וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לשיבושים: הסדר זמני בין חברת החשמל לרשות הפלסטינית

6.4.2016 / 14:00

לאחר שהוגבלה אספקת החשמל לערי הגדה המערבית, הוסכם על העברה חד פעמית של 20 מיליון שקלים ועל פתיחה במו"מ להסדר החוב הפלסטיני. יו"ר דירקטוריון חברת החשמל טען כי "לא ששנו לבצע" את הניתוקים. הפלסטינים: "החלטה פוליטית"

רצים במרתון פלסטין, בית לחם, 1 באפריל 2016. AP
"ניסינו ככל הניתן לא להגיע למצב הזה". בית לחם, לפני כשבוע/AP

לאחר שיבושים באספקת החשמל לערי הגדה המערבית בעקבות חוב פלסטיני שהצטבר, חברת החשמל הגיעה היום (רביעי) להסדר זמני עם בכירי הרשות הפלסטינית. על פי ההסדר, הרשות תעביר לחברת החשמל 20 מיליון שקלים באופן חד פעמי, בנוסף לתשלומים השוטפים, ובמקביל יחל משא ומתן אינטנסיבי בין הצדדים, במטרה להגיע להסדר בנוגע לחוב כולו.

שר האנרגיה, יובל שטייניץ, שהיה מעורב במגעים, בירך על מעורבותו של יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה במציאת הפתרון הזמני. יו"ר דירקטוריון חברת החשמל, יפתח רון טל, הבהיר: "לא ששנו לבצע את הצעדים האלה ואני שמח שיש היענות מהצד הפלסטיני גם להעביר סכום מיידי על חשבון החוב, ולהגיע להסדר ולהסיר את הגיבנת שחברת החשמל נושאת על כתפיה".

עוד בוואלה! NEWS:
אבו מאזן הודה: "אני שומע שירים ישראליים בכל יום"
"נזק של מאות מיליוני שקלים": הרשות הכריזה חרם על 5 חברות מזון ישראליות
האו"ם יגבש "רשימה שחורה" של חברות הפועלות בהתנחלויות

תחנת כוח ליצור חשמל, רמת חובב. ראובן קסטרו
"מתכוונים לנקוט את כל האמצעים האפשריים". תחנת כוח ברמת חובב/ראובן קסטרו

חברת החשמל הבהירה כי הגבלות הזרם לערים הפלסטינים הושהו. עם זאת, נמסר כי במידה ולא יגיעו הצדדים להבנות תוך שבוע, חברת החשמל תשוב לבצע ניתוקים נרחבים "למניעת תפיחת החוב הקיים", להגדרת החברה.

על פי חברת החשמל, הרשות הפלסטינית נמצאת בחוב כלפיה של 460 מיליון דולרים. "הנהלת החברה הבהירה כי היא מתכוונת לנקוט את כל האמצעים האפשריים על מנת לאסוף את החוב ולמנוע ממנו לתפוח", נמסר ביום שני בהצהרה רשמית מחברת החשמל, לאחר שהוגבלה צריכת החשמל בבית לחם לכ-50%.

בשנה שעברה, הוגבלה אספקת החשמל – שמועבר מחברת החשמל על ידי חברות פלסטיניות – לכמה אזורים בגדה המערבית לזמן קצר, והרשויות הישראליות אף ניכו חלק מהחוב מהעברות כספי המסים לרשות הפלסטינית. הישאם עומרי, מנהל חברת החשמל של מזרח ירושלים, טען כי "ניסינו ככל הניתן לא להגיע למצב הזה, אבל ברור שזו החלטה פוליטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully