וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגשם חוזר ונתניהו יגיע לירוחם: 5 דברים שאתם צריכים לדעת היום

גל סלונימסקי

12.4.2016 / 7:16

ועידת הנגב תיפתח בירוחם בנוכחות ראש הממשלה, הנשיא והשר דרעי. מזג האוויר יתקרר וצפוי גשם בכל הארץ. נציין 32 שנים לתחילת פרשת "קו 300" שהסעירה את ישראל ועוד שני דברים שצריך לדעת היום

ועידת הנגב השביעית

שדות החמניות ניר בנים בנגב הצפוני, מאי 2015. ראובן קסטרו
המטרה היא יצירת שגשוג וצמיחה בפריפריה. חמניות בנגב/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום תתקיים ועידת הנגב השביעית בירוחם בנוכחות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נשיא המדינה, ראובן ריבלין והשר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, אריה מכלוף דרעי. בוועידה ידונו הנוכחים ביעדי המשרד, שהם להביא את הפריפריה, הנגב והגליל לידי צמיחה ושגשוג. עוד יישאו דברים בוועידה, מנכ"לית המשרד, סיגל שאלתיאל הלוי, ויו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג.

מזג האוויר מתקרר

גשם בפתח תקווה, 28 במרץ 2016. ראובן קסטרו
הוציאו את המטריות. גשם בפתח תקווה, בחודש שעבר/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום יגיע הגל הקריר שהחל במוצאי שבת לשיאו. מזג האוויר יהיה מוענן חלקית עד מעונן וגשם שהחל לטפטף בשעות הלילה יתחזק בהדרגה במהלך היום. הגשם ילווה בסופות רעמים בודדות ויתפשט לכל אזורי הארץ. עקב כך, קיים חשש לשיטפונות בנחלי מדבר יהודה וים המלח. כמו כן, תחול ירידה ניכרת בטמפרטורות והן ייעשו נמוכות מהרגיל לעונה. מחר לא צפוי שינוי של ממש במזג האוויר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

פרשת קו 300

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ראש השב"כ בזמן הפרשה שאולץ להתפטר בעקבותיה, אברהם שלום/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 32 שנים, בשנת 1984, החלה פרשת "קו 300" שהחלה בחטיפת נוסעי אוטובוס על ידי פלסטינים והפכה להיות חקירה ממושכת של אנשי שב"כ שהרגו את המחבלים במהלך חקירתם ושיקרו על אודות נסיבות המוות. הפרשה החלה כאשר ארבעה פלסטינים מרצועת עזה השתלטו על אוטובוס קו 300 של אגד שנסע מתל אביב לאשקלון. מטרתם הייתה מיקוח לשחרור מחבלים. זמן קצר לאחר החטיפה הגיעו כוחות הביטחון והצליחו לחלץ את הנוסעים. שני מחבלים נהרגו בפעולה והשניים הנותרים נלכדו. אנשי השב"כ לקחו את שני המחבלים למקום מבודד והיכו אותם באבנים ומוט ברזל עד למותם. עקב דיווחים סותרים על מצב המחבלים נפתחה חקירה שהגיעה לסיומה רק כשנתיים וחצי לאחר מכן. ראש השב"כ דאז, אברהם שלום, התפטר מתפקידו ויתר אנשי השב"כ שנמצאו מעורבים זכו לחנינה.

מותו של אהוד מנור

טקס פרסי המוזיקה עמי אהוד מנור. אביב חופי, אביב חופי
חתן פרס ישראל לזמר עברי. מנור/אביב חופי, אביב חופי

אתם צריכים לדעת שהיום נציין 11 שנים למותו של הפזמונאי חתן פרס ישראל לזמר עברי, אהוד מנור. מנור נולד בשנת 1941 בבנימינה, שהיוותה נושא לרבים משיריו, בהם "הבית ליד המסילה" ו"ימי בנימינה". לאחר שירותו הצבאי שימש העורך המוזיקלי של קול ישראל ומשנות ה-70 החל להגיש תכניות מוזיקה ותרבות ברדיו ובטלוויזיה. לצד זה, פרסם מנור פזמונים שהפכו למצליחים במיוחד בביצועים של מיטב אמני ישראל. במשך שנים נחשב מנור לפזמונאי הפורה בישראל, זכה בפרס אקו"ם על מפעל חיים וד"ר לשם כבוד. לפני 11 שנים הלך מנור לעולמו מדום לב לאחר שנים של התמודדות עם מחלת הסרטן.

תחילתו של חקר החלל

יורי גגארין, האדם הראשון בחלל. AP
טייס החלל הראשון שיצא מכדור הארץ. יורי גגארין/AP

אתם צריכים לדעת שהיום מציינים בעולם את תחילתו של חקר החלל בכלל ועידן הטיסות המאוישות בפרט. הסיבה לכך היא שהיום לפני 55 שנים המריא לחלל יורי גגארין, טייס החלל הרוסי, והפך לאדם הראשון בהיסטוריה ששהה בחלל. העצרת הכללית של האו"ם הכריזה באופן רשמי בשנת 2011 על יום זה כיום חגיגה בינלאומי לחקר החלל המתקדם. עם זאת, עוד בטרם הוכרז היום באופן רשמי, בעולם נהגו לציין את יום המראתו של גגארין באירועים שונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully