וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: חיזבאללה הקים בסוריה בסיס טילים עם מנהרות ללבנון

מכון המחקר האמריקני "סטארפור" דיווח כי הארגון השיעי מבצר את הבסיס שבעיירה קוסייר, מאז כבש אותה ביוני 2013. "הבילד" הגרמני דיווח כי צבא אסד העביר לידי חיזבאללה את מערכת הנ"מ המתקדמת SA-17

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, עריכה: יאיר דניאל

(תיעוד: כוחות חיזבאללה נלחמים לצד כוחות צבא אסד נגד דאעש)

חיזבאללה הקים בסיס לאחסון טילים עם מנהרות המובילות ללבנון בתוך סוריה - כך דיוון מכון המחקר האמריקני "סטארפור". לפי הדיווח, הארגון השיעי מבצר את הבסיס שבעיירה קוסייר, מאז כבש אותה ביוני 2013. במקביל, עיתון "הבילד" הגרמני דיווח כי חיזבאללה קיבל לידיו מצבא סוריה את מערכת הנ"מ הרוסית המתקדמת SA-17.

מכון המחקר, שציטט גורמים דיפלומטיים ועל גורמים המקורבים לחיזבאללה, התבסס גם על תמונות לוויין של הבסיס, שלדבריו מהווה חלק מהאסטרטגיה העתידית של הארגון בסוריה. הוא יסייע לו להגן על נכסיו ועל לבנון במקרה שהנשיא בשאר אסד יודח מכיסאו.

מחוץ לבסיס, חיזבאללה הקים מכשול לאורך הגבול עם לבנון בסמוך לקוסייר. הארגון השיעי אף הכשיר את השטח שבאזור הבסיס כדי לאפשר לו לפקח ולהגן טוב יותר על אזור שלאורך הצד הסורי של הגבול. מכון המחקר ציטט גורמים שדיווחו כי חיזבאללה חפר מנהרות בתוך הבסיס שמובילות בחזרה ללבנון.

כוחות חיזבאללה וצבא אסד השתלטו על גבעות באזור קלמון, סוריה, יוני 2015. אתר רשמי, סאנ"א,
עמדת חיזבאללה בהרי הקלמון, סוריה/אתר רשמי, סאנ"א

לפי גורם המקורב לארגון, חיזבאללה מתכנן לאחסן בבסיס קטיושות, פצצות מרגמה ותותחי הוביצר, כמו גם את 60 הטנקים מדגם T-72 שבהם הוא מחזיק. מקורות אחרים טענו כי הוא הקים במקום ארבעה מפעלים לייצור תחמושת.

גורמים אחרים קישרו בין הבסיס ומתקנים אחרים של הארגון לבין התכנית שלו להשאיר כוח קבוע של 3,000 לוחמים בסוריה, גם לאחר שייסוג ממנה. במקביל, הבסיס בקוסייר ישמש גם את איראן המעורבת אף היא במלחמת האזרחים במדינה.

גורם דיפלומטי איראני אמר למכון המחקר האמריקני כי גורמים במשמרות המהפכה מבקרים באופן תדיר בבסיס, שאליו הם מתייחסים כאל נכס איראני. המקום עשוי לשמש גם את אנשי משמרות המהפכה ואת אנשי חיזבאללה לתיאום פעולותיהם בסוריה.

גורמים המקורבים לחיזבאללה טענו כי בבסיס בקוסייר מוצבים אף טילים בליסטיים איראניים, בהם שיהאב 1, שיהאב 2 ופאתח 110. בעבר כבר דווח שהארגון השיעי הנתמך בידי טהראן מחזיק בטילים הללו, שמכסים את שטחה של ישראל. ואולם, מכון המחקר ציין כי תמונות הלוויין שעליהן הוא התבסס לא חשפו מתקנים תת-קרקעיים משמעותיים שבהם אפשר לאחסן את הטילים הללו כהגנה מפני תקיפה של צה"ל.

(עדכון ראשון: 23:05)

לוחמי חיזבאללה בלבנון, נובמבר 2015. רויטרס
"כוח גדול יישאר בסוריה גם אחרי הנסיגה". לוחמי חיזבאללה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully