וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיאת ברזיל תודח? המפלגה הגדולה ביותר בקואליציה פרשה מהממשלה

מפלגת המרכז הורתה לשריה לעזוב את ממשלתה של דילמה רוסף, המעורבת בפרשת שחיתות. בעקבות זאת, בוטל ביקורה בארצות הברית

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

המפלגה הגדולה ביותר בממשלת ברזיל הודיעה הערב (שלישי) על פרישתה מהקואליציה – בעקבות פרשת השחיתות שבה מעורבת הנשיאה דילמה רוסף וברקע הקריאות ההולכות וגוברות להדחתה. מפלגת המרכז "התנועה הדמוקרטית של ברזיל" קראה לשרים המכהנים בממשלה מטעמה להתפטר מידית או שיעמדו בפני הליך משמעתי. בשל המשבר הפוליטי, שני גורמים בברזיליה מסרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי רוסף ביטלה ביקור מתוכנן בארצות הברית.

"מאז שנעתרה לבקר בארצות הברית, דברים השתנו בצורה קיצונית. היא תישאר בברזיל כדי להתמודד עם המשבר המתמשך", אמר גורם שנותר בעילום שם, מאחר שההחלטה טרם הוכרזה באופן רשמי. הנשיאה הייתה אמורה להשתתף בוועידה ביטחונית בוושינגטון, שתתחיל ביום חמישי ותעסוק באיום הגרעיני שנשקף מצד ארגוני טרור.

נשיאת ברזיל דילמה רוסף, 29 במרץ 2016. רויטרס
הולכת ומסתבכת. נשיאת ברזיל רוסף, היום/רויטרס

הצעד עשוי להאיץ את הליך ההדחה נגד רוסף. האופוזיציה רוצה לסלקה מהשלטון בעקבות טענות שהשתמשה בכספי ציבור כדי לכסות על הגירעון הממשלתי. רק אתמול הודיע שר התיירות הנריקה אדוארדו אלבס, חבר "התנועה הדמוקרטית של ברזיל", על התפטרותו.

רוסף זקוקה לשליש מקולותיהם של חברי הבית התחתון בקונגרס כדי לשרוד תהליך הדחה, אך ללא "התנועה הדמוקרטית של ברזיל", היא עלולה לאבד בבת אחת 69 תומכים. המפלגה הסוציאל-דמוקרטית, החברה אף היא בקואליציה, הודיעה כי תאפשר חופש הצבעה לחבריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully