וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא ויצמן מכנס מסיבת עיתונאים בשעה שמונה

23.1.2000 / 17:07

מעריכים כי יודיע על יציאה לחופשה עקב פתיחת החקירה הפלילית נגדו היום

הנשיא עזר ויצמן הודיע על כינוס מסיבת עיתונאים הערב בשעה שמונה. לפי ההערכות, ויצמן יודיע על יציאתו לחופשה עד לסיום החקירה הפלילית בעניינו. הערכות אחרות טוענות כי ייתכן וויצמן יודיע על פרישתו מתפקיד הנשיא.
צוות חקירה מיוחד של היחידה הארצית לחקירות הונאה החל היום בחקירה פלילית נגד הנשיא וייצמן. וייצמן חשוד בעבירות מס אותן עבר במסגרת הקשרים העסקיים עם המיליונר הצרפתי אדוארד סרוסי. בנוסף תיבדק האפשרות כי הכספים ניתנו תמורת שירותים אחרים, בחשד לקבלת שוחד.
בראש צוות החקירה יעמוד ניצב משנה יוסי פורטוגל, סגן מפקד היחידה לחקירות הונאה.
היום הראשון של החקירה יוקדש, ככל הנראה, ללמידת החומר הרב שהצטבר. רק בימים הקרובים יזומנו חלק מהמעורבים בפרשה לחקירה. ההערכה היא כי הנשיא עצמו יוזמן לחקירה רק בשלב מאוחר יותר, כאשר תהיה בידי החוקרים תמונה ברורה יותר של האירועים שהתרחשו. נראה כי החקירה תיארך מספר שבועות. פרקליטת המדינה עדנה ארבל אמרה בסוף השבוע כי החקירה אינה מוגבלת בזמן.
בתוך כך פורסם כי וייצמן שוקל לצאת לחופשה לפני טקס השבעת השופטים שייערך בשבוע הבא במשכן הנשיא. למרות שהנשיא הצהיר מספר פעמים כי אין בכוונתו לפרוש מתפקידו או אף לצאת לחופשה, נראה שטקס השבעת השופטים ישנה את דעתו, שכן וייצמן חושש כי השבעת שופטים על ידו בזמן שהוא נחקר חקירה פלילית, תיראה לא מכובדת ולא ראויה. בשעה זו נחקר פעם נוספת החשוד בגניבת תיק הנאמנות של ויצמן, אבי פלקסר במשטרה. ואילו עורכי דינו של הנשיא, ויינשטין וויינרוט הגיעו לביתו של הנשיא להתייעצויות.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully