וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין דחה את בקשת שרה נתניהו לפסול את הרכב השופטים בתיק גיא אליהו

3.4.2016 / 19:13

רעיית ראש הממשלה דרשה לפסול את הדיינים בתיק העובד לשעבר במעון, בשל קביעותיהם בפרשת מני נפתלי. דיתה פרוז'ינין, שופטת בית הדין האזורי לעבודה בירושלים, דחתה זאת: "אין כל הצדקה"

שרה נתניהו יוצאת מבית הדין האזורי לדיון ההוכחות של מני נפתלי. מאי 2015. נועם מושקוביץ
בקשתה נדחתה. נתניהו בבית המשפט, בשנה שעברה/נועם מושקוביץ

בית הדין האזורי לעבודה בירושלים דחה היום (ראשון) את בקשתה של רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, לפסול את הרכב השופטים שדן בעניינה בתיק של עובד מעון ראש הממשלה, גיא אליהו. זאת בשל קביעותיו בתיק בעניין מני נפתלי.

נתניהו, שאיננה צד בתיק, אלא הופיעה בו כעדה בלבד, טענה כי בשל הקביעות שנקבעו לגביה בתיק בעניינו של נפתלי ומאחר שמדובר בתיקים בעלי מאפיינים דומים, הרי שהרכב השופטים בראשות השופטת דיתה פרוז'ינין אינו יכול לפסוק גם בתיק של העובד אליהו, ולכן עליו לפסול את עצמו בשל היותו "נעול", כפי שהוגדר בבקשה.

בין הנימוקים שהעלו השופטים בהחלטתם שלא לפסול את עצמם נכתב כי נתניהו ועורך דינה השתהו בהגשת הבקשה. כמו כן, הם דחו את הבקשה גם לגופו של עניין: למעט השופטת פרוז'ינין, שני השופטים האחרים אינם אלה שישבו בדיון של נפתלי. "כבר נפסק לא אחת כי אין להיעתר לבקשה לפסלו שופט, אלא אם קיימת נסיבות מוכחות שעל פיהן יש אפשרות ממשית של משוא פנים או דעה משוחדת של שופט", כתבו השופטים. "בפועל, מדובר בשני מותבים (הרכב דיינים) שונים, ואין כל הצדקה לפסול את המותב בתיק זה".

השופטים הוסיפו: "אין כל ממש בטענה כי דעתו של בית הדין נעולה, שהרי הרכב זה של בית הדין כלל לא הביע את עמדתו בשאלות המתעוררות". לטענתם, קיימים הבדלים נוספים בין התביעות, ובהם זהות הנתבעים, שמהם עולה כי אין לפסול את ההרכב. עם זאת, השופטים אפשרו לצדדים, ובהם נתניהו, להגיש ערעור על ההחלטה לבית הדין הארצי לעבודה בתוך עשרה ימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully