וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר בית הנבחרים האמריקני מבקר בישראל: 5 דברים שצריך לדעת היום

גל סלונימסקי

4.4.2016 / 6:50

הבכיר מארה"ב פול ראיין יגיע לביקור בכנסת. הפרקליטים פתחו במחאה שבמסגרתה לא יופיעו בבתי המשפט. הדוקרת מהפיגוע בראש העין תובא לדיון בהארכת מעצרה ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

יו"ר בית הנבחרים האמריקני בביקור בישראל

יו"ר בית הנבחרים הנבחר פול ראיין, 28 באוקטובר 2015. רויטרס
הדמות הרפובליקנית הבכירה בארצות הברית. פול ראיין/רויטרס

אתם צריכים לדעת שהיום יגיע יו"ר בית הנבחרים האמריקני, פול ראיין, לביקור בכנסת ישראל. ראיין צפוי להיפגש במהלך הביקור עם מקבילו, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. ראיין הוא הדמות הרפובליקנית הבכירה בארצות הברית והוא גם יו"ר הוועידה הרפובליקנית שתתקיים ביולי. כלומר, בכוחו של ראיין להכריז מי יהיה המועמד לנשיאות מטעם המפלגה בתום תקופת הבחירות המקדימות.

הארכת מעצר לדוקרת מראש העין

זירת פיגוע דקירה בראש העין. 3 באפריל 2016. ראובן קסטרו
בת 30 נפצעה קל. זירת הפיגוע בראש העין, אתמול/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום תובא הצעירה בת ה-23 מכפר קאסם החשודה בדקירתה של אישה בת 30 אתמול בראש העין לדיון בהארכת מעצרה. האירוע התרחש ברחוב המלאכה שבאזור התעשייה בעיר, כאשר הצעירה דקרה את האישה ופצעה אותה באורח קל. האישה פונתה לבית החולים בילינסון שבפתח תקווה והדוקרת נעצרה, לאחר שאזרחים סייעו להשתלט עליה. משפחתה של החשודה הביעה תמיהה על אודות חלקה באירוע ובכפר קאסם מיהרו לגנות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

מחאת הפרקליטים

כנס הפרקליטים, בית ציוני אמריקה. תל אביב 3 באפריל 2016. ניב אהרונסון
כנס הפרקליטים בבית ציוני אמריקה שבו הוכרזה השביתה, אתמול/ניב אהרונסון

אתם צריכים לדעת שהיום החלה מחאת הפרקליטים שבמסגרתה הם לא יופיעו בבתי המשפט, עד להודעה חדשה. מחאתם מתקיימת על רקע פרסום דוח ביקורת שעוסק בממשק פרקליטות המדינה עם המכון לרפואה משפטית. הדוח אמור היה להתפרסם אתמול, אולם נדחה לאחר ש-11 פרקליטים הגישו עתירה לבג"ץ נגד פרסומו. מדובר בדוח שלדבריהם, עוסק בתיקים רגישים ועלול לפגוע בשמם הטוב. ההחלטה על השביתה התקבלה אתמול בכנס חירום בבית ציוני אמריקה שבתל אביב שבו נכחו מאות פרקליטים.

שר החוץ של צ'כיה יגיע לפגישות מדיניות בישראל

נשיא המדינה ראובן ריבלין ורעייתו נחמה ריבלין עם נשיא יוון פרוקופיאוס פאבלופולוס. מרץ 2016. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
ידון עם שר החוץ הצ'כי על חיזוק שיתופי פעולה. הנשיא ריבלין/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

אתם צריכים לדעת שהיום יגיע שר החוץ של צ'כיה לביקור בישראל. בעת ביקורו הוא צפוי לקיים עבודה מדינית עם נשיא המדינה, ראובן ריבלין. השניים ידונו בחיזוקי שיתופי הפעולה בין המדינות בתחומי ביטחון כלכלה וסחר.

רצח מרטין לותר קינג

מרטין לותר קינג. GettyImages
מרטין לותר קינג/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 48 שנים התנקש ג'יימס ארל ריי במרטין לותר קינג, פעיל זכויות אדם למען השחורים בארצות הברית. קינג הפך לפעיל בשנת 1955 כאשר הוביל את "חרם האוטובוסים" שביקש לשים קץ להפרדה בין שחורים ללבנים באוטובוסים בארצות הברית. עם השנים הוא הפך לפעיל זכויות אדם בתחומים שונים – עוני, אפליה, מלחמה ושלום. בשנת 1964 זכה קינג בפרס נובל לשלום על הובלת התנגדות לא אלימה במאבק נגד אפליה גזעית. עם זאת, הוא לא זכה לראות את הפירות שהניב מאבקו – הוא נרצח במוטל בממפיס על ידי ארל ריי שנידון ל-99 שנות מאסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully