וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו שוחח עם אב החייל: "מבין ללבך, מבטיח שהבדיקה תהיה מקצועית"

31.3.2016 / 19:26

ראש הממשלה דיבר עם אביו של החייל בהריגת מחבל פצוע בחברון, ואמר לו כי הוא בטוח שבדיקת בנו תתחשב במכלול הנסיבות שנוגעות להחלטות בזמן אמת "בלחץ ובאי-ודאות". ח"כ בר-לב: "נתניהו עבר לאריות של הצל?"

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל וטל רזניק

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב (חמישי) עם אביו של החייל החשוד כי ירה למוות במחבל פצוע בחברון, לבקשת משפחתו. "שמעתי את הדברים שאמרת וכאבא לחייל אני מבין את המצוקה שאתם מצויים בה", אמר נתניהו לאב. בהמשך, הסביר כי החקירה תתחשב בנסיבות הנוגעות לפעילות החיילים באזורי החיכוך. "החיילים שלנו עומדים בחודשים האחרונים, באומץ לב ובנחישות מול התקפות טרור ומול מרצחים שבאים להרוג אותם. הם נדרשים לקבל החלטות בזמן אמת, בתנאי שטח, בלחץ ובאי וודאות. זו מציאות לא פשוטה ואני בטוח שהבדיקה מתחשבת במכלול הנסיבות הללו. אני משוכנע שהיא תהיה מקצועית והוגנת כלפי הבן שלך".

לאחר מכן, ביקש ממנו לסמוך על הגורמים האחראיים, שיבצעו בדיקה אובייקטיבית ואמינה. "אני סומך על צה"ל, על הרמטכ"ל ועל הבדיקה ב-100% ואני חושב שגם אתה צריך לסמוך על המפקדים ועל הבדיקה. עם ישראל חייב להישאר מלוכד ומאוחד סביב הצבא משום שיש לנו רק צבא אחד ויש לנו עוד הרבה מבחנים גדולים לפנינו", אמר. "רציתי לומר לך את זה מלב אל לב. את כל מה שיש לכם להציג, תעשו במסגרת הבדיקה. היא אמיתית, מקצועית והוגנת. אני מבקש ממך להבין את זה, שלא תחשוב לרגע שלא יתנו את הבדיקה האובייקטיבית וההגונה ביותר לבן שלך. אני מבקש שתעביר את זה לכל המשפחה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה. מרץ 2016. AP
"אני משוכנע שהבדיקה תהיה מקצועית והוגנת". נתניהו/AP

ח"כ עמר בר-לב (המחנה הציוני) התייחס לשיחה בין נתניהו לאביו של החייל ואמר כי "מאחורי שיחת הטלפון של נתניהו לאבי החייל מחברון מסר מסוכן ומתסיס". "האם ביבי חייל באריות של הצל, או שמא נגרר אחרי חזן?", תמה. "נתניהו הוריד את החליפה של ראש הממשלה ולבש את חולצת פעיל הליכוד הבלתי מרוסן. לא יתכן שראש הממשלה יבטא בסאב-טקסט כי יש מקום למחאה נגד צה"ל והרמטכ"ל".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
החייל היורה מחברון בהקראת כתב האישום נגדו בית הדין הצבאי בקסטינה. יותם רונן
"ירה ללא צורך מבצעי". החייל בדיון בבית המשפט הצבאי בקסטינה, היום/יותם רונן

היום הובא החייל בפעם השלישית לדיון בהארכת מעצרו - שם שונתה העבירה שבה הוא חשוד מרצח להריגה. העדים המרכזיים בתביעה יהיו המ"פ והמג"ד של החייל החשוד, והיא תסתמך כמובן גם על הסרטון שתיעד את האירוע. המג"ד הוא דוד שפירא, שירה במחבל שהוציא לפועל את הפיגוע במרכז הרב בחברון בשנת 2008. ח"כ אורן חזן (הליכוד) הגיע להשתתף בדיון ולתמוך בחייל.

בתחילת הדיון אמר התובע הצבאי, סא"ל אדורם ריגלר, כי החשד שמיוחס לחייל הוא הריגה. לדבריו, לוחם חטיבת כפיר "ירה ללא צורך מבצעי במחבל ששכב על הקרקע לאחר שנורה קודם לכן על ידי חיילי צה"ל והיה עדיין בחיים".

"בסרטון ניתן לראות את המחבל שכוב על הקרקע לאחר שנורה על ידי חבריו של החשוד", תיאר התובע את הלך הדברים שתועדו. "בשעה שהמחבל שכוב על הקרקע במשך מספר דקות, ניתן לראות כמה חיילים ומפקדים מטפלים בחייל הפצוע. גם החשוד מגיע בשלב מסוים ומטפל בפצוע. בהמשך, בלי שקורה דבר מיוחד, בלי שניתן להבחין בבהילות ובסימני סכנה מהסביבה, החשוד עצמו דורך את הנשק ובקור רוח יורה מטווח קצר ירי מכוון לעבר ראשו של המחבל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully