וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תג שם ותג מחיר: לא סיבה למסיבה

חנה רדו

7.4.2016 / 17:04

מתוך 200 המוזמנים לאירוע של גוגל היו בערך 5 מנהלות. אצלנו בעדה קוראים לזה ועדת קישוט. אבל אם המספר הזה נשמע שערורייתי, מה שקרה לנשים שאינן מנהלות בטקס הזה הוא הסיפור האמיתי

אילוסטרציה. ShutterStock
לכל אישה יש שם, חוץ מאלה שלא חשובות/ShutterStock

האירוע: מסיבת Think 2017 של גוגל ישראל. המקום: תיאטרון הבימה. המוזמנים: מנכ"לים ובנות זוגם. תשאלו למה פמיניסטית שכמותי לא כותבת מנכ"לים ומנכ"ליות? ניחשתם: כי הרוב המוחץ של המנכ"לים שהוזמנו הם גברים. טוב נו. אולי הגזמתי. מבין 200 המוזמנים לאירוע של גוגל היו אולי בכל זאת איזה 5 מנהלות. מצב לא מפתיע אם מסתכלים על אחוז נשים דומה במדד תל אביב 100. אצלנו בעדה קוראים לזה ועדת קישוט. אבל חכו. כאן זה רק מתחיל.

זוגות זוגות נכנסים לאולם. הגבר, המנכ"ל המוצלח מקבל תג שם. לעומתו, זוגתו, לא מקבלת תג שם. כך בתיאטרון הלאומי של ישראל בין קוקטיילים משובחים ואוכל מענג, מסתובבים להם 200 גברים עם תגי שם ולידם 200 נשים ללא תג שם. אתם מתחילים להבין, נכון? במדינת ישראל במאה ה-21 , חרף נתוני ה-OECD המעידים על השכלתן הגבוהה ותעסוקתן המרובה, נשים עדיין חסרות זהות.

אחרי שעתיים של מינגלינג עולה לבמה מאיר ברנד, מנכ"ל גוגל, שלאירוע שלו הגיעו מרבית המנכ"לים בעיקר כדי לראות אותו, להחמיא לו ולהתחנף אליו, לא בהכרח לפי הסדר הזה. מצטרף אליו דיוויד בלאט, מוצלח ומצליח לא פחות. אישה דוברת? יוק. ובינתיים בקהל יושבים 200 מנכ"לים עם זהות ולצדם 200 בנות זוג ללא זהות, מקשיבים ברוב קשב לפניני החוכמה והטעם של שני הגברים הנהדרים בעלי הנוכחות והזהות.

הסתכלתי כלא מאמינה על הסיטואציה שנראתה כאילו נלקחה מתוך סצנה מהעונה הראשונה של הסדרה MAD MEN, אי שם בשלהי שנות החמישים, כשנשים נשרכו בדממה אחרי בעליהן למסיבות קוקטייל אפופות עשן ורוויי אלכוהול כבובות על חוט יפות ושותקות, בזמן שהגברים עשו ביזנס תוך שהם עסוקים בלהתרברב למי יש יותר גדול.

מאמן קליבלנד קאבלירס דיוויד בלאט. AP
תחי האירוניה. דיוויד בלאט/AP

אז מאיר ברנד - מנכ"ל גוגל האגדי וצוות ההפקה הכי טוב בארץ כנראה, רציתי רק להזכיר לכם למקרה ששכחתם שהשנה היא 2016 . למקרה שלא הבנתם, בשנת 2016 לנשים יש זהות, כולל אלה שהגיעו כבנות זוגן של המנכ"לים המוצלחים. כשוויתרתם על מתן תג שם לנשים, הפכתם אותן לצללים, כולל אותו מיעוט של מוזמנות בכירות שהגיעו בשל תוארן המקצועי שנטמעו כאחת בין מאות נשים ללא שם. בבקשה אל תשיבו בתירוץ לקוני על מיני פרויקטים של גוגל ל"העצמת נשים". זה פוגע לחברותיי המוכשרות באינטליגנציה. במקום להתעסק בפרויקטים עם שם, תתחילו את העבודה בלתת לאישה תג שם. אם כבר אנחנו מדברים, תשתדלו שם בגוגל להימנע מהשימוש במילה "העצמה". היא מצמצמת ומקטינה. אישה לא צריכה העצמה. היא צריכה לקבל הכרה כשוות ערך בצמתי השפעה והחלטה. בוועידות, בכנסים, בשדרת הניהול, בדירקטוריונים ובפוליטיקה. עד שזה יקרה, אל תעלים לה את הזהות בדרך. קראתם לאירוע שלכם Think 2017. אנא, תחשבו על זה.

חכו. עוד לא סיימתי. יש לי חשבון פתוח גם אתכן - מאות הנשים שהגיעו לאירוע על תקן בנות זוג. איך הסכמתן לוותר כל כך בקלות על הזהות שלכן בעבור נזיד עדשים? למה לא מחיתן על התסריט ההזוי והבלתי שוויוני בעליל? האחריות לצדק מגדרי היא בראש וראשונה שלנו. ההיסטוריה מוכיחה פעם אחר פעם שאף אחד לא יעשה את העבודה בשבלינו. מדובר בריצה למרחקים ארוכים שאנחנו חייבות להתעקש עליה יום יום, לצד ההתעקשות על ביטחון, על שלום ועל חינוך ילדינו.

בשולי הדברים, קבלו אנקדוטה מעט מעודדת מהאירוע המדובר. בשיחה על הבמה, שאל מאיר ברנד את דייוויד בלאט על דמויות מהחיים שהוא מעריך. "אימהות", השיב בלאט נחרצות והוסיף "אני פשוט מעריץ אותן".

חנה רדו היא מייסדת ויו"ר SUPERSONAS – ארגון חברתי לצדק מגדרי, משנה ליו"ר קבוצת מקאן תל אביב ויו"ר מקאן וואלי במצפה רמון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
seperator

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד.

  • עוד באותו נושא:
  • פמניזם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully