וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ' על השרה שקד: "מעוניינת לכרסם בסמכויות בית המשפט"

5.4.2016 / 15:30

חברת הכנסת התייחסה בריאיון באולפן וואלה! NEWS לביקורתה של שרת המשפטים בנושא החלטת בג"ץ על מתווה הגז, ואמרה כי היא "מצפה משר מכהן לגונן על המערכת שעליה הוא אמון". השופט לשעבר טירקל: "התבטאותה הייתה חריפה מדי"

עריכה: ניר חן

"שקד אינה שרת המשפטים הראשונה לבקר את בית המשפט, אך אני מצפה משר מכהן, גם אם עמדותיו שונות משלי, להיות ממלכתי ולגונן על המערכת עליה הוא אמון" – כך אמרה היום חברת הכנסת שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) בריאיון באולפן וואלה! NEWS. בהתייחסה לדבריה של שרת המשפטים איילת שקד בכנס לשכת עורכי הדין ולקביעת בג"ץ בנושא מתווה הגז, אמרה כי "הסוגיה איננה מתווה הגז, אלא עצמאות בית המשפט העליון ועצמאות החלטות בג"ץ – ושקד מעוניינת לכרסם בהן".

יחימוביץ' התייחסה לשאלה אם הביקורת על שקד, המנסה ליישם את החלטת הממשלה בנוגע למתווה הגז, היא פוליטית בלבד. "אני מכירה את המתווה ופרטיו מלפני ולפנים. אני יכולה להרחיב בלי סוף למה היא טועה לגופו של עניין, אבל הסוגייה איננה מתווה הגז", הסבירה. לדבריה, "תאר לעצמך ששר הביטחון היה משתלח בנאומו בשרשרת הפיקוד העליון של צה"ל. תאר לעצמך ששר החינוך בנט היה משתלח במורים".

עוד התייחסה יחימוביץ' לטענתו של פרקליט המדינה שי ניצן, לפיה תחקירים כמו אלו שנעשו על משפטו של רומן זדורוב ועל הפרקליטות מהווים פגיעה בדמוקרטיה. לדבריה, "ליוצרים יש חופש יצירה מוחלט. יוצרי הסרטים לא צריכים להתאים את עצמם לאג'נדות ממלכתיות. הפרקליטות נתונה למסע הכפשה מטורף ולא מידתי. יושבים שם אנשים חרוצים וישרים ואני חושבת שהם צודקים במאה אחוזים".

חברת הכנסת שלי יחימוביץ'. ראובן קסטרו
"פרשת הרצוג לא גורמת לנו נחת". יחימוביץ'/ראובן קסטרו

לבסוף, דיברה יחימוביץ' על החשדות נגד יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג, וציינה כי הסיטואציה שבה היא עומדת כעת אינה נוחה. "בדרך כלל אני אומרת דברים מאוד ברורים על כל מה שקשור בשלטון החוק וחקירות פוליטיקאים", אמרה. "בלב הבדיקה יש סוגיה שקשורה ישירות לי, האדם בחקירה חשוד לכאורה שקיבל כספים באופן לא חוקי כדי לנהל מסע הכפשה נגדי. כל מה שאגיד ייתפס כפוליטי ואני לא רוצה ללכת לשם. הפרשה הזאת לא גורמת לנו נחת במפלגת העבודה במצבה הנוכחי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

השופט לשעבר טירקל: התבטאות שקד הייתה חריפה מדי

השופט בדימוס יעקב טירקל התייחס גם הוא בריאיון לביקורתה של שקד על בתי המשפט, ואמר כי שרת המשפטים לא חייבת להתייצב תמיד לצדם. עם זאת, אמר טירקל כי "בנושא מתווה הגז, שבג"ץ לא ביטל אלא רק התייחס לסעיף אחד בו, היא התבטאה בצורה מאוד חריפה נגד בית המשפט העליון". לדברי, "אני, שמאוד מכבד ומעריך את שרת המשפטים, חושב שזו הייתה התבטאות חריפה מדי. היא יכולה הייתה לומר את דעתה בנושא ההשפעות הכלכליות בצורה יותר מאופקת".

שרת המשפטים איילת שקד, ישיבת סיעת הבית היהודי, הכנסת, 20 ביולי 2015. נועם מושקוביץ
"היא הייתה יכולה לומר את דעתה בצורה מאופקת יותר". שקד/נועם מושקוביץ

גם אביעד בקשי, מומחה למשפט חוקתי מהקריה האדמית אונו ואוניברסיטת בר אילן, הגיב להתבטאויותיה של שקד, ודווקא הביע תמיכה בדבריה. אני לא חושב ששרת המשפטים התקיפה את בית המשפט, היא השמיעה ביקורת עניינית והגיונית שמגובה גם בדעת המיעוט של בית המשפט העליון בהחלטה על המתווה", אמר. לטענתו, "האירוע הזה הוא מחלוקת אידאולוגית ולא משפטית. כשרשות אחרת מסיגה את גבולה של רשות אחרת, הרשות הנפגעת נפגעת ואפשר לבקר אותה בשיח פומבי. אי אפשר שרשות אחת תקבל את כל ההחלטות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully