וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיפור של שי: כשנגישות פוגשת סולידריות

4.4.2016 / 17:27

ועד עובדים הוא הרבה יותר מרק דאגה לזכויות עובדים. בכוחו להתוות מדיניות ודרך. חשוב לזכור זאת. טור אישי של מיה יניב, יו"ר ועד עובדי סלקום

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מימין: אלון ג'ורנו מנהל מחלקת הרווחה בוועד, מיה יניב יושבת ראש הוועד, ושי רלר/מערכת וואלה!, צילום מסך

יש אנשים שנולדים פעמיים. המקרה של שי רלר, עובד "סלקום" בן 35 בהחלט יכול להיחשב כאחד שכזה.

רלר, כמו רבים וטובים נסע לאחר שירות של חמש שנים בצבא, מהן שנתיים כקצין, לטיול בנפאל. לאחר שסיים אחד הטרקים הכי מפורסמים ומוכרים שיש במדינה- סובב אנאפורנה , הוא עלה לאוטובוס כדי להגיע לקטמנדו. במהלך הנסיעה איבד הנהג שליטה באחד מהסיבובים. האוטובוס התדרדר עשרות מטרים לתוך תהום ונחת בתוך נהר. כתוצאה מהנפילה קיבל רלר מכה חזקה בצוואר, ואחרי סדרת טיפולים מקומיים ארוכים וכואבים, הוטס חזרה לישראל לסדרת בדיקות מקיפה.

האבחנה הרפואית הייתה חד משמעית וטראגית. המכה הייתה כה חזקה שהשאירה את שי משותק מהצוואר ומטה. מאז אותו רגע, החליט רלר שלא לשקוע ברחמים עצמיים ובחיפוש אשמים. בשנים האחרונות, ולאחר שסיים תואר ראשון ושני במנהל עסקים החל לעבוד בחברת "סלקום" בתור אנליסט.

בשנה שחלפה החליט רלר המתנייד על כסא גלגלים ונעזר במלווה צמוד כי גם בחברה בה הוא עובד ונמצא שעות רבות ביום הגיע הזמן לפעול ולשפר את תחום הנגישות. לא רק למענו או למען כלל העובדים. חשוב שכולנו נזכור כי אוכלוסיית בעלי מוגבלות ובני משפחותיהם, נאלצים להתמודד עם לא מעט קשיים בחיי היומיום. מרבית קשיים אלו נובעים בעיקר בגלל כשלי נגישות כגון סביבה פיזית לא מותאמת, סטיגמות, דעות קדומות, עמדות שליליות וחוסר מודעות, היעדר מידע ושירות הולם והיעדר אמונה בכוחותיהם וביכולותיהם.

כחלק מתפקידי כיו"ר ועד העובדים בחברה קיימתי פגישה ארוכה עם שי, וסיכמתי עימו על ריכוז כל תחום הנגישות בחברה ולמעשה לשמש כתובת לכל בעיה שמתעוררת בתחום.

סוד גלוי הוא שמחלקת הרווחה בועד מרכזת פעילויות בתחומים מגוונים כמו תרבות ופנאי. עד כניסתו של שי לתפקיד של רכז נגישות לא היינו מודעים דיו לנושא וכתוצאה מכך גם קבלת ההחלטות שלנו כועד הייתה פחות מושפעת מזה. בשנה האחרונה, ובמיוחד כאמור עם הכניסה של שי, כל החלטה שאנחנו מקבלים, אם זה בנופש, הסעות, ימי עיון וכד' מקבלת התייחסות שונה לגמרי והרבה יותר פרטנית.

גם יום הנגישות המרגש שערכנו לפני כחודש בבית סלקום בנתניה ובו למעשה הושק תקן הנגישות שיזם הועד הוא עדות לכך. מאות מעובדי החברה השתתפו באירוע מיוחד שנפתח עם הרצאה של שי "לתהום וחזרה" המספרת את סיפור חייו והתאונה הטראגית, והמשיך בסדרת הרצאות נוספת ותערוכת ציורים ודוכני מכירה של שלל מוצרים שהוכנו על ידי בעלי מוגבלויות. גולת הכתרת של אותו אירוע, הייתה הרשמה של עשרות מעובדי החברה לפעילות התנדבותית בעמותות אשר השתתפו ביום עצמו ופועלות למען אנשים מוגבלים.

הרעיון העומד מאחורי פיתוח תחום הנגישות הוא הרבה יותר רחב. מעבר לעזרה והסיוע שאנו מעניקים לאותם אנשים, יש כאן גם מסר חשוב לעובדים. אם משהו מציק או בוער לכם ואתם רוצים להוביל שינוי, אל תחכו להנהלה שתעשה זאת בשבילכם. תקדמו אתם את הנושאים שחשובים לכם בתוך החברה. ועד עובדים הוא הרבה יותר מרק דאגה לזכויות עובדים. בכוחו להתוות מדיניות ודרך. חשוב לזכור זאת לקראת 1 במאי.

מיה יניב היא יו"ר ועד עובדי סלקום

  • עוד באותו נושא:
  • סלקום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully