וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכני האישה שנספתה בחדרה מנסים להתאושש: "חשבתי שאשרף למוות"

שלומי גבאי

7.4.2016 / 13:00

טרם התברר הגורם לשריפה הלילה, שהביאה למותה של ג'ולייט מזל פקטורסקי בת ה-72, אולם דייר אחד מתח ביקורת על חוסר הטיפול במבנה הישן, שבו מתגוררים מבוגרים רבים: "כל שריפה הופכת למלכודת מוות. אם לא יטפלו בזה יהיו עוד אסונות"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: יאיר דניאל

חוקרי השריפות משירותי הכבאות בחדרה עדיין פועלים בניסיון לגלות מה גרם לשריפה שפרצה הלילה (חמישי) בבניין מגורים ברחוב יצחק בן צבי בעיר, ובה נהרגה ג'ולייט מזל פקטורסקי בת ה-72. בתום בדיקת מהנדסים הבוקר, הורשו דיירי 18 הדירות בבניין, ברובם מבוגרים, להיכנס לדירותיהם לקחת ציוד לימים הקרובים, אך טרם ברור מתי יוכלו לשוב להתגורר בבניין, שפונה בשל הפיח והנזק הכבד שנגרם מהשריפה.

חלק מהדיירים העבירו את הלילה אצל קרובי משפחה, ואילו אחרים שוכנו בחדרי מלון שהקצתה להם העירייה. ראש העיר, צביקה גנדלמן, הנחה את גורמי המקצוע בעירייה לסייע לדיירים ולהחזיר את הבניין למצב ראוי שבו יוכלו לשוב לבתיהם. בבית החולים הלל יפה בעיר עדיין מאושפזים ארבעת הנפגעים מהשריפה - בעלה של פקטורסקי, שחולץ במצב קל, אישה בחודש השביעי להריונה ושניים נוספים שנפגעו קל משאיפת עשן.

עוד בוואלה! NEWS:
צבא ארה"ב מקים בסיס צבאי חשאי במרכז הארץ להגנה מפני טילים
סנדרס: "ישראל אחראית למותם של עשרת אלפים חפים מפשע בעזה"
חשד: התחזו לקרובי ההרוגה בתאונת דרכים - וסחטו כסף מהנהג הדורס

דירה בחדרה שנשרפה, במהלך השריפה נהרגה אישה. שלומי גבאי
הדירה של פקטורסקי שעלתה בלהבות, הבוקר/שלומי גבאי
"פתחתי את החלון לראות מה קורה, ומלמעלה החלו לעוף לדירתי גצים ושברי זכוכית"

הדיירים המבוהלים סיפר על רגעי האימה, שבהם המתינו לצוות הכיבוי שיפנה אותם מדירותיהם הבוערות. אחד הדיירים, רפאל אוחיון, סיפר כי ישב בביתו, כשלפתע הריח ריח חזק של שרוף. "פתחתי את החלון לראות מה קורה, ומלמעלה החלו לעוף לדירתי גצים ושברי זכוכית ואלומיניום מהדירה שעלתה בלהבות", שחזר אוחיון. "הסתכלתי למעלה, ראיתי להבות גדולות והרגשתי חום כבד. הזעקנו מהר את כוחות ההצלה. הלהבות היו גדולות מאוד, וידעתי שאם יש מישהו בדירה אין סיכוי שהוא יצא משם חי, הדירה שלי התמלאה בעשן ופיח, ואם לא הייתי בבית אז כולו היה נשרף".

שכנה נוספת, המתגוררת בסמוך לאישה שנספתה, אמרה כי מדובר באסון גדול. "גם הבית שלי החל לעלות בלהבות. מזל שהכבאים הגיעו מהר", אמרה הדיירת. היא סיפרה כי ניסתה לצאת מדירתה, אך כל חדר המדרגות היה מלא עשן. "ראיתי את הלהבות מולי, אז נעלתי הדלת בחזרה ונשארתי בדירה. הכבאים חילצו אותי. הייתי לכודה בגובה, וזה מצב של חוסר אונים. פחדתי נורא, חשבתי שאני אשרף למוות", תיארה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
דירה בחדרה שנשרפה, במהלך השריפה נהרגה אישה. שלומי גבאי
הבניין פונה בשל הפיח והנזק הכבד שנגרם מהשריפה/שלומי גבאי

אחד הדיירים מתח ביקורת על כך שהמבנה של הבניין הופך אותו למסוכן במיוחד בעת שריפה. "הכול ישן פה, הדירות קטנות מאוד, וכל שריפה הופכת למלכודת מוות", טען הדייר. "צריך לעשות משהו. לפני שנה בניין ברחוב שלידנו נשרף ו-40 איש נפצעו, אנשים מבוגרים המתגוררים בבניינים כאלו זו בעיה רצינית, ואם לא יטפלו בזה אז יהיו עוד אסונות. הילדים שלי רוצים עכשיו שאעבור לגור אצלם לתמיד, הם פוחדים עליי". הוא התייחס גם לדיירת שנהרגה בשריפה ואמר כי נחשף למראות קשים. "אתמול ראיתי את ג'ולייט, איזה מוות אכזרי. לא ישנתי הלילה, ואני לא יודע איך אירדם בכלל בבניין הזה", הוסיף.

דירה בחדרה שנשרפה, במהלך השריפה נהרגה אישה. שלומי גבאי
מסוכן במיוחד בעת שריפה. הבניין שעלה באש הלילה בחדרה/שלומי גבאי
דירה בחדרה שנשרפה, במהלך השריפה נהרגה אישה. שלומי גבאי
"ניסיתי לצאת מהדירה, אך כל חדר המדרגות היה מלא עשן"/שלומי גבאי
דירה בחדרה שנשרפה, במהלך השריפה נהרגה אישה. שלומי גבאי
"לא יודע איך אירדם בכלל בבניין הזה"/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully