו כן גם הביקוש לדירות אלו עלה בהתאם, וזאת ניתן לראות בתחלופה הגבוהה של הדירות להשכרה לתקופות קצרות.

את הדירות לתקופות קצרות שוכרים בעיקר סטודנטים וחיילים משוחררים. הללו מעונינים בדירות לתקופות קצרות משלוש סיבות עיקריות:
1) המחירים הגבוהים של הדירות להשכרה, עליית הדולר ואי היציבות במשק, גורמים לכך שאנשים לא ממהרים להתחייב לתקופות ארוכות. הם מעדיפים לשכור דירה לתקופה קצרה עד אשר ימצאו פתרון מגורים המתאים להם, מבחינת האיכות והמחיר.
2) צעירים הנמצאים בשלבי מעבר בחייהם וזקוקים לפתרון מגורים זמני: סטודנטים שסיימו את לימודיהם וחיילים משוחררים שנותרו להם כמה חודשים עד לטיול בחו"ל, אנשים שטרם קיבלו החלטה לגבי מקום מגוריהם, אשר מותנה בקבלתם למקום עבודה או מוסד לימודים מסוים.
3) כתוצאה מהמיתון הכללי במשק, יש בחודשי הקיץ מוביליות של סטודנטים הלומדים בפריפריה למרכז הארץ לעבודה בעבודות זמניות.

יום טוב מוסיף: "הן המשכירים והן השוכרים לתקופות קצרות נהנים מהיתרונות שבפתרון הזמני: המשכירים לא מפסידים כסף על החודשים בהם הדירה ריקה, שזה כולל את השכ"ד ותשלום חשבונות שוטפים כמו ארנונה, ועד בית, שירותי טלפון וחשמל, סכום המגיע לאלפי שקלים בחודש. מאידך השוכרים נהנים מדירה מאובזרת ונחסכת מהם קניית ציוד או תשלום על העברת ציוד, מחיר השכרת הדירה הוא נמוך יותר מהרגיל - המשכירים נוהגים להוריד את מחיר השכירות החודשי, כדי שיהיה אטרקטיבי. לדוגמא: דירת 2 חדרים בצפון ת"א, מושכרת במחיר ממוצע של 680$ לחודש ואילו אותה דירה באותו אזור, מושכרת לתקופה של כ- 3 חודשים, במחיר ממוצע של כ- 600$ לחודש".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully