וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטיני שיגשים את החלום הרטוב של הימין?

2.4.2016 / 17:10

הריאיון החריג עם השר הפלסטיני לשעבר שתומך בחבירה לממלכת ירדן, המקלט החדש לנשים מוכות שנפתח בערב הסעודית ומיד הוצף בפניות ונהגות המרוצים מרמאללה. וואלה! בשכונה עם כל החדשות על העולם הערבי שלא תראו בשום מקום אחר

עריכה: ניר חן

השר הפלסטיני לשעבר סרי נוסייבה מתבטא בריאיון יוצא דופן בעד "האופציה הירדנית" שמשמעותה חבירה של הפלסטינים לקונפרדציה עם הממלכה ההאשמית. בריאיון לאתר דוניא אל ווטאן אמר נוסייבה כי היוזמה המדינית שקידם, יוזמת "אילון –נוסייבה" לא ניתנת ליישום בזמן הקרוב ואין גם סיכוי להסדר בעתיד הנראה לעין.

"לפלסטינים אין כעת כוח לשחרר את פלסטין או אפילו מחצית מפלסטין, מידי ישראל. כל פעולה מדינית מבוססת על כוח גם אם לא נעשה בו שימוש. לכן אין לפלסטינים כרגע כוח פוליטי ממשי", מסביר נוסייבה. "למרות זאת, העתיד צופן בפניהם אפשרויות. הפרויקט הציוני עשוי להיכשל מבפנים, ויש גם אפשרות של השתנות העולם הערבי המקיף את ישראל באופן שיאפשר הסדרים כוללים בעתיד: שתי מדינות, קונפדרציה או מדינה אחת דמוקרטית. בקשר לקונפדרציה אומר את הדבר הבא: ירדן עדיפה. היא מסוגלת לשמור על הביטחון של תושביה בתוך גבולותיה. זאת סוגיה בסיסית, במיוחד לאור הנתונים שאנו עדים להם בעולם הערבי. אין היום אזור בטוח בעולם הערבי חוץ מירדן. מנקודת מבט אסטרטגית-ביטחונית ירדנית, אנחנו מהווים מקור לדאגה וזה גורם לה להיות זהירה, כשהיא שוקלת אם להושיט לנו יד לסיוע כאן בשטחים הכבושים. לפני שנים התנגדתי לקונפדרציה עם ירדן לחלוטין. אבל אם אינך משנה את דעתך בהתאם לזמן ולמצב, אני לא יודע מה אתה".

סרי נוסייבה נפגש עם יאסר ערפאת ברמאללה, 2002. GettyImages
נוסייבה וערפאת/GettyImages

"כעם פלסטיני אנחנו צריכים סיוע מירדן", מוסיף הבכיר הפלסטיני, כיום נשיא אוניברסיטת אל קודס במזרח ירושלים. "אם זה יהיה באמצעות הקמת קונפדרציה - לדעתי, זה אינטרס שלנו כעם. ירדן היא מהמדינות היחידות או המועטות בעולם הערבי המסוגלות, ברמה גבוהה, לשמור על בטחון האזרח, וזה הדבר החשוב ביותר לאדם. לשם מה אתה רוצה מדינה? לשם מה אתה רוצה להיות עצמאי? אתה רוצה ביטחון לעצמך, למשפחתך ולעתיד ילדיך. ואם הביטחון הזה מסופק בירדן, אז ירדן ממלאת את חובתה כלפיה אזרחיה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
לוחמי דאעש בעיר סירת, שבלוב, 18 בפברואר 2015. טוויטר, צילום מסך
מאיפה מלאי רכבי הטויוטה העצום של הארגון הרצחני?/צילום מסך, טוויטר

ואם כבר ביטחון מפני טרור, במזרח התיכון תוהים מהיכן משיג ארגון דאע"ש את רכבי הטיוטה שהפכו כה מזוהים עמו. דיווח בא-שארק אל אווססט מציע הסברים חדשים לרכש, שקשורים לסוחר עיראקי שביצע עסקה מפוקפקת בהיקף גדול.

ענף הרכב מעסיק את העולם הערבי בהיבט נוסף: נשים מרמאללה בית לחם ומזרח ירושלים הקימו את קבוצת המרוץ הנשית הראשונה בעולם הערבי, והן מתחרות גם נגד גברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully