וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רווח ראשון למוטורולה לאחר שבעה רבעונים של הפסד

יהודה שויצר

15.10.2002 / 23:23

יצרנית מכשירי הסלולר השנייה בגודלה בעולם דיווחה על רווח של 111 מיליון דולר ברבעון השלישי

רווח ראשון לאחר שבעה רבעונים של הפסד למוטורולה. יצרנית מכשירי הסלולר השנייה בגודלה בעולם דיווחה על רווח של 111 מיליון דולר ברבעון השלישי, המשקף רווח של 5 למניה, בהתאם לתחזיות המוקדמות. ברבעון המקביל דיווחה החברה על הפסד נקי של 1.41 מיליארד דולר.

הכנסות החברה ירדו בכ-14% ל-6.4 מיליארד דולר, מהכנסות של 7.39 מיליארד דולר ברבעון השלישי של 2001. הכנסות החברה החמיצו את התחזיות המוקדמות.

מוטורולה, כחברות רבות בתחום ציוד התקשורת, ספגה הפסדים קשים בתקופה האחרונה. ברבעון השני רשמה החברה הפסד נקי של 2.3 מיליארד דולר - הגדול בהיסטוריה שלה. על רקע מצב השוק הקשה קיצצה החברה 48 אלף משרות בשנתיים האחרונות, וסגרה חלק ממפעליה הפחות רווחיים ברחבי העולם. מניות החברה ירדו מתחילת השנה ב-33%. ראוי לציין כי על אף הירידה החדה, מניותיה של מוטורולה עלו בביצועיהן על כל 13 מתחרותיה בענף ציוד התקשורת ב-S&P 500.

החברה ציינה כי חטיבת PCS, המתמחה בייצור מכשירי סלולר, רשמה ירידה של 2% במכירות ל-2.6 מיליארד דולר. חטיבת המוליכים למחצה דיווחה על צמיחה של 13% במכירות ל-1.2 מיליארד דולר.

מנכ"ל החברה כריס גאלווין, נכדו של מייסד החברה סול גאלווין, תפס את תפקידו בראש החברה בשנת 1997. שכרו של גאלווין קוצץ ב-2001 במחצית ל-1.3 מיליון דולר לנוכח ביצועיה החלשים של מניית החברה.

מתחרותיה הגדולות של מוטורולה בתחום הסלולר אמורות לדווח גם הן השבוע. נוקיה צפויה לדווח ביום חמישי על צמיחה של 3% בהכנסות ל-7.13 מיליארד דולר. אריקסון, מנגד, צפויה לדווח ביום שישי על הפסד נוסף, השישי ברציפות, ועל ירידה בהכנסותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully